Floriant onderwijs en opvang met de Bijbel als basis
Grote Buitendijk 48
1991 BZ Velserbroek

Schoolweging

Schoolweging
25.19
Spreiding
6.29

De schoolweging van Floriant Velserbroek is 25,19 , met een spreiding van 6,29 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsFloriant VelserbroekGemeente AmsterdamNederland
LIB174.36177.28175.23

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
162

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

Wij maken gebruik van het CITO Leerling- en Onderwijsvolgsysteem (LOVS). Daarnaast maken we gebruik van methoden toetsen en eigen observaties. Aansluitend bij onze visie en gericht op een zo passend mogelijk aanbod voor al onze leerlingen werken we vanuit de uitgangspunten van Opbrengstgericht Passend Onderwijs (OPO). We gaan uit van overeenkomsten in onderwijsbehoeften, omdat we van mening zijn dan leerlingen van en met elkaar moeten (en kunnen) leren. Om het onderwijs passend te maken én om leren van en met elkaar mogelijk te maken, differentiëren we zoveel mogelijk rondom dezelfde leerdoelen (basis/verrijkt/intensief) en pas als het echt niet anders kan, laten we leerlingen versnellen of vertragen.Om te beoordelen of passend onderwijs voor een leerling bereikt is, kijken we naar betrokkenheid en leerplezier; we kijken naar de groei in vaardigheid en de beheersing van de leerdoelen. Indien nodig doen we aanpassingen in het aanbod aan de groep of aan de leerling.

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale ontwikkeling

Vanuit ons geloof dat elk kind geliefd is, helpen we kinderen om zichzelf te ontdekken en op te groeien met zelfvertrouwen. Wij vinden het belangrijk dat kinderen zich ontwikkelen tot evenwichtige en zelfstandige personen die ontspannen kunnen omgaan met toekomstige uitdagingen in onze samenleving. Wij leren onze kinderen dit samen met en voor elkaar te doen. Vertrouwen, Liefde en veerkracht zijn daarvoor nodig! Een kind moet zich fijn voelen in de groep en in de school en daar besteden we veel aandacht aan. Samenwerken, conflicten oplossen en zelfredzaamheid zijn belangrijke vaardigheden die we kinderen willen meegeven. We werken door de hele school heen met de methode Kanjertraining, zowel in als buiten de klas, zodat iedereen 'dezelfde sociale taal' spreekt. LEES MINDER

Liefde

Vertrouwen

Veerkracht

Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?

We starten ieder schooljaar met zes gouden weken, waarin we intensief werken aan groepsvorming en sociale omgang in de groep. We werken door de hele school heen met de methode Kanjertraining, zowel in als buiten de klas, zodat iedereen 'dezelfde sociale taal' spreekt.

Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Kanvas Leerling in Beeld

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt deze school?

Deze school gebruikt de volgende methode(s) voor sociaal-emotioneel leren: Een doos vol gevoelens Kanjer trainingen Kinderen en… hun sociale talenten Gouden weken