
Schoolweging
De schoolweging van Sint Fredericusschool is 31,21 , met een spreiding van 5,96 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Sint Fredericusschool | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 176.32 | 175.23 | 179.67 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Wat zijn de tussentijdse resultaten van onze school Om na te gaan welke ontwikkeling leerlingen doormaken, neemt iedere basisschool met regelmaat tussentijdse toetsen af. We gebruiken methode gebonden toetsen om vast te stellen of de aangeboden leerstof in voldoende mate bij de leerling is beklijft. Daarnaast gebruiken we toetsen die methode overstijgend zijn om kennis en vaardigheid van het betreffende vak in kaart te brengen. Deze toetsen hebben een landelijke normering. We nemen deze toetsen twee keer per jaar af; in het midden en aan het eind van het schooljaar. De onderwijsinspectie gebruikt deze toets resultaten om de kwaliteit van het onderwijs op school te beoordelen. De resultaten van de navolgende toetsen zijn daarbij voor de inspectie uitgangspunt: Technisch lezen groep 3 Technisch lezen groep 4 Rekenen en wiskunde groep 4 Rekenen en wiskunde groep 6 Begrijpend lezen groep 6 In deze indicator ziet u de gemiddelde (vaardigheids)score op deze toetsen. Om de betekenis van deze scores te duiden wordt, waar mogelijk, ook de ondergrens van de inspectie aangegeven. Daarnaast geeft de school een toelichting op de plaats die de tussenopbrengsten innemen in het onderwijsproces en op de manier waarop die tussenopbrengsten worden gerealiseerd. Alle kinderen nemen deel aan de toets. Ook de kinderen die tussentijds zijn ingestroomd vanuit andere basisscholen. We toetsen kinderen om te kunnen vaststellen op welk niveau zij functioneren. Op basis daarvan begeleiden we de kinderen verder in hun ontwikkelingsproces. We willen het maximale uit kinderen halen en stimuleren en begeleiden kinderen om door te stromen naar een hoger niveau.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
We accepteren wie we zijn en hoe we zijn en dat laten we ook zien. We zijn goed zoals we zijn. Wij hechten grote waarde aan geloof en vertrouwen van het kind in zichzelf. Via praktische en zichtbare symbolen geven we de kinderen inzicht in zichzelf en in hun omgeving.
zelfvertrouwen
weerbaarheid
welbevinden
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
Wij werken via praktische en zichtbare symbolen vanuit de methode Fides. BALLON Bij het werken aan zelfvertrouwen en opkomen voor onszelf, is het belangrijk om een goede houding aan te nemen. Dit is te leren door ons een ballon voor te stellen in onze borst. We kunnen ons enorm opblazen. We kunnen ons een leeggelopen ballon voelen. Het fijnste is het om ‘1-ballon’ te zijn. Een goede houding helpt om aardig over onszelf te denken. Andersom helpt aardig over onszelf denken ook bij het verkrijgen van een goede houding. DOMINO Beeldt meeloopgedrag uit en geeft daarmee inzicht in groepsprocessen. Met voldoende moed en zelfvertrouwen (1 ballon) lukt het steeds beter om ons niet mee te laten voeren, maar om ‘eruit te stappen’. OKEE - OJEE Ons gedrag wordt erg bepaald door wat we denken. Door ‘ojee en oké gedachten’ te herkennen, krijgen we inzicht in ons gedrag. We leren hierdoor anders te handelen en daarmee de (vaak) irreële angsten en onzekerheden positief om te buigen. SLEUTELBOS We zouden een probleem voor kunnen stellen als een gesloten deur. Om die deur te openen, hebben we een passende sleutel nodig. Als we een bos vol sleutels hebben, zit er bijna altijd wel eentje bij die past. We weten echter meestal niet meteen welke dat is. Aan de sleutelbos zit ook een grote sleutel. Met deze sleutel, die staat voor het vertrouwen dat er een oplossing is, gaan we sleutels proberen tot we de meest werkzame gevonden hebben. MATROESJKA Is een hulpmiddel om onszelf en anderen duidelijk te maken hoe we ons voelen. Het helpt ons om fijne en minder fijne gevoelens te accepteren, om er beter mee om te gaan. Ze zijn er en gaan ook weer voorbij. Het kan ons ook laten zien dat gevoelens, over iets dat niet met ons te maken heeft, te diep binnenkomen. Dat we ervoor kunnen kiezen om het los te laten. RUGZAK We hebben als het ware een onzichtbare rugzak. De hele dag maken we van alles mee en dat levert, samen met onze gedachten, allerlei gevoelens op. Deze ervaringen en de betekenis die we er aan gegeven hebben, hebben invloed op ons gedrag. Het is daarom belangrijk om met anderen te delen wat er in onze rugzak zit. Dan begrijpen we beter waarom we (of anderen) op bepaalde momenten reageren zoals we reageren
Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Kanvas Registratiesysteem Kleuterplein