Speelleercentrum de Pionier in Veghel

Het team van Speelleercentrum de Pionier in Veghel

Current section: team
Lookveld 1
5467 Veghel

Zie hier hoe het team van Speelleercentrum de Pionier is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Speelleercentrum de Pionier. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Speelleercentrum de Pionier bij jullie?

Ontdek hoe goed Speelleercentrum de Pionier bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Speelleercentrum de Pionier zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 77.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (77.8%)
Man (22.2%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.8%)
Man (15.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Speelleercentrum de Pionier. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (40%)
35-45 jaar (20%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (20%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (17.3%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Speelleercentrum de Pionier werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (88.9%)
Direct ondersteunend personeel (11.1%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Speelleercentrum de Pionier gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Effectieve Leerkracht Vervanging bij Speelleercentrum de Pionier

Bij Speelleercentrum de Pionier zorgen we ervoor dat het onderwijs voor uw kind altijd doorgaat, zelfs bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht. We hanteren een proactieve aanpak om de continuïteit te waarborgen. Onze strategie omvat een speciaal samengestelde vervangerspool. Deze pool bestaat uit getalenteerde professionals die direct inzetbaar zijn wanneer een van onze vaste leerkrachten niet aanwezig kan zijn. Dit minimaliseert de impact op de dagelijkse lesprogramma's en zorgt voor een stabiele leeromgeving. Indien de vervangerspool onvoldoende dekking biedt, zetten we creatieve oplossingen in. Leerkrachten zonder directe klassentaken worden flexibel ingezet om de lesgroepen te ondersteunen. Bovendien doen we een beroep op de collegialiteit binnen ons getalenteerde team van Speelleercentrum de Pionier om extra bij te springen, indien de planning dit toelaat. Het welzijn en de educatie van onze leerlingen staan voorop. Daarom is het naar huis sturen van kinderen een allerlaatste redmiddel dat we strikt proberen te vermijden. We evalueren regelmatig de frequentie en impact van dergelijke situaties in onze teamvergaderingen. Op basis van deze inzichten passen we onze vervangingsstrategieën continu aan om de best mogelijke onderwijservaring te garanderen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra Ondersteuning op Maat door Deskundige Specialisten

8

Taal en Rekenen: Fundament voor Succes

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist voor lees- en spellinghulp
Intern begeleider voor brede onderwijszorg
Orthopedagoog voor leer- en ontwikkelingsvragen
Rekenspecialist voor rekenvaardigheid
Remedial teacher voor gerichte leerondersteuning
Specialist meer- en hoogbegaafdheid voor uitdaging
Taalspecialist voor taalontwikkeling
Jonge kind specialist voor vroege ontwikkeling

Toelichting van de school:

Binnen Speelleercentrum de Pionier werken wij met een toegewijd team van specialisten om elke leerling de best mogelijke ondersteuning te bieden op het gebied van taal en rekenen. Sommige van onze gespecialiseerde krachten zijn bovenschools inzetbaar, waardoor we flexibel kunnen inspelen op individuele behoeften. In nauwe samenwerking met de leerkracht en de intern begeleider stellen we vast wat een leerling nodig heeft, en zetten we de juiste expertise in. Onze aanpak garandeert dat elke leerling, van jonge kind tot oudere leerling, de aandacht krijgt die nodig is om hun academische potentieel volledig te benutten.

7

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn van Elk Kind

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor sociaal-emotionele begeleiding
Intern begeleider voor brede onderwijszorg
Orthopedagoog voor leer- en ontwikkelingsvragen
Remedial teacher voor gerichte leerondersteuning
Specialist meer- en hoogbegaafdheid voor uitdaging
Pedagogisch educatief professional voor sociaal welzijn
Jonge kind specialist voor vroege ontwikkeling

Toelichting van de school:

Het welzijn van onze leerlingen staat centraal. Ons team biedt gespecialiseerde ondersteuning op sociaal-emotioneel gebied om een veilige en stimulerende leeromgeving te creëren. Via zorgvuldige leerlingbesprekingen en consultaties met onze experts, bepalen we de specifieke ondersteuning die elk kind nodig heeft om zich optimaal te kunnen ontwikkelen. We zetten proactief in op het welzijn van elk kind op onze school.

6

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor gedragsmanagement
Intern begeleider voor brede onderwijszorg
Orthopedagoog voor leer- en ontwikkelingsvragen
Remedial teacher voor gerichte leerondersteuning
Specialist meer- en hoogbegaafdheid voor uitdaging
Pedagogisch educatief professional voor structuur

Toelichting van de school:

Om leerlingen te helpen bij hun gedrag, werkhouding en taakaanpak, beschikken wij over een ervaren team van specialisten. Wij analyseren de behoeften van elk kind en bieden gerichte ondersteuning om effectief leren te bevorderen. Samen met de leerkracht zorgen we voor een gestructureerde aanpak die aansluit bij de individuele leerstijl van het kind.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Beweging in Leren

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider voor brede onderwijszorg
Orthopedagoog voor leer- en ontwikkelingsvragen

Toelichting van de school:

Ook op het gebied van motorische en lichamelijke ontwikkeling bieden wij deskundige begeleiding aan onze leerlingen. Onze intern begeleiders en orthopedagogen werken samen om de ontwikkeling van deze vaardigheden te stimuleren en te ondersteunen waar nodig.

3

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider voor brede onderwijszorg
Orthopedagoog voor leer- en ontwikkelingsvragen
Pedagogisch educatief professional voor persoonlijke zorg

Toelichting van de school:

Voor medisch handelen en persoonlijke verzorging bieden wij zorgvuldige ondersteuning, afgestemd op de individuele behoeften van elk kind. De intern begeleider coördineert deze zorg en evalueert de benodigde ondersteuning. Indien nodig wordt de orthopedagoog ingeschakeld om gespecialiseerde hulp te bieden en de persoonlijke verzorging van elk kind te waarborgen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
26
Totaal specialisten
26
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Peuterspeelzaal: Pionier Start (Verdi start)
Kinderopvang: Partou de Pionier

Brede Ondersteuning voor Elk Kind op Speelleercentrum de Pionier

Ons Schoolondersteuningsprofiel en Samenwerking

Speelleercentrum de Pionier zet zich volledig in voor optimale ontwikkeling, dicht bij huis. Wij werken nauw samen met het Samenwerkingsverband Primair Onderwijs 30.06 om ervoor te zorgen dat alle leerlingen, ook zij die extra begeleiding nodig hebben, de juiste zorg ontvangen. Onze aanpak is gericht op het vroegtijdig signaleren van ondersteuningsbehoeften. Elke basisschool biedt uitstekende basiszorg, gedetailleerd beschreven in ons schoolondersteuningsprofiel. Dit wordt aangevuld met proactieve samenwerking met ouders, de gemeente, GGD, en gespecialiseerde jeugdhulp. Indien uw kind aanvullende hulp nodig heeft, start het gesprek met de leerkracht en onze intern begeleider (IB'er). Bij complexere vragen schakelt de IB'er de Verdi ondersteuningsstructuur in, waar deskundigen meedenken over de meest effectieve ondersteuning. Verdere hulp wordt, altijd in overleg met u, aangevraagd bij Verdi of het samenwerkingsverband. In situaties waar onze school de benodigde ondersteuning niet kan bieden, dienen we een aanvraag in voor speciaal (basis)onderwijs via de ACTA van het samenwerkingsverband. De volledige procedure is opvraagbaar bij de directie of intern begeleider. De ondersteuningsplanraad (OPR), bestaande uit ouders en schoolmedewerkers, denkt actief mee over het beleid voor passend onderwijs in onze regio. Voor uitgebreide informatie over onze ondersteuningsstructuur, verwijzen we u graag naar de websites van Verdi en het samenwerkingsverband 30.06, evenals het document ‘Ondersteuningsstructuur Onderwijs en Opvang Verdi’. Ontwikkeling van Aanbod voor Hoogbegaafde Leerlingen: Speelleercentrum de Pionier ontwikkelt continu het aanbod voor hoogbegaafde leerlingen. Momenteel biedt onze stichting een Flexklas, specifiek ontworpen voor cognitief getalenteerde kinderen die extra uitdaging zoeken. Deze klas richt zich op het ontwikkelen van vaardigheden die in de reguliere klas onvoldoende aan bod komen, waardoor deze kinderen optimaal kunnen floreren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg op Speelleercentrum de Pionier: Ons Schoolplan en Toekomstvisie

Wat zijn de kernambities van Speelleercentrum de Pionier in het schoolplan?

Speelleercentrum de Pionier streeft ernaar de onderwijskwaliteit continu te verbeteren, met specifieke focus op reken- en taalonderwijs. Volgende kernambities zijn uitgewerkt in jaarplannen: A. Optimalisatie van rekenonderwijs door data-analyse, passende interventies en de opleiding van een rekenspecialist. B. Versterking van taal- en leesonderwijs met een vernieuwde visie, effectieve interventies en de opleiding van een taal/lees specialist. Er wordt gekeken naar de aanschaf van nieuwe methodes voor alle leesniveaus. C. Intensivering van scholing via gespecialiseerde bureaus en initiatieven zoals 'Onderwijs maak je samen' (OMJS) om de expertise van het team te vergroten. D. Voortzetting van onderzoek naar geïntegreerde methodes voor begrijpend lezen en wereldoriëntatie, gericht op betekenisvolle en rijke teksten, aangestuurd door een gespecialiseerde onderzoeksgroep. E. Verankering van thematisch werken in de middagen met een focus op een leerrijke omgeving, inclusief Topontdekkers en Burgerschapsonderwijs, geleid door een toegewijd leerteam. F. Onderzoek naar borging van de doorlopende leerlijn van peuters tot kleuters om een consistente en effectieve overgang te garanderen.

Hoe waarborgt Speelleercentrum de Pionier de gestelde onderwijsdoelen?

Bij Speelleercentrum de Pionier hanteren we een gestructureerde cyclus voor continue verbetering van de onderwijskwaliteit. We werken planmatig aan onze doelstellingen, waarbij leerteams ontwikkelplannen opstellen voor diverse onderwijsgebieden. Regelmatige evaluaties zorgen ervoor dat we de voortgang monitoren, successen vieren en bijsturen waar nodig. Afspraken worden vastgelegd in kwaliteitskaarten, wat zorgt voor transparantie en focus. Deze cyclus van plannen, uitvoeren, evalueren en bijstellen garandeert een gerichte aanpak van schoolontwikkeling. Wij geloven sterk in de kracht van samenwerking: 'Alleen ga je sneller, samen kom je verder', wat de basis vormt voor onze gezamenlijke groei en leerproces.

Ontdek ons stimulerende programma voor jonge kinderen in Veghel

Toelichting van de school

Bij Speelleercentrum de Pionier geloven we in een vliegende start voor elk kind. Daarom werken we nauw samen met kinderopvang Partou en Peuteropvang de Pionier om een naadloze overgang naar het basisonderwijs te garanderen. Voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben, bieden we een gespecialiseerd programma dat gericht is op het wegnemen van mogelijke achterstanden. Dit programma, ook wel voorschoolse educatie genoemd, vindt plaats op onze peuteropvang. Binnen ons speelleercentrum in Veghel zetten we ook vroegschoolse educatie in voor groep 1 en 2. Samen met het gemeentebestuur en via onze eigen taaltutors bieden we gerichte hulp bij taalontwikkeling en andere cruciale gebieden. Zo zorgen we ervoor dat elk kind het maximale uit zijn of haar schoolcarrière kan halen door middel van interactief, spelend leren in kleine, stimulerende groepjes.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod heeft Speelleercentrum de Pionier voor jonge kinderen?

Speelleercentrum de Pionier biedt een rijk en ondersteunend programma voor jonge kinderen, inclusief voorschoolse educatie en intensieve taalondersteuning. Dit programma is ontworpen om kinderen een sterke basis mee te geven en eventuele achterstanden te voorkomen of te verhelpen. We focussen op spelend leren in kleine groepjes, wat bijdraagt aan een positieve start op de basisschool in Veghel.

Speelleercentrum de Pionier biedt een rijk en ondersteunend programma voor jonge kinderen, inclusief voorschoolse educatie en intensieve taalondersteuning. Dit programma is ontworpen om kinderen een sterke basis mee te geven en eventuele achterstanden te voorkomen of te verhelpen. We focussen op spelend leren in kleine groepjes, wat bijdraagt aan een positieve start op de basisschool in Veghel.

Professionele kinderopvang en peuteropvang
Voor- en vroegschoolse educatie (VVE)
Integrale kindcentra voor optimale ontwikkeling

Met welke partners werkt Speelleercentrum de Pionier samen voor het jonge kind?

Speelleercentrum de Pionier werkt nauw samen met gerenommeerde partners om de beste zorg en educatie te bieden. Denk hierbij aan kinderopvang Partou, die uitstekende faciliteiten biedt, en Pionier Start, gericht op een vliegende start. Deze samenwerkingen zorgen voor een doorlopende leerlijn en optimale ontwikkeling voor elk kind.

Speelleercentrum de Pionier werkt nauw samen met gerenommeerde partners om de beste zorg en educatie te bieden. Denk hierbij aan kinderopvang Partou, die uitstekende faciliteiten biedt, en Pionier Start, gericht op een vliegende start. Deze samenwerkingen zorgen voor een doorlopende leerlijn en optimale ontwikkeling voor elk kind.

Team | Speelleercentrum de Pionier in Veghel | [2025] Schoolregister