Basisschool Kindcentrum Eerderwijs in Veghel

De resultaten van Kindcentrum Eerderwijs in Veghel

Current section: resultaten
Esdonkstraat 8
5466 Veghel

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Kindcentrum Eerderwijs, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Kindcentrum Eerderwijs bij jullie?

Ontdek hoe goed Kindcentrum Eerderwijs bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Beheersing Fundamenteel Niveau door Leerlingen

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt getoetst in groep acht middels de eindtoets, ook wel doorstroomtoets genoemd. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm: minimaal 85% van alle leerlingen moet dit basisniveau behalen. Dit percentage fungeert als signaleringswaarde voor het fundamentele niveau en is uniform voor alle basisscholen in Nederland.

Grafiek

Grafiek laden...

Behaald Streefniveau op Kindcentrum Eerderwijs

Het streefniveau ligt hoger dan het fundamentele niveau, met als ambitie dat een zo groot mogelijk deel van de leerlingen dit niveau aan het einde van groep acht bereikt. De inspectie stelt per basisschool, rekening houdend met de specifieke leerlingpopulatie, een individueel streefpercentage vast. Dit percentage dient als de specifieke signaleringswaarde voor het streefniveau van onze school, Kindcentrum Eerderwijs. We streven ernaar deze ambitieuze doelen te realiseren voor al onze leerlingen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Kindcentrum Eerderwijs?

De overstap van basisschool naar middelbare school is een cruciale stap in de ontwikkeling van uw kind. Bij Kindcentrum Eerderwijs in Veghel besteden we hier in groep 7 en 8 veel zorgvuldige aandacht aan, met duidelijke communicatie over het proces. Groep 7: De voorbereidende fase In groep 7 starten we het traject met een informatief gesprek met u en uw kind. Hierin bespreken we een voorlopig schooladvies, gebaseerd op een brede analyse van de prestaties, werkhouding en vaardigheden van uw kind. We kijken hierbij niet alleen naar de leerprestaties (didactische ontwikkeling), maar ook naar de sociale en emotionele groei (sociaal-emotionele ontwikkeling). Groep 8: Van voorlopig naar definitief advies In januari ontvangt u het officiële voorlopige schooladvies. Indien dit afwijkt van het eerdere pré-advies, nemen we direct contact met u op. De doorstroomtoets vindt plaats in de eerste twee weken van februari, met de uitslag voor 15 maart. Tussen 15 en 24 maart sluiten we af met een persoonlijk eindgesprek om het definitieve schooladvies vast te stellen. Wie bepalen het schooladvies? Het schooladvies wordt bepaald in nauwe samenwerking tussen de leerkrachten van uw kind, de intern begeleider(s) en de schooldirectie, om een weloverwogen advies te garanderen.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden bij Kindcentrum Eerderwijs

Bij Kindcentrum Eerderwijs in Veghel staat de holistische ontwikkeling van elk kind centraal. Wij geloven in een mens- en wereldgerichte aanpak, waarbij we niet alleen focussen op academische prestaties, maar ook op het cultiveren van vaardige, aardige en waardige jonge mensen. Ons doel is om kinderen uit te rusten met de levensvaardigheden om met hart en moed een positieve bijdrage te leveren aan de samenleving, vol doel, richting en vertrouwen. Wij creëren een veilige en stimulerende leer- en leefomgeving waar het welbevinden van kinderen de hoogste prioriteit heeft. Elk kind ervaart zingeving, hoop, verbondenheid en waardigheid, wat de basis vormt voor geluk en persoonlijke groei. We zien elk kind als uniek en belangrijk, en bouwen samen aan een gemeenschap waarin iedereen zich gezien en gewaardeerd voelt. Vanuit een diepgaand vertrouwen in de verbinding tussen onszelf, elkaar en de wereld om ons heen, stimuleren we de autonomie van kinderen. Dit doen we in nauwe samenwerking met ouders, leerkrachten en externe partners. Diversiteit wordt omarmd en het authentieke in elk kind wordt gekoesterd, wat bijdraagt aan wederzijds respect en een positief zelfbeeld. In een snel veranderende wereld bieden we bewust ruimte voor rust en reflectie, zodat kinderen zichzelf kunnen ontdekken en blijven groeien.

Vaardig in ontwikkeling

Waardig in optreden

Aardig voor elkaar

Hoe bevordert Kindcentrum Eerderwijs de sociale en emotionele ontwikkeling van leerlingen?

Onze pedagogische aanpak is geworteld in een cultuur waarin we elk kind oprecht willen zien en begrijpen. Een liefdevolle benadering en gezond verstand kenmerken onze interacties. Door het aangaan van authentiek contact met kinderen bouwen we aan sterke, betekenisvolle relaties. We richten ons op het realiseren van waardevolle sociale opbrengsten door middel van een procesgerichte, waarderende benadering. In plaats van traditionele cijfers of woordbeoordelingen, brengen we de ontwikkeling van kinderen in beeld met behulp van groeitaal en beeldende middelen, in actieve samenwerking met de kinderen zelf.

Welke registratiemethoden gebruikt de school voor het monitoren van sociale vooruitgang?

Kindcentrum Eerderwijs monitort de sociale vooruitgang van leerlingen met behulp van de volgende registratiemethoden:

  • Leerling in beeld registratie
  • Ontwikkelmap 'Kind in beeld'
  • MijnKleutergroep observaties

Welke programma's voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet op school?

Voor het sociaal-emotioneel leren zet Kindcentrum Eerderwijs effectieve programma's in, waaronder:

  • Taakspel training
  • Kwink lesmateriaal
  • Rots en Water training
  • Gouden, zilveren en bronzen weken

Inspectierapport Kindcentrum Eerderwijs: Kwaliteitsborging en Onderwijsresultaten

De Inspectie van het Onderwijs voert periodieke onderzoeken uit om de kwaliteit van onze school te waarborgen. Minimaal eens per vier jaar wordt ons schoolbestuur grondig geëvalueerd. Hierbij wordt gekeken naar de effectiviteit van onze kwaliteitszorgsystemen, de daadwerkelijke onderwijskwaliteit die we leveren en de integriteit van onze financiële administratie. Naast de bestuurlijke beoordeling, bezoeken inspecteurs ook een selectie van onze locaties. Tijdens deze schoolbezoeken wordt de dagelijkse praktijk van het onderwijs nauwkeurig geanalyseerd. Alle bevindingen en resultaten van het meest recente inspectieonderzoek zijn transparant beschikbaar gesteld. U kunt deze gedetailleerde informatie vinden op de officiële website van de Inspectie van het Onderwijs.

Resultaten | Kindcentrum Eerderwijs in Veghel | [2025] Schoolregister