WereldKidz Balans

Het team van WereldKidz Balans in Veenendaal

Current section: team
Spiesheem 54
3907 Veenendaal

Zie hier hoe het team van WereldKidz Balans is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van WereldKidz Balans. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past WereldKidz Balans bij jullie?

Ontdek hoe goed WereldKidz Balans bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij WereldKidz Balans zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 92.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 81.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (92.6%)
Man (7.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (81.5%)
Man (18.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij WereldKidz Balans. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (18.5%)
25-35 jaar (25.9%)
35-45 jaar (29.6%)
45-55 jaar (3.7%)
55-65 jaar (22.2%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.1%)
25-35 jaar (24.6%)
35-45 jaar (25.8%)
45-55 jaar (21.3%)
55-65 jaar (19%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij WereldKidz Balans werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (63%)
Direct ondersteunend personeel (25.9%)
Indirect ondersteunend personeel (3.7%)
Management (7.4%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor WereldKidz Balans gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Onderwijsondersteuning bij WereldKidz Balans: Continuïteit Gegarandeerd

Bij WereldKidz Balans geloven we in een teamgerichte aanpak om de ontwikkeling van elk kind optimaal te begeleiden. Naast onze toegewijde leerkrachten werken we nauw samen met leraarondersteuners, onderwijsassistenten, intern begeleiders, en indien nodig, externe specialisten en de schoolleiding. Elk teamlid vervult een unieke rol, maar we delen allemaal de verantwoordelijkheid voor het succes van onze leerlingen. Onderwijsassistenten en leraarondersteuners werken onder de directe supervisie van de leerkrachten. Ze bieden gerichte ondersteuning aan kleine groepen kinderen, waarbij een leraarondersteuner zelfs een volledige groep kan begeleiden. De leerkracht blijft altijd de regisseur van het onderwijs en bepaalt mede de aanpak binnen de groep. In gezamenlijk overleg tussen leerkracht, schoolleiding en leraarondersteuner wordt besloten wie het primaire aanspreekpunt is voor ouders, wat zorgt voor heldere communicatielijnen. Ondanks het landelijke lerarentekort, waarborgen we de kwaliteit en continuïteit van ons onderwijs. Door onze flexibele inzet van diverse onderwijsprofessionals kunnen we ook bij afwezigheid van een leerkracht een stabiele leeromgeving garanderen. Zo blijft de ontwikkeling van uw kind altijd centraal staan.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

In het schooljaar 2025/2026 hebben wij dertien groepen waaronder drie groepen voor voltijds hoogbegaafdheidsonderwijs. Wij proberen de groepen zoveel mogelijk bij elkaar te laten, we kijken elk jaar goed naar de leerlingenaantallen en groepssamenstelling om te kijken of aanpassingen nodig zijn. Dit hangt samen met de leerlingaantallen per leerjaar, verschillende onderwijsbehoeften van de leerlingen en de wendbaarheid van het team.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Deskundig Ondersteuningsteam: Specialisten voor Elke Leerbehoefte op WereldKidz Balans

6

Expertise in Taal, Rekenen en Hoogbegaafdheid

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider: Coördinatie en Educatieve Planning
Orthopedagoog: Diagnostiek en Begeleiding
Rekenspecialist: Verbetering van Rekenvaardigheden
Remedial Teacher: Gerichte Extra Les voor Leerproblemen
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid: Stimulering van Talent
Taalspecialist: Ontwikkeling van Lees- en Schrijfvaardigheden

Toelichting van de school:

Op WereldKidz Balans zetten wij ons in voor optimale leerontwikkeling. Ons team van toegewijde specialisten, waaronder Intern Begeleiders, Orthopedagogen en vakspecialisten, biedt gerichte ondersteuning. Wij focussen op het versterken van taal- en rekenvaardigheden en het stimuleren van leerlingen die extra uitdaging nodig hebben, zoals meer- en hoogbegaafde kinderen. Onze experts werken nauw samen om een inclusieve leeromgeving te creëren waar elke leerling kan excelleren en zijn of haar potentieel volledig kan benutten.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Kanjertraining

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist: Ondersteuning bij Gedragsuitdagingen
Intern Begeleider: Integrale Leerlingenzorg
Orthopedagoog: Psychosociale Begeleiding
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid: Sociale Integratie
Gediplomeerde Kanjertrainingcoördinatoren: Positief Groepsklimaat

Toelichting van de school:

WereldKidz Balans hecht veel waarde aan een positieve sociaal-emotionele ontwikkeling. Twee van onze leerkrachten zijn gecertificeerde Kanjercoördinatoren, gespecialiseerd in de effectieve Kanjertraining. Zij fungeren als aanspreekpunt voor het bevorderen van een veilige en respectvolle sfeer binnen de school en bieden deskundig advies aan collega's bij sociaal-emotionele vraagstukken. Onze gedragsspecialisten en orthopedagogen werken nauw samen om leerlingen te ondersteunen bij gedrags- en sociaal-emotionele uitdagingen, waardoor een harmonieuze leeromgeving wordt gewaarborgd.

3

Gedrag, Werkhouding en Studieaanpak Optimalisatie

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist: Strategieën voor Positief Gedrag
Orthopedagoog: Analyse van Leergedrag
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid: Aangepaste Leertrajecten

Toelichting van de school:

Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak, beschikt WereldKidz Balans over gespecialiseerde leerkrachten. Onze gedragsspecialisten en orthopedagogen bieden gerichte begeleiding. Zij werken nauw samen met het onderwijsteam om strategieën te ontwikkelen die aansluiten bij individuele leerbehoeften en om de leerprestaties te maximaliseren. Ook voor leerlingen met meer- of hoogbegaafdheid bieden zij ondersteuning op maat. Deze expertise wordt ingezet om een gestructureerde en motiverende leeromgeving te creëren, waarin elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen en succesvol kan zijn in zijn of haar leerproces.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op dit moment bieden wij geen specifieke specialisten aan voor motorische en lichamelijke ontwikkeling. Wij verwijzen in voorkomende gevallen naar externe expertise.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor medisch handelen en persoonlijke verzorging werken wij samen met ouders en waar nodig met externe professionals. Wij zorgen voor een veilige en verzorgde omgeving voor al onze leerlingen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
14
Totaal specialisten
14
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Theaterzaal
Plusklas

Extra Ondersteuning en Begeleiding op WereldKidz Balans

Ons Schoolbeleid voor Leerlingen met Specifieke Behoeften

Op WereldKidz Balans zetten we ons in voor de optimale ontwikkeling van elke leerling. Wij bieden basisondersteuning aan alle kinderen en zetten sterk in op handelingsgericht werken en gedifferentieerd onderwijs. Leerkrachten focussen op het ontwikkelen van de unieke talenten van elk kind. Wanneer een leerling extra ondersteuning nodig heeft, werken we nauw samen met ouders om passende begeleiding te organiseren. Ons doel is om zoveel mogelijk kinderen onderwijs te bieden in hun vertrouwde omgeving. Onze school werkt met een budget voor lichte ondersteuning. Voor meer gespecialiseerde hulp of expertise maken we gebruik van het samenwerkingsverband. Continue professionalisering van leerkrachten, teamwerk en flexibiliteit zijn essentieel om aan de diverse onderwijsbehoeften te voldoen. We houden rekening met groepsdynamiek, het aantal leerlingen en specifieke onderwijsbehoeften. Bij aanmelding bespreken we openlijk of onze school de benodigde begeleiding kan bieden. Indien dit niet het geval is, zoeken we samen met u naar een andere passende school. WereldKidz Balans is aangesloten bij samenwerkingsverband Rijn- en Gelderse Vallei. **Procedure bij Specifieke Onderwijsbehoeften:** We hanteren een duidelijke procedure bij zorgen over het leren of gedrag van een leerling. Leerkrachten signaleren problemen vroegtijdig en bespreken deze intern. Na overleg met ouders en het onderwijsteam, wordt de interne begeleider ingeschakeld. Observaties en eventuele consultatie met het samenwerkingsverband vormen de basis voor een plan van aanpak. Voortgang wordt gemonitord met ouders en de intern begeleider. Bij onvoldoende vooruitgang zoeken we, in samenspraak met ouders en het samenwerkingsverband, naar de beste oplossing. Dit kan leiden tot een verwijzing naar gespecialiseerd onderwijs. Het volledige schoolondersteuningsplan is te vinden op onze website. **Handelingsgericht Onderwijs en Onderwijsarrangementen:** Handelingsgericht onderwijs betekent dat we het onderwijs afstemmen op de individuele onderwijsbehoeften van leerlingen. We brengen deze behoeften in kaart via observaties, toetsanalyses en gesprekken met alle betrokkenen. De kernvraag is hoe we leerstof, instructie en begeleiding optimaal kunnen afstemmen. Ons onderwijs kent vijf arrangementen: zeer intensief, intensief, basis, verdiept en hoogbegaafdheidsonderwijs (HB). **Schoolondersteuningsprofiel (SOP):** Het SOP beschrijft welke ondersteuning onze school biedt en waar de grenzen liggen. We streven naar verantwoorde begeleiding binnen onze mogelijkheden. Differentiëren binnen de groep, extra hulpmiddelen voor dyslexie en dyscalculie, en ondersteuning bij structuur- of sociaal-emotionele behoeften zijn standaard. De intern begeleider adviseert leerkrachten en ouders, en schakelt externe expertise in indien nodig. Bij specifieke onderwijsbehoeften kijken we samen met ouders of de school de juiste begeleiding kan bieden, rekening houdend met de groepscontext en expertise. Veiligheid en optimale ontwikkeling staan voorop. We monitoren de voortgang nauwgezet. **Grenzen aan Ondersteuning:** Als reguliere basisschool met reguliere bekostiging, inclusief middelen vanuit het samenwerkingsverband, zijn er grenzen aan de extra ondersteuning die we kunnen bieden. Indien we niet de juiste begeleiding kunnen garanderen, zoeken we samen met ouders naar een andere passende school, met ondersteuning van het samenwerkingsverband. Ons aanbod aan ondersteunende specialisten evalueren we jaarlijks.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Strategisch Schoolplan: Visie en Kwaliteitsborging WereldKidz Balans

Wat zijn de kernambities van ons vierjarige schoolplan?

WereldKidz Balans hanteert een strategisch beleidsplan voor vier jaar, waaruit ons gedetailleerde schoolplan voortvloeit. Dit schoolplan wordt vertaald naar concrete schooljaarplannen, die publiek toegankelijk zijn op onze website. Voor de periode 2024-2028 hebben we, in nauwe samenwerking met ouders en ons toegewijde team, een schoolplan opgesteld met drie centrale speerpunten: digitale geletterdheid, actief burgerschap en het borgen van de basisvaardigheden. Onze gezamenlijke ambitie voor alle WereldKidz-scholen richt zich op verdieping van burgerschap en digitale geletterdheid. Hierbij bouwen we voort op eerdere successen en integreren we maatschappelijke trends, de WereldKidz-missie 'Kinderen goed onderwijs bieden zodat zij kunnen deelnemen aan de wereld van nu en morgen', de kernwaarden van WereldKidz en de principes van openbaar onderwijs. De focus ligt op de ontwikkeling van een positieve attitude en gedrag, gestuurd door een sterk moreel kompas, zowel in de fysieke als digitale leefwereld. Dit resulteert in een verbeterde omgang met uitdagingen in de online en offline wereld. Burgerschap wordt versterkt door een programma dat leerlingen aanmoedigt tot actief en verantwoordelijk maatschappelijk deelname. Dit omvat inzicht in de werking van de overheid, effectieve communicatie, conflictbeheersing en respectvolle omgang met diversiteit. Ons doel is een schoolomgeving te creëren waar democratisch handelen, maatschappelijke betrokkenheid en respect voor verschillen centraal staan. Digitale geletterdheid krijgt prioriteit, naast de traditionele basisvaardigheden zoals lezen en rekenen. We streven ernaar dat elke leerling vaardig en zelfverzekerd wordt in het gebruik van technologie en digitale middelen. Dit behelst het aanleren van veilig, verantwoord en respectvol gedrag in de digitale wereld, met als doel een positieve en ethische digitale houding te ontwikkelen. Het waarborgen van de basisvaardigheden, zoals taal, rekenen en burgerschap, integreren we nauw met de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. We hanteren een visie op leren die gericht is op een stimulerende en diverse leeromgeving, waarin de ontwikkeling van kinderen zichtbaar en meetbaar is in hun dagelijkse schoolervaringen.

Hoe implementeert de school de vastgestelde doelen en ambities?

De komende vier jaar werken we planmatig aan onze schoolambities met behulp van de Plan-Do-Check-Act (PDCA) cyclus. De onderwijsteams worden actief betrokken bij alle fasen van dit proces, zowel gedurende het schooljaar als over de gehele vierjarige periode. Elk teamlid is medeverantwoordelijk voor de cyclische en planmatige uitvoering van onze ambities. Expertteams monitoren de voortgang en evalueren de resultaten samen met de onderwijsteams. Om proactief te kunnen inspelen op veranderingen en uitdagingen, stimuleren we een open cultuur voor het delen van feedback, suggesties en mogelijke knelpunten. We faciliteren ook de uitwisseling van nieuwe inzichten, methoden en best practices tussen de verschillende teams door middel van geplande reflectiemomenten. Een vertegenwoordiger uit elk onderwijsteam maakt deel uit van het expertteam, wat zorgt voor optimale betrokkenheid en communicatie. De PDCA-cyclus is een essentieel instrument voor continue verbetering van onze onderwijsprocessen. Deze cyclus bevordert een lerende en verbeterende cultuur op zowel team- als schoolniveau. We monitoren de individuele leerlingontwikkeling met het leerlingvolgsysteem IEP en groep acht leerlingen maken een doorstroomtoets. Daarnaast gebruiken we het observatiesysteem KanVas om het welbevinden en de betrokkenheid van alle leerlingen schoolbreed in kaart te brengen.

Ontdek Ons Programma voor Jonge Kinderen in Veenendaal

Toelichting van de school

Bij WereldKidz Balans Veenendaal faciliteren we een warme en stimulerende omgeving voor de allerkleinsten. Onze voorzieningen in het Ontmoetingshuis bieden een uitstekende peuteropvang, waar uw kind spelenderwijs de wereld ontdekt. Wij geloven in een vroege start met kwalitatieve educatie, gericht op de ontwikkeling van elk uniek kind.

Veelgestelde vragen

Biedt WereldKidz Balans specifieke programma's voor jonge kinderen?

WereldKidz Balans Veenendaal richt zich op een integrale aanpak voor jonge kinderen. Binnen ons Ontmoetingshuis bieden we een gespecialiseerde peuteropvang aan. Dit programma is ontworpen om een soepele overgang naar de basisschool te garanderen, met nadruk op spelend leren en sociale interactie.

Met welke partners werkt WereldKidz Balans samen voor het jonge kind programma?

WereldKidz Balans Veenendaal hecht veel waarde aan samenwerking om de beste zorg en educatie te bieden. Voor ons programma voor het jonge kind werken we nauw samen met Kinderopvang VeenKids. Deze samenwerking zorgt voor een doorlopende lijn in de ontwikkeling en begeleiding van uw kind, van de opvang tot aan de start van de basisschool.

WereldKidz Balans Veenendaal hecht veel waarde aan samenwerking om de beste zorg en educatie te bieden. Voor ons programma voor het jonge kind werken we nauw samen met Kinderopvang VeenKids. Deze samenwerking zorgt voor een doorlopende lijn in de ontwikkeling en begeleiding van uw kind, van de opvang tot aan de start van de basisschool.

Kinderopvang VeenKids
Team | WereldKidz Balans in Veenendaal | [2025] Schoolregister