
Schoolweging
De schoolweging van In de Manne is 30,57 , met een spreiding van 6,52 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
85.6% van de leerlingen behaalt het fundamenteel niveau, voldoende boven de landelijke norm van 85%. Dit laat zien dat de basiskwaliteit op orde is, ondanks de uitdagingen door de dalende leerlingaantallen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
33.3% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim onder de door de inspectie gestelde signaleringswaarde van 45.5%. Dit kan samenhangen met de relatief hoge schoolweging en complexe leerlingenpopulatie. Landelijk behaalt 57.3% van vergelijkbare scholen wél het streefniveau.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Er wordt een sterke focus gelegd op theoretische leerwegen: 35% vmbo-(g)t en 20% vwo-advies (tegenover 16.5% en 18.6% bij vergelijkbare scholen). Opvallend is het hogere percentage vmbo-b advies (15% vs. 5.5% regio), wat past bij de complexere leerlingenpopulatie. Het percentage havoadviezen (5%) blijft juist achter bij het landelijk beeld (16.1%).
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | In de Manne | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Wij volgen onze kinderen middels leergesprekken, IEP LVS (LeerlingVolgSysteem), groepsbesprekingen en LOOQIN (Sociaal Emotioneel volgsysteem). Tijdens de leergesprekken bespreken we de leerdoelen en de vorderingen met de kinderen en leggen we dit vast in Social Schools. Kinderen bespreken met de stamgroepleider en met hen ouders of de leerdoelen behaald zijn. Resultaten waar de kinderen trots op zijn worden gepubliceerd in hun eigen portfolio. We gebruiken het leerlingvolgsysteem van IEP om ons eigen onderwijs te evalueren en waar nodig bij te stellen. Tevens worden de toetsgegevens uit de IEP besproken met de kinderen en gekeken hoe ze zijn gegroeid en waar ze de komende tijd aan willen werken. In de groepsbespreking bespreken de stamgroepleiders samen met de intern begeleider hoe de ontwikkeling van de groep en de individuele kinderen in de groep verloopt.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Een zorgwekkend percentage van 47.1% presteert onder advies (landelijk: 11.8%), mogelijk gerelateerd aan de relatief vroege advisering in januari. Slechts 11.8% stroomt door boven advies, tegenover 25.3% landelijk. Dit onderstreept de uitdagingen in doorstroombegeleiding, wat in contrast staat met de beschreven 'intensieve monitoring' in het schoolprofiel.
Sociale ontwikkeling
Op onze school wordt er nadruk op gelegd dat iedereen op school zich veilig en fijn voelt. Daar is iedereen met elkaar verantwoordelijk voor, we zorgen hier samen voor.
samen
welbevinden/betrokkenheid
KiVa
Wat is de werkwijze van Jenaplanschool In de manne voor sociale ontwikkeling?
Jenaplanschool In de manne gebruikt het programma Looqin om de sociale opbrengsten in kaart te brengen. Dit programma meet het welbevinden en de betrokkenheid van de kinderen. Aan de hand van de scores worden acties ondernomen. Daarnaast vullen de kinderen een KiVa-vragenlijst in, die de sociale relaties tussen de kinderen en potentieel pestgedrag signaleert.
Welke registratievorm(en) gebruikt Jenaplanschool In de manne om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Jenaplanschool In de manne gebruikt Kiva en Looqin om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Jenaplanschool In de manne?
Jenaplanschool In de manne gebruikt de KiVa methode voor sociaal-emotioneel leren.