
Schoolweging
De schoolweging van CKC Rehoboth is 32,49 , met een spreiding van 5,06 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 93,8% scoren leerlingen ruim boven de landelijke norm van 85% voor het fundamenteel niveau. Dit benadrukt een sterke basiskwaliteit, ondanks een leerlingpopulatie met een hogere schoolweging. De score ligt iets onder het vergelijkingsgemiddelde (94,8%), maar blijft robuust.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
CKC Rehoboth behaalt een streefniveau van 52,7%, ruim boven de signaleringswaarde van 41,2%. Dit laat zien dat de school ondanks de complexe populatie hogere doelen nastreeft. Het verschil met het vergelijkingsgemiddelde (53,4%) is minimaal, wat wijst op een vergelijkbare onderwijskwaliteit.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een focus op gemengde niveaus: 21,4% vmbo-k en 21,4% vmbo-(g)t. Opvallend is dat 14,3% havo/vwo-advies krijgt, wat lager is dan regionale peers (10,9% havo/vwo). De 7,1% vwo-advies blijft achter bij het landelijk gemiddelde (18,6%), mogelijk gerelateerd aan de schoolweging.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | CKC Rehoboth | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
20% van de leerlingen zit onder advies – ruim boven het landelijk gemiddelde (11,8%). Geen enkele leerling presteert boven advies, tegenover 25,3% landelijk. Dit vraagt om aandacht voor de aansluiting tussen advies en voortgezet onderwijs, mogelijk veroorzaakt door de complexe populatie.