
Het team van Montessori Kind Centrum LEF in Utrecht
Current section: teamZie hier hoe het team van Montessori Kind Centrum LEF is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Montessori Kind Centrum LEF. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Montessori Kind Centrum LEF bij jullie?
Ontdek hoe goed Montessori Kind Centrum LEF bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Montessori Kind Centrum LEF zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 83.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 81.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Montessori Kind Centrum LEF. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Montessori Kind Centrum LEF werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Montessori Kind Centrum LEF gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Optimale Leercontinuïteit: Ons Beleid voor Leerkrachtvervanging
Bij Montessori Kind Centrum LEF garanderen we de continuïteit van het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van een leerkracht. Onze eerste prioriteit is het inzetten van interne vervanging, zodat uw kind les krijgt van een vertrouwd gezicht. Zo minimaliseren we verstoringen in het leerproces. Indien interne oplossingen niet toereikend zijn, schakelen we onze betrouwbare vervangingspool, Transvita, in. Zij zorgen voor gekwalificeerde leerkrachten die de Montessori-pedagogiek omarmen. In uitzonderlijke situaties, waarbij zowel interne als externe vervanging niet mogelijk is, verdelen we de leerlingen tijdelijk over de bestaande groepen. Als laatste redmiddel, en enkel in overleg, vragen we ouders om hun kind thuis op te vangen, om zo de kwaliteit van de lesdag voor alle kinderen te waarborgen.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Kinderen kunnen vanaf 8.15 u de school in. In de OB mogen ouders hun kinderen 's morgens even op weg helpen. Om 8.15 u komen de leerkrachten naar de groepen en nemen ouders afscheid. Kinderen verzorgen hun plantje en starten met hun werk, wat ze de dag ervoor hebben klaar gelegd. De lessen starten om 8.30 uur.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning op Montessori Kind Centrum LEF: Specialisten aan het Woord
Taal en Rekenen: Ontwikkeling van Basisvaardigheden
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Ons toegewijde team volgt continu bijscholing om ons onderwijsaanbod te verbreden en te verdiepen. Een belangrijk focuspunt is het borgen van leerdoelgericht onderwijs, wat ons een helder zicht geeft op zowel ons lesaanbod als de individuele voortgang van elke leerling. Deze aanpak versterkt de kwaliteit van de essentiële basisvaardigheden. Rekenen en taalonderwijs nemen een centrale plaats in binnen onze dagelijkse lespraktijk. Elke dag bieden we gerichte instructie en oefenmomenten aan om deze vaardigheden te optimaliseren. De instroom van niet-Nederlandstalige leerlingen heeft ons ertoe aangezet om specifieke scholing te volgen bij Taalschool Utrecht, zodat we deze leerlingen optimaal kunnen begeleiden. Een solide basiswoordenschat is immers cruciaal voor het succesvol verwerven van alle andere schoolse vaardigheden. Daarnaast hebben we geïnvesteerd in nascholing gericht op de begeleiding van hoogbegaafde kinderen en ons verdiept in de specifieke Montessorigeometrielijn. Bovendien richten we ons komend schooljaar op het verder ontwikkelen van onze mentorvaardigheden voor stagiaires, omdat we het essentieel vinden om toekomstige collega's uitstekend op te leiden. Alle leerkrachten bij LEF hebben een erkende Montessori-opleiding gevolgd, zowel tijdens als na hun PABO-studie.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Groei in Veiligheid
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Binnen Montessori Kind Centrum LEF hanteren we uniforme, schoolbrede afspraken die we jaarlijks gezamenlijk vaststellen. Deze afspraken gelden voor zowel ons team als voor de kinderen in alle groepen. De kernwaarden die hierbij centraal staan zijn: Zorg voor jezelf, Zorg voor elkaar en Zorg voor de omgeving. Deze pijlers integreren we dagelijks in zowel het onderwijs als de opvang. We laten ons hierbij inspireren door het SEL-model van Kees van Overveld en de principes van De Vreedzame School. Daarnaast onderhouden we een nauwe samenwerking met SKA, onze partner voor kinderopvang. We delen expertise op pedagogisch en sociaal-emotioneel gebied en zorgen voor een consistente aanpak, zodat kinderen dit als een duidelijke rode draad ervaren.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Structuur en Succes
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Gedrag, werkhouding en een effectieve taakaanpak zijn fundamentele onderdelen van onze dagelijkse onderwijspraktijk. We opereren vanuit het principe van 'één team, één aanpak', waarbij we onder andere gebruikmaken van 'breinkrachten' om een gedeelde taal en begrip te creëren. Vanaf de jongste jaren, in de speelleergroep en de onderbouw, leren we de kinderen consequent wat we van hen verwachten. Dit zorgt voor duidelijkheid en bevordert een positieve leeromgeving waarin iedereen zich optimaal kan ontwikkelen.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze leerlingen ontvangen twee keer per week bewegingsonderwijs van een gespecialiseerde collega uit ons eigen team. We beschikken over een ruime, inpandige gymzaal voor het bewegingsonderwijs. Voor de allerkleinsten, de peuters en kleuters, is er een aparte speelzaal beschikbaar. Gedurende de buitenspeeltijd, zowel tussen de middag als na schooltijd bij de buitenschoolse opvang (BSO), besteden we veel aandacht aan bewegen en fysieke activiteit. Om onze expertise verder te versterken, werken we samen met 'Kind en Motoriek'. Dit team observeert tweemaal per jaar onze groepen en individuele kinderen, en voorziet onze collega's van waardevolle tips op het gebied van motoriek en bewegingsstimulering.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Eerst
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen staan voorop. Daarom zorgen wij ervoor dat onze teamleden jaarlijks hun vaardigheden op het gebied van Bedrijfshulpverlening (BHV) en Kinder Eerste Hulp Bij Ongelukken (EHBO) bijhouden en actualiseren. Dit garandeert dat we adequaat kunnen handelen in elke situatie die persoonlijke verzorging of medische assistentie vereist.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Montessori Kind Centrum LEF: Maatwerk ondersteuning voor elke leerling
Ons schoolondersteuningsprofiel en zorgbeleid toegelicht
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Kwaliteitszorg en Schoolplan LEF: Ontwikkeling van Uw Kind Centraal
Wat Zijn de Educatieve Doelen en Kernwaarden van Ons Montessori Kind Centrum LEF?
Hoe Zorgt Montessori Kind Centrum LEF voor het Bereiken van Leerdoelen en Kwaliteitsborging?
Voor- en Vroegschoolse Educatie: Ontwikkeling voor Jonge Kinderen bij LEF
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welke speciale programma's biedt Montessori Kindcentrum LEF voor jonge kinderen?
Montessori Kindcentrum LEF onderscheidt zich met een speciaal programma voor het jonge kind, de Speel- en Leergroep (SLG). Deze groep verwelkomt kinderen vanaf 2,5 jaar en biedt een voorbereidende leeromgeving die de Montessori-principes volgt. De focus ligt op spelend leren en de ontwikkeling van essentiële vaardigheden voor een succesvolle doorstroom naar de basisschool. Binnen de SLG werken gespecialiseerde leerkrachten en pedagogisch medewerkers samen om een gestructureerde en stimulerende omgeving te creëren. Kinderen krijgen de ruimte om hun eigen tempo te volgen en hun talenten te ontdekken. Dit programma is een integraal onderdeel van ons Kindcentrum, dat een doorlopende leerlijn garandeert.
Met welke organisaties werkt Montessori Kindcentrum LEF samen voor het programma voor jonge kinderen?
Montessori Kindcentrum LEF werkt nauw samen met SKA, een gerenommeerde organisatie voor kinderopvang en voorschoolse educatie. Deze samenwerking versterkt ons aanbod voor het jonge kind door expertise te combineren en een consistente, hoge kwaliteit van zorg en onderwijs te waarborgen. SKA is toegewijd aan de ontwikkeling van kinderen en deelt onze visie op een stimulerende en veilige leeromgeving. Door deze krachtenbundeling kunnen wij kinderen een optimale start bieden, waarbij de overgang van kinderopvang naar basisschool soepel en vertrouwd verloopt. Meer informatie over onze samenwerking met SKA vindt u op hun website.