Christelijke Basisschool De Piramide

Het team van Christelijke Basisschool De Piramide in Utrecht

Current section: team
Bisschopsplein 8
3553 Utrecht

Zie hier hoe het team van Christelijke Basisschool De Piramide is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Christelijke Basisschool De Piramide. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Christelijke Basisschool De Piramide bij jullie?

Ontdek hoe goed Christelijke Basisschool De Piramide bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Christelijke Basisschool De Piramide zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 82.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.7% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (82.4%)
Man (17.6%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.7%)
Man (17.3%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Christelijke Basisschool De Piramide. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (9.1%)
25-35 jaar (30.3%)
35-45 jaar (15.2%)
45-55 jaar (27.3%)
55-65 jaar (15.2%)
&ge;65 jaar (3%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (27%)
35-45 jaar (26.9%)
45-55 jaar (20.5%)
55-65 jaar (16.4%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Christelijke Basisschool De Piramide werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (76.5%)
Direct ondersteunend personeel (14.7%)
Indirect ondersteunend personeel (2.9%)
Management (5.9%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Christelijke Basisschool De Piramide gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op De Piramide: Zekerheid voor Uw Kind

Op Christelijke Basisschool De Piramide zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van een leerkracht. Bij ziekte of verlof van een docent zetten we eerst in op interne oplossingen. Dit betekent dat collega's binnen ons team de lessen waar mogelijk overnemen, zodat de educatieve routine van uw kind gewaarborgd blijft. Indien interne vervanging niet toereikend is, schakelen we de professionele invallerspool van de PCOU in. Deze scholengroep, waar De Piramide trots deel van uitmaakt, beschikt over een netwerk van gekwalificeerde onderwijsprofessionals. We streven ernaar om alle lesuren door te laten gaan. Alleen in uitzonderlijke situaties, wanneer alle andere opties zijn uitgeput, kan het voorkomen dat een klas tijdelijk thuis moet blijven. Uw kind kan rekenen op een stabiele en leerzame omgeving, elke schooldag.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op De Piramide: Specialisten voor Elke Uitdaging

4

Taal en Rekenen: Extra Begeleiding voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Op Christelijke Basisschool De Piramide geloven we in het maximaliseren van het potentieel van elk kind. Ons onderwijs is afgestemd op individuele leerbehoeften, zodat iedereen succesvol kan deelnemen aan de lesstof. Kinderen die lesstof snel oppikken, ontvangen uitdagende extra opdrachten. Leerlingen die meer tijd nodig hebben, krijgen de ruimte voor extra uitleg en oefening, wat kan leiden tot langer werken aan specifieke opdrachten. Onze leerkrachten monitoren de voortgang van elk kind nauwgezet door middel van observatie en analyse van leerresultaten. Bij signalering van extra ondersteuningsbehoefte wordt een persoonlijk plan opgesteld, altijd in samenwerking met ouders. Deze aanvullende hulp is doorgaans tijdelijk, met als doel de volledige participatie in de klas te waarborgen. In uitzonderlijke gevallen kan een jaarlijkse overbrugging plaatsvinden, indien dit gunstig is voor de ontwikkeling van het kind, uiteraard in overleg met de ouders. Voor specifieke leerlingen ontwikkelen we een op maat gemaakt leerplan met duidelijke doelen. Dit 'ontwikkelperspectief' beschrijft de leerdoelen, de aanpak en de verwachtingen, waarbij een sterke samenwerking met ouders centraal staat.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Remedial Teacher

Toelichting van de school:

Onze specialisten zijn medeverantwoordelijk voor het beleid rondom sociaal-emotionele ontwikkeling. Ze fungeren als coaches voor het onderwijsteam en bieden gerichte ondersteuning aan leerlingen die extra aandacht nodig hebben voor hun welzijn. Dit team zorgt voor een veilige leeromgeving waarin elk kind zich gewaardeerd voelt en zich optimaal kan ontwikkelen, zowel sociaal als emotioneel.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Sturen naar Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Remedial Teacher

Toelichting van de school:

Met een team van gespecialiseerde medewerkers geven we vorm aan het beleid voor gedrag, werkhouding en taakaanpak. Zij coachen leerkrachten en ondersteunen hen bij het versterken van hun vaardigheden. Daarnaast bieden deze specialisten directe ondersteuning aan leerlingen die extra begeleiding nodig hebben om hun leerdoelen te bereiken en een positieve werkhouding te ontwikkelen.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren

Beschikbare specialisten:

Gymleerkracht (tevens MRT-er)

Toelichting van de school:

Onze gespecialiseerde gymleerkracht, die ook fungeert als MRT-er, draagt bij aan het beleid voor motorische en lichamelijke ontwikkeling. Zij coacht leerkrachten en versterkt hun vaardigheden op dit gebied. Deze expertise zorgt ervoor dat leerlingen gestimuleerd worden om actief te leren en hun fysieke capaciteiten te ontwikkelen.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op dit moment zijn er geen specifieke specialisten aangewezen voor medisch handelen en persoonlijke verzorging. De school volgt de geldende protocollen en werkt samen met externe professionals waar nodig.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Extra Ondersteuning voor Leerlingen op Basisschool De Piramide Utrecht

Gedetailleerde Informatie over Hulp en Begeleiding

Op Christelijke Basisschool De Piramide Utrecht geloven we dat elk kind uniek is en soms extra ondersteuning nodig heeft om optimaal te kunnen leren en ontwikkelen. Wij bieden diverse vormen van hulp om ervoor te zorgen dat uw kind zich veilig en gestimuleerd voelt in onze schoolomgeving. Samenwerking met Samenwerkingsverband Utrecht PO Indien uw kind extra ondersteuning nodig heeft, werken wij nauw samen met het Samenwerkingsverband Utrecht PO. Hun deskundige consulenten bieden ondersteuning aan school, ouders en alle betrokkenen. Dit proces start met een informatief gesprek, waarna we gezamenlijk de beste aanpak bepalen. Mogelijke opties zijn tijdelijke, kortdurende hulp, extra begeleiding binnen of buiten de school m.b.v. een arrangement, of een doorverwijzing naar speciaal (basis)onderwijs. Elk kind verdient een passende plek in het onderwijs. Meer details vindt u op www.swvutrechtpo.nl. Leerlingdossier: Een Compleet Overzicht Wij houden voor elke leerling een digitaal leerlingdossier bij in ParnasSys. Dit omvat belangrijke informatie zoals persoonsgegevens, verslagen van gesprekken, toetsresultaten en eventuele onderzoeksrapporten en begeleidingsplannen. Ook de resultaten van de Leerling in Beeld-toetsen (voorheen CITO) worden hierin opgenomen, zodat we een compleet beeld hebben van de voortgang van uw kind. Externe Hulp Tijdens Schooluren: Uitzonderingen en Voorwaarden Normaal gesproken mag externe hulp, zoals therapieën, niet tijdens schooltijd plaatsvinden om onderwijsverlies te voorkomen. Voor leerlingen in groep 1 en 2 maken we een uitzondering voor logopedie, fysiotherapie of speltherapie, mits de leerkracht op de hoogte is en de voortgang documenteert in het leerlingdossier. Voor leerlingen vanaf groep 3 is externe hulp tijdens schooluren alleen mogelijk na schriftelijke toestemming van de directeur, met een duidelijke motivatie. Het Buurtteam Utrecht: Ondersteuning voor Gezinnen In elke wijk van Utrecht is een Buurtteam actief om gezinnen te ondersteunen bij opvoedingsvragen, gedragsproblemen of uitdagingen in de thuissituatie. Zij werken nauw samen met ouders en school volgens het principe '1 gezin, 1 plan, 1 hulpverlener'. U kunt zelf contact opnemen met het Buurtteam of via school. Zij kunnen u ook doorverwijzen naar gespecialiseerde hulp. Meer informatie vindt u op www.buurtteamsutrecht.nl. Jeugdgezondheidszorg (JGZ) Utrecht: Groei en Ontwikkeling De Jeugdgezondheidszorg (JGZ) van de gemeente Utrecht volgt de groei, ontwikkeling en gezondheid van kinderen van 0 tot 18 jaar. Standaard onderzoeken vinden plaats in groep 2 en groep 7. Op verzoek van school, en met uw toestemming, kan de JGZ ook een extra onderzoek uitvoeren. Voor al uw vragen over jeugdgezondheidszorg kunt u terecht bij de JGZ Utrecht via hun website. Toekomstig Aanbod: Verrijking en Verbreding van Onderwijs Christelijke Basisschool De Piramide Utrecht investeert in de toekomst door in te zetten op vroege signalering van leerlingen die extra uitdaging nodig hebben. Met het nieuwe instrument ZOOV+ verbeteren we onze signaleringsmethoden. We ontwikkelen beleid rondom verrijkend aanbod, onderzoeken de mogelijkheden binnen onze lesmethoden en optimaliseren de inzet hiervan door onze leerkrachten. Daarnaast evalueren we de effectiviteit van een flexgroep en onderzoeken we of verrijking binnen de klas een beter alternatief is om uw kind de uitdaging te bieden die hij of zij verdient.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek ons Schoolplan: Kwaliteit en Zorg op De Piramide

Welke ambitieuze doelen staan centraal in ons schoolplan 2025-2029?

Op Christelijke Basisschool De Piramide hebben we gezamenlijk een ambitieus schoolplan opgesteld voor de periode 2025-2029. Onze teamdoelen zijn gericht op het leveren van excellent onderwijs en het creëren van een inspirerende leeromgeving. We focussen ons op duidelijke instructies in de klas, waarbij we ervoor zorgen dat elke leerling de leerstof volledig begrijpt. Daarnaast ondersteunen we leerlingen actief in het ontwikkelen van zelfvertrouwen en het durven maken van fouten, essentieel voor groei. Passend onderwijs staat voorop: extra ondersteuning waar nodig en uitdagende leertrajecten voor leerlingen die daar aan toe zijn. Een veilige en rustige leeromgeving is cruciaal. We bevorderen gestructureerde samenwerking binnen ons team om de kwaliteit van onze lessen en begeleiding continu te optimaliseren. Jaarlijks evalueren we onze voortgang en stellen we concrete verbeterpunten vast in ons jaarplan. Betrokkenheid van ouders is essentieel. Via nieuwsbrieven, persoonlijke gesprekken en de medezeggenschapsraad informeren we u proactief over onze schoolontwikkelingen en de voortgang richting onze doelen. Burgerschap op De Piramide: Vorming tot Respectvolle Burgers We hechten veel waarde aan het opgroeien van kinderen tot betrokken en respectvolle burgers. Daarom integreren we burgerschapsvorming in ons dagelijks onderwijs. Kinderen leren hoe ze effectief kunnen samenwerken, conflicten constructief kunnen oplossen en hoe ze een waardevol onderdeel zijn van de gemeenschap. Met de methode Kwink stimuleren we sociaal-emotionele ontwikkeling. Leerlingen ontdekken het belang van respect, verdraagzaamheid en de waarde van diversiteit. We besteden ook aandacht aan actuele maatschappelijke thema's en feestdagen, waarbij onze christelijke kernwaarden – vertrouwen, eigenheid en verbinding – als leidraad dienen. Jaarlijkse metingen van het welzijn en de schoolbeleving van leerlingen stellen ons in staat om ons burgerschapsonderwijs continu te verbeteren en te waarborgen dat elk kind zich gezien en gewaardeerd voelt.

Hoe implementeert De Piramide haar school- en jaarplandoelen effectief?

Christelijke Basisschool De Piramide hanteert een strategische aanpak voor continue schoolontwikkeling, vastgelegd in een gedetailleerd jaarplan. Dit jaarplan, geworteld in ons schoolplan 2025-2029, specificeert onze doelstellingen en methodieken voor diverse onderwijsgebieden, zoals taalonderwijs, didactische werkvormen en het bevorderen van sociale veiligheid. Ons team werkt nauw samen aan de realisatie van deze doelen. Leerkrachten ontvangen gerichte ondersteuning door middel van professionele studiedagen, gespecialiseerde trainingen en individuele coaching in de klas. Dit zorgt voor een gedeeld begrip van verwachtingen en versterkt onze gezamenlijke expertise. Om onze voortgang systematisch te monitoren, maken we gebruik van diverse evaluatiemethoden: * Academische resultaten en observaties bieden diepgaand inzicht in de leerlingontwikkeling. * Lesbezoeken en constructieve feedbackgesprekken faciliteren de professionele groei van leerkrachten. * Kwaliteits- en groepskaarten visualiseren onze schoolbrede afspraken en prestaties. * Regelmatige teambesprekingen en overleg met het bestuur waarborgen een coherente sturing op schoolniveau. We volgen de PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act) om proactief te plannen, uit te voeren, te controleren en bij te sturen. Dit garandeert een effectief beheer van onze schoolontwikkeling. Ouderbetrokkenheid is een prioriteit. Via wekelijkse nieuwsberichten, rapportgesprekken, informatieve ouderavonden en de medezeggenschapsraad houden we ouders op de hoogte van onze activiteiten en de impact daarvan op hun kind. Transparante communicatie is hierbij essentieel.

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen op Basisschool De Piramide Utrecht

Toelichting van de school

Op Christelijke Basisschool De Piramide in Utrecht geloven we in een sterke samenwerking met externe partners om de ontwikkeling van jonge kinderen optimaal te ondersteunen. Voor een gedetailleerd overzicht van onze samenwerkingen met buitenschoolse opvangorganisaties (BSO's) verwijzen we u graag naar onze speciale pagina over buitenschoolse opvang. Daar vindt u alle informatie over de beschikbare opvangmogelijkheden en hoe deze aansluiten bij ons onderwijsaanbod. Bezoek Buitenschoolse Opvang - Basisschool De Piramide - Utrecht voor meer details.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool De Piramide Utrecht Specifieke Programma's voor Jonge Kinderen?

Christelijke Basisschool De Piramide Utrecht richt zich op een breed aanbod voor alle leerlingen binnen het basis onderwijs. Hoewel er geen afzonderlijke, aanvullende programma's specifiek voor 'jonge kinderen' als een apart segment worden aangeboden, waarborgen wij dat de leerlingen in de onderbouw, groep 1 en 2, een stimulerende en ontwikkelingsgerichte start krijgen. Onze focus ligt op een integrale aanpak binnen het reguliere curriculum.

Met Welke Partners Werkt De Piramide Utrecht Samen voor het Jonge Kind?

Christelijke Basisschool De Piramide Utrecht hecht waarde aan een nauwe samenwerking met externe partners om de educatieve ervaring van onze jongste leerlingen te verrijken. Wij werken nauw samen met Peutercentrum Zuilen om een soepele overgang van de peuterspeelzaal naar de basisschool te garanderen. Deze samenwerking zorgt voor afstemming in pedagogische benaderingen en leermethoden. Meer informatie over onze partnerschappen vindt u op de website van onze samenwerkingspartners.
Team | Christelijke Basisschool De Piramide in Utrecht | [2025] Schoolregister