
Schoolweging
De schoolweging van Johannes Calvijnschool Urk is 33,81 , met een spreiding van 4,82 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
97,9% van de leerlingen bereikt het fundamenteel niveau, significant hoger dan de landelijke inspectienorm (85%) en het vergelijkingsgemiddelde (93,4%). De school garandeert hiermee basisvaardigheden voor vrijwel alle leerlingen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
62,1% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de signaleringswaarde (36,3%) en het vergelijkingsgemiddelde (49,2%). Dit reflecteert een sterke focus op hogere leerdoelen, ondanks de complexe populatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een nadruk op theoretische richtingen: 29,6% vmbo-(g)t en 18,5% vwo, tegen respectievelijk 16,5% en 18,6% bij vergelijkbare scholen. Opvallend is het ontbreken van praktijkonderwijsadvies, terwijl dit regionaal 1,0% bedraagt.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Johannes Calvijnschool Urk | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 175.37 | 177.56 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
59,3% van de leerlingen presteert boven hun advies, tegen 25,3% landelijk. Slechts 11,1% zit onder advies (iets onder de 11,8% nationaal). Dit duidt op adequate advisering en effectieve doorstroombegeleiding.