Basisschool Pr Beatrix in Urk

Het team van Basisschool Pr Beatrix in Urk

Current section: team
De Lier 2
8322 Urk

Zie hier hoe het team van Basisschool Pr Beatrix is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Pr Beatrix. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool Pr Beatrix bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Pr Beatrix bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool Pr Beatrix zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 86.1% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (86.1%)
Man (13.9%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.3%)
Man (17.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Pr Beatrix. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (17.6%)
25-35 jaar (32.4%)
35-45 jaar (14.7%)
45-55 jaar (14.7%)
55-65 jaar (20.6%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (26.5%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool Pr Beatrix werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (60%)
Direct ondersteunend personeel (34.3%)
Indirect ondersteunend personeel (2.9%)
Management (2.9%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Pr Beatrix gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten: Onze Aanpak bij Basisschool Prinses Beatrix

Bij Basisschool Prinses Beatrix streven we naar continuïteit in het onderwijs. Voor gepland verlof, zoals studiedagen of bijzondere gebeurtenissen, zetten we primair in op interne vervanging. Zo zorgen we ervoor dat uw kind zo min mogelijk hinder ondervindt van de afwezigheid van de vaste leerkracht. Onvoorziene afwezigheden, zoals ziekte, vereisen een snelle reactie. Ook dan zoeken we direct naar een geschikte interne oplossing om de lessen te laten doorgaan. Mocht vervanging op zeer korte termijn onverhoopt toch niet lukken, dan informeren we u hierover direct via Parro. U ontvangt dan zo spoedig mogelijk een bericht over de afwezigheid van de leerkracht. Vanwege het huidige lerarentekort in Nederland is het helaas niet mogelijk om gebruik te maken van een externe invalpool. Dit benadrukt het belang van onze interne vervangingsstrategie en de flexibiliteit van ons team. We doen er alles aan om de impact op de dagelijkse gang van zaken zo klein mogelijk te houden voor zowel leerlingen als ouders.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De school kent voornamelijk enkele groepen. De kleutergroepen bestaan uit 4 combinatiegroepen. Wij streven ernaar om in de groep op drie niveaus de kinderen les te geven. Het werken met groepsplannen en het invoeren/uitbreiden van zelfstandig werken in de groep zijn het logische gevolg van werken aan passend onderwijs.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Speel-werktijd
55.1%
Bewegingsonderwijs
28.6%
Levensbeschouwing
10.2%
ICT-vaardigheden
4.1%
Kanjertraining
2%

Leerjaar 3 t/m 8

Taal
20.4%
Rekenen/wiskunde
20.4%
Wereldoriëntatie
13.3%
Overig
12.9%
Lezen
12.2%
Levensbeschouwing
10.2%
Bewegingsonderwijs
5.1%
Kunstzinnige en creatieve vorming
4.1%
Engelse taal
1.4%

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool Prinses Beatrix

6

Taal- en Rekenspecialisten voor Succesvol Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Taalspecialist
Logopedist
IPC Coördinatoren
Specialist Jonge Kind

Toelichting van de school:

Binnen Basisschool Prinses Beatrix werken onze toegewijde leerkrachten in diverse leerteams om het onderwijs continu te verbeteren. Meerdere leerkrachten zijn gespecialiseerd in vakgebieden zoals taal, spelling en IPC (International Primary Curriculum). Deze specialisten, samen met het betrokken leerteam, ondersteunen collega-leerkrachten actief bij het bieden van hoogwaardig en uitdagend onderwijs. Eenmaal per week is een gespecialiseerde logopedist aanwezig op school om leerlingen te assisteren bij eventuele taal- en spraakontwikkelingsuitdagingen, wat bijdraagt aan een solide basis voor verdere academische groei.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welbevinden

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Leerkrachten

Toelichting van de school:

Elke leerkracht op Basisschool Prinses Beatrix is getraind en bevoegd om de effectieve Kanjertraining te geven. Deze training leert leerlingen inzicht te krijgen in hun eigen gedrag, de impact daarvan op anderen, en hoe ze positieve interacties kunnen bevorderen. Door consequent herhaalde Kanjertraining in elke groep, creëren we een veilige en ondersteunende omgeving waarin alle kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Een sterke sociale en emotionele basis is essentieel voor succesvol leren en bloeien.

4

Gedrag, Werkhouding en Studievaardigheden

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Ambulant Begeleiders

Toelichting van de school:

Voor optimale ondersteuning op het gebied van gedrag en werkhouding werkt Basisschool Prinses Beatrix samen met diverse professionals. Ons doel is om voor elke leerling de meest passende onderwijsbenadering te realiseren. Deze experts, waaronder een schoolmaatschappelijk werker, gedragsspecialist, orthopedagoog en ambulante begeleiders uit het speciaal onderwijs en van Kentalis, bieden gespecialiseerde hulp. Door deze samenwerking creëren we een veilige leeromgeving die aansluit bij de individuele behoeften van elke leerling.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut
Ambulant Begeleider 'De Twijn'

Toelichting van de school:

Basisschool Prinses Beatrix besteedt bijzondere aandacht aan leerlingen met specifieke zorgbehoeften, waaronder uitdagingen op het gebied van motoriek en lichamelijke ontwikkeling. We hebben de schoolomgeving aangepast met voorzieningen zoals een invalidentoilet, aangepast meubilair, een rolstoeltoegankelijke zandbak en diverse ondersteuningsmiddelen in de klas. Daarnaast maken we actief gebruik van kinderfysiotherapie op school en de expertise van ambulante specialisten van 'De Twijn' uit Zwolle. Deze inspanningen garanderen een inclusieve en stimulerende omgeving waar alle kinderen zich welkom en ondersteund voelen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke medische handelingen en persoonlijke verzorging werken wij nauw samen met externe zorgverleners en ouders om de best mogelijke ondersteuning te bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. De school faciliteert hierin waar mogelijk en in overleg.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
14
Totaal specialisten
14
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
keuken
snoezelruimte
gemeenschapsruimte
IB-ruimte
werkplek voor fysiotherapeut en logopedist

Ontdek de Ondersteuning op Maat bij Basisschool Prinses Beatrix

Gedetailleerde Uitleg over Educatieve Ondersteuning

Bij Basisschool Prinses Beatrix erkennen we dat elke leerling uniek is, met eigen leerstijlen en individuele behoeften. Het merendeel van onze leerlingen groeit op een gestaag tempo, maar we bieden specifieke begeleiding voor kinderen die extra tijd nodig hebben om leerstof te absorberen, of juist voor leerlingen die met minimale instructie snelle vooruitgang boeken. Onze aanpak is flexibel en sluit aan bij zowel het jaarklassensysteem als groepsdoorbrekende activiteiten, zodat elke leerling de optimale ondersteuning krijgt. Toekomstige Ontwikkelingen in Extra Ondersteuning We streven ernaar onze samenwerkingen met gespecialiseerde externe partners te verstevigen en tegelijkertijd te onderzoeken hoe nieuwe samenwerkingsverbanden het aanbod voor onze leerlingen kunnen verrijken.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitsborging en Toekomstvisie: Het Schoolplan van Prinses Beatrix

Welke ambitieuze doelen zijn vastgelegd in ons schoolplan?

Ons schoolplan bevat concrete doelstellingen gericht op de professionele ontwikkeling van ons team en de onderwijskwaliteit. Zo streven we ernaar dat alle teamleden per januari 2026 vaardig zijn in het toepassen van de meldcode. Daarnaast werken we aan een heldere visie op inclusief onderwijs, met specifieke aandacht voor cluster 3, die we in juni 2026 willen hebben uitgewerkt. Doorlopend investeren we in een positieve schoolcultuur via gerichte activiteiten en teambijeenkomsten. Verder is het onze ambitie om tegen juni 2026 een geïntegreerde aanpak voor burgerschapsonderwijs te realiseren en een duidelijke visie en werkwijze voor Medezeggenschap en Hulp bij Begeleiding (MHB) te implementeren. Specifieke aandacht gaat uit naar de motorische ontwikkeling van kleuters; een kwaliteitskaart die onze aanpak hierin beschrijft, zal in januari 2026 zijn vastgesteld. Ook wordt er gewerkt aan een meerjarenplan voor ICT, inclusief een financiële onderbouwing, dat in oktober 2025 gereed moet zijn. Ten slotte wordt in juni 2026 een kwaliteitskaart opgeleverd die de effectieve onderwijsondersteuning binnen Basisschool Prinses Beatrix in kaart brengt.

Hoe monitoren wij de voortgang van onze schoolontwikkeling?

De voortgang van onze schoolontwikkelingsdoelen wordt nauwlettend gevolgd. Deze doelen worden periodiek besproken tijdens vergaderingen van het managementteam, wat zorgt voor continue aandacht en bijsturing. Daarnaast houden we de ontwikkelingen bij in een intern document. Dit stelt ons in staat om de effectiviteit van onze inspanningen te evalueren en proactief te reageren op veranderingen, ten gunste van de leerlingen.

Ontdek het jonge kind programma op Basisschool Prinses Beatrix

Toelichting van de school

Basisschool Prinses Beatrix in Urk biedt een stimulerende omgeving voor jonge kinderen. Wij geloven in een speelse en interactieve leerweg die de nieuwsgierigheid prikkelt en de basis legt voor toekomstig succes. Ons onderwijs is gericht op de brede ontwikkeling van elk kind, met aandacht voor zowel cognitieve als sociaal-emotionele vaardigheden.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma is er voor jonge kinderen op Basisschool Prinses Beatrix?

Basisschool Prinses Beatrix richt zich op een brede ontwikkeling voor alle jonge kinderen binnen het reguliere basisonderwijs. We bieden een rijke leeromgeving waarin kinderen spelenderwijs ontdekken en groeien. Onze aanpak is erop gericht om elk kind de aandacht te geven die het nodig heeft om zich optimaal te ontwikkelen.

Met welke organisaties werkt Basisschool Prinses Beatrix samen voor kinderopvang en peuteropvang?

Basisschool Prinses Beatrix werkt nauw samen met lokale partners om een doorlopende ontwikkeling voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerkingen zorgen voor een naadloze overgang en een consistente benadering van de kinderopvang. Onze partners zijn zorgvuldig geselecteerd om de hoogste kwaliteit te waarborgen voor de allerkleinsten.

Basisschool Prinses Beatrix werkt nauw samen met lokale partners om een doorlopende ontwikkeling voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerkingen zorgen voor een naadloze overgang en een consistente benadering van de kinderopvang. Onze partners zijn zorgvuldig geselecteerd om de hoogste kwaliteit te waarborgen voor de allerkleinsten.

Team | Basisschool Pr Beatrix in Urk | [2025] Schoolregister