Dalton Kindcentrum Eloy in Ugchelen

Het team van Dalton Kindcentrum Eloy in Ugchelen

Current section: team
Klingelbeek 28
7339 Ugchelen

Zie hier hoe het team van Dalton Kindcentrum Eloy is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Dalton Kindcentrum Eloy. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Dalton Kindcentrum Eloy bij jullie?

Ontdek hoe goed Dalton Kindcentrum Eloy bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Dalton Kindcentrum Eloy zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Dalton Kindcentrum Eloy. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (50%)
35-45 jaar (42.9%)
45-55 jaar (0%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (7.1%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Dalton Kindcentrum Eloy werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (92.9%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Management (7.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Dalton Kindcentrum Eloy gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Leerkrachtvervanging bij Dalton Kindcentrum Eloy

Dalton Kindcentrum Eloy, onderdeel van de Veluwse Onderwijsgroep, garandeert continuïteit van onderwijs met een robuust systeem voor leerkrachtvervanging. Bij onverwachte uitval van een docent, zowel kort- als langdurig, zorgen wij ervoor dat uw kind zonder onderbreking kan blijven leren. Onze eigen flexpool, bestaande uit toegewijde inval- en leerkrachten, staat paraat om direct in te springen op onze 16 basisscholen. Dit minimaliseert de kans op klassen die naar huis moeten en verzekert een stabiele leeromgeving voor alle leerlingen. In het zeldzame geval dat er geen directe vervanger beschikbaar is, wordt de klas gedurende de eerste dag opgevangen door de overige groepen volgens ons vastgestelde protocol. Blijft een structurele oplossing uit, dan informeren we ouders tijdig om hun kind de volgende dag thuis te laten. Noodopvang is hierbij te allen tijde gegarandeerd.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Indeling groepen

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling bij Dalton Kindcentrum Eloy

6

Taal en Rekenen: Fundamenten voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist
Logopedist

Toelichting van de school:

Op Dalton Kindcentrum Eloy zetten we vol in op de ontwikkeling van taal en rekenen. Vanaf schooljaar 2024-2025 starten onze rekenspecialist en taalspecialist met hun opleiding tot specialist. Samen met het Ontwikkelteam 'Stevig op je pad' waarborgen zij de doorlopende leerlijnen voor rekenen en taal. Ze blijven op de hoogte van de nieuwste inzichten en methodieken om deze vakgebieden levend te houden binnen onze school. Daarnaast versterkt een externe logopedist, via het programma 'Taalreis', wekelijks ons aanbod.

6

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Pedagogisch Educatief Professional
Kanjercoördinator

Toelichting van de school:

Dalton Kindcentrum Eloy hecht grote waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind. De Kanjertraining vormt de kern van ons beleid op dit gebied. Alle leerkrachten zijn volledig gecertificeerde Kanjer-trainers. Zij passen de principes dagelijks toe om een positief en ondersteunend leerklimaat te creëren waarin kinderen zich veilig en gewaardeerd voelen.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Dalton Kernwaarden

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Pedagogisch Educatief Professional

Toelichting van de school:

Onze leerkrachten begeleiden leerlingen vanuit de kernwaarden van het daltononderwijs. Dit omvat samenwerking, zelfstandigheid, effectiviteit, vrijheid met verantwoordelijkheid en reflectie. Deze aanpak draagt bij aan een optimale werkhouding, positief gedrag en een gestructureerde taakaanpak. Kinderen leren zo proactief en met plezier aan hun taken te werken.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren

Beschikbare specialisten:

Pedagogisch Educatief Professional
Intern Begeleider
Vakleerkracht Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Bij Dalton Kindcentrum Eloy staat beweging centraal in de ontwikkeling. Onze bewegingslessen worden met enthousiasme gegeven door gediplomeerde vakleerkrachten bewegingsonderwijs. Zij zorgen voor een gevarieerd en uitdagend lesprogramma dat de motorische vaardigheden en de algemene lichamelijke ontwikkeling van de kinderen stimuleert.

1

Veiligheid en Verzorging ter Hand

Beschikbare specialisten:

Bedrijfshulpverleners (BHV'ers)

Toelichting van de school:

De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen zijn van het grootste belang. Op Dalton Kindcentrum Eloy zijn diverse leerkrachten getraind als gecertificeerde bedrijfshulpverleners (BHV'ers). Zij zijn deskundig in het verlenen van eerste hulp bij ongevallen en houden nauwkeurig bij welke incidenten zich voordoen. Tevens organiseren zij periodiek brand- en calamiteitenoefeningen, zodat alle kinderen weten hoe te handelen in noodsituaties.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
19
Totaal specialisten
19
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Atelier
Grote keuken

Ontdek de Extra Ondersteuning voor Elke Leerling bij Dalton Kindcentrum Eloy

Gedetailleerde Uitleg Over Ons Ondersteuningsaanbod

Dalton Kindcentrum Eloy blinkt uit in het bieden van gespecialiseerde ondersteuning, dankzij ons team van hoogopgeleide professionals. Onze school beschikt over een geschoolde gedragsspecialist en een specialist voor meerbegaafdheid. Daarnaast zijn twee leerkrachten bezig met hun opleiding tot reken- en taalspecialist. Bovendien hebben twee van onze leerkrachten een Masterdiploma behaald, waarmee zij zich specialiseren in taal- en leesspecialisme. Speciaal voor meerbegaafde kinderen bieden wij op maat gemaakte leertrajecten, inclusief versnelde lesprogramma's en verdiepende studies, wanneer dit ten goede komt aan de ontwikkeling van het kind. Deze kinderen ontmoeten elkaar ook in onze speciale 'Eureka!'-groep. Voor kinderen in de groepen 1 tot en met 4 komt onze meerbegaafdheidsspecialist tweewekelijks naar school. Vanaf groep 5 reizen de kinderen om de twee weken naar de St. Victorschool voor deelname aan de Eureka! groep. Het primaire doel van deze groep is het ontwikkelen van geavanceerde leerstrategieën, oftewel 'leren leren', en het behalen van persoonlijke leerdoelen. De 'Pittige Plus Torens' is een innovatief en kleurrijk project dat uitdagende, creatieve opdrachten en materialen biedt, speciaal ontworpen voor meer- en hoogbegaafde kinderen. Dit materiaal zetten we niet alleen in voor onze meerbegaafde leerlingen, maar ook voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben op gebieden zoals projectmatig samenwerken, leren leren, reflecteren, plannen en het omgaan met fouten. Door te werken met de Pittige Plus Torens ontwikkelen deze kinderen essentiële vaardigheden en leerprocessen. Bij Dalton Kindcentrum Eloy volgen we het leerstofjaarklassensysteem, waarbij elk schooljaar nieuwe leerstof wordt aangeboden. Gemiddeld ronden kinderen de basisschool in acht jaar af. Echter, elke leerling ontwikkelt zich in zijn eigen tempo, en soms wijkt de ontwikkeling af van het standaardpad. Een kind dat sociaal-emotioneel nog niet klaar is voor groep 3, kan bijvoorbeeld een verlengde kleuterperiode krijgen. Dit kan ook gebeuren als een kind merkt dat de leerstof of het niveau van de klas niet aansluit. In zulke gevallen kan het herhalen van een leerjaar, met een aangepast lesaanbod, een passende oplossing zijn. Ons streven is een ononderbroken ontwikkelingsproces voor elk kind. Met adaptief onderwijs spelen we in op individuele verschillen. Soms kan een kind bij een specifiek vakgebied meedoen met een hogere of lagere groep, of zelfs een jaar overslaan als de leerstof en het niveau van de klas ontgroeid zijn. In uitzonderlijke gevallen kan dit leiden tot een eerdere instroom in het voortgezet onderwijs. Het welzijn van het kind staat altijd voorop. Beslissingen over verlengde kleuterperiodes, het doubleren of overslaan van een jaar worden altijd grondig besproken met ouders, de leerkracht en onze intern begeleider. De uiteindelijke beslissing ligt bij de school. Passend Onderwijs: Een Garantie voor Elk Kind bij Dalton Kindcentrum Eloy Volgens de Wet Passend Onderwijs heeft ieder kind recht op kwalitatief goed onderwijs, met de nodige extra ondersteuning binnen het reguliere onderwijs. Scholen zijn verantwoordelijk voor het bieden van een passende onderwijsplek aan elk kind. Wij werken nauw samen met andere regionale scholen en speciaal onderwijsinstellingen om dit te realiseren. Bij extra ondersteuningsbehoeften overleggen leerkrachten met ouders, onze intern begeleider en eventueel de gedragswetenschapper van het samenwerkingsverband. Daarnaast onderhouden we contacten met de schoolmaatschappelijk werker en de jeugdverpleegkundige van het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) dat aan onze school verbonden is. Ons Schoolondersteuningsplan (SOP) beschrijft de specifieke extra ondersteuning die wij bieden. Meer informatie over passend onderwijs in onze regio vindt u bij het Samenwerkingsverband Apeldoorn PO via www.swvapeldoornpo.nl. Externe Expertise voor Optimale Zorg en Ondersteuning Dalton Kindcentrum Eloy werkt samen met diverse externe deskundigen om zorg op maat te garanderen. Dit omvat samenwerking met onderwijsassistenten in opleiding, brugfunctionarissen (voorheen maatschappelijk werk) van Stimenz, particuliere instanties en het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG). Ook werken we samen met dyslexie-instituten zoals Leestalent en IJsselgroep, het Samenwerkingsverband Passend Onderwijs Apeldoorn en de GGD Noord Oost Gelderland voor jeugdgezondheidszorg. Daarnaast schakelen we logopedisten in via Taalreis. Indien de school externe hulpverlening noodzakelijk acht, worden ouders hierover geïnformeerd en samen wordt de beste aanpak bepaald. In dringende gevallen geeft de school advies. Een geïntegreerde aanpak waarbij ouders, school en externe partijen samenwerken, is cruciaal bij leer- of gedragsproblematiek, of bij uitdagingen binnen de thuissituatie. De ondersteuning kan zowel binnen als buiten schooltijd plaatsvinden. De Regionale Verwijsindex: Verbetering van Samenwerking voor Kindzorg Om kinderen en jongeren die extra hulp nodig hebben optimaal te ondersteunen, bevordert de Verwijsindex Gelderland een soepele samenwerking tussen alle betrokken professionals en instanties. Dit systeem registreert persoonsgegevens van jongeren (tot 23 jaar) waarover zorgen zijn geuit, zonder inhoudelijke details. Een signaal in de verwijsindex brengt het netwerk rondom een kind in kaart, waardoor hulpverleners elkaar efficiënt kunnen vinden. Meer informatie is beschikbaar via http://www.multisignaal.nl/gelderland-foodvalley/. Toekomstvisie: Versterking van Rekenen en Taalonderwijs In de komende jaren richt Dalton Kindcentrum Eloy zich op het verder ontwikkelen van expertise door het opleiden van gespecialiseerde leerkrachten in rekenen en taal.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontwikkeling en Kwaliteit: Ons Schoolplan bij Dalton Kindcentrum Eloy

Wat zijn de kernambities van ons Dalton Kindcentrum?

Ons schoolplan is opgebouwd rond drie kernpijlers die de ontwikkeling van ons Dalton Kindcentrum sturen. Deze pijlers vormen de basis voor ons onderwijs en onze kinderopvang, met als doel een optimale groei voor elk kind. Pijler 1: Peuter tot Puber Centraal staat de veilige en vertrouwde omgeving waarin kinderen zich kunnen ontwikkelen. We volgen elke leerling nauwkeurig om de volgende ontwikkelingsstap te bepalen. Met onze aanpak bieden we een rijke leeromgeving waar kinderen kunnen groeien. We kennen de individuele behoeften van onze leerlingen en zorgen voor een naadloze doorgaande lijn van peuter tot puber. Dalton Kindcentrum Eloy fungeert als een mini-samenleving waar leren van en met elkaar centraal staat, mede dankzij onze groepsdoorbrekende activiteiten. Pijler 2: Leren met Lef! Kinderen leren hun leerdoelen te formuleren, de relevantie ervan in te zien en de aanpak te bepalen. Wij coachen onze leerlingen vanuit intrinsieke motivatie om hun basisvaardigheden te versterken. De implementatie van nieuwe reken- en taalmethodes ondersteunt deze ambitie. Leerlingen begrijpen het 'waarom' achter hun leerproces en passen dit toe met eigenaarschap en lef. De leerkracht vervult hierbij een cruciale coachende rol. Pijler 3: Stevig op je pad Kinderen ervaren erkenning en waardering voor hun capaciteiten. Ze leren zichzelf kennen, zijn trots op hun prestaties en ontdekken hun talenten. Wij stimuleren kinderen om initiatief te nemen en hun eigen pad te volgen. We moedigen kinderen aan hun talenten te ontdekken, zelfvertrouwen op te bouwen en nieuwsgierigheid te tonen. Ze ontwikkelen verantwoordelijkheidsgevoel voor zichzelf, anderen en hun omgeving. Kinderen leren hun gevoel te volgen, kansen te zien, door te zetten en grenzen aan te geven. Doelstellingen: Elk ontwikkelteam binnen ons team is verantwoordelijk voor een pijler. Zij fungeren als aanjagers en innovators. Het jaarplan bevat concrete doelen die gekoppeld zijn aan deze drie pijlers, wat zorgt voor gerichte verbetering.

Hoe monitoren en evalueren we onze schoolambities?

De voortgang van onze schoolambities wordt zichtbaar gemaakt op de doelenmuur in de teamkamer. Hierdoor is de ontwikkeling en realisatie van onze doelen voor iedereen inzichtelijk. Een gedetailleerde evaluatie van het jaarplan, inclusief de voortgang op onze kernambities, vindt u in de bijlage 'Evaluatie Jaarplan' elders in deze schoolgids. Dit zorgt voor transparantie en continue verbetering van ons onderwijs.

Speciaal Aanbod Jonge Kind: Peuteropvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie

Toelichting van de school

Dalton Kindcentrum Eloy biedt een naadloze overgang van peuteropvang naar basisonderwijs, dankzij onze nauwe samenwerking met Fris! Kinderdagverblijven. Fris! deelt onze kernwaarden en verzorgt zowel de peuteropvang als de voor- en naschoolse opvang. Samen streven we naar eenExcellent Dalton Kindcentrum, met onze visitatie in het voorjaar van 2026 als belangrijk doel. Onze peuteropvang, georganiseerd door Fris!, is beschikbaar op vijf ochtenden per week voor kinderen van 2 tot 4 jaar. Wij bieden een veilige en stimulerende omgeving waar uw peuter spelenderwijs de wereld ontdekt. Met de Uk & Puk methode richten we ons op de optimale ontwikkeling van spraak, taal, sociaal-emotionele vaardigheden en zintuiglijke waarneming. Dit programma is essentieel voor een goede start in het leven en op school. De peuteropvang vindt plaats op maandag tot en met vrijdag, van 08:00 tot 13:00 uur. Op verzoek is verlengde opvang mogelijk tot 13:45 uur. Voor meer informatie over onze peuteropvang en de aanpak van Fris! Kinderdagverblijven, kunt u terecht op hun website www.friskinderdagverblijven.nl of contact opnemen via eloy@friskdv.nl of 06 1159 9395. Vragen over de locatie kunt u stellen aan Cindy Aissati - Beumer, onze locatiemanager.

Veelgestelde vragen

Biedt Dalton Kindcentrum Eloy extra faciliteiten voor de allerkleinsten?

Dalton Kindcentrum Eloy investeert in een sterke start voor elk kind. Daarom bieden wij gespecialiseerde programma's aan voor de jongste kinderen, waaronder onze toegewijde peuteropvang en uitgebreide Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Deze programma's zijn ontworpen om de cognitieve, sociale en emotionele ontwikkeling van uw kind optimaal te ondersteunen, zodat zij met vertrouwen de stap naar de basisschool kunnen zetten.

Dalton Kindcentrum Eloy investeert in een sterke start voor elk kind. Daarom bieden wij gespecialiseerde programma's aan voor de jongste kinderen, waaronder onze toegewijde peuteropvang en uitgebreide Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Deze programma's zijn ontworpen om de cognitieve, sociale en emotionele ontwikkeling van uw kind optimaal te ondersteunen, zodat zij met vertrouwen de stap naar de basisschool kunnen zetten.

Met welke partners werkt Dalton Kindcentrum Eloy samen voor het jonge kind aanbod?

Om de allerbeste zorg en educatie voor onze jongste leerlingen te garanderen, werkt Dalton Kindcentrum Eloy nauw samen met Fris! Kinderdagverblijven. Deze samenwerking zorgt voor een consistente en kwalitatieve aanpak, die de Daltonpedagogiek weerspiegelt en de ontwikkeling van uw kind centraal stelt. Fris! Kinderdagverblijven is een expert op het gebied van vroege kinderjaren en biedt een veilige en stimulerende omgeving.

Om de allerbeste zorg en educatie voor onze jongste leerlingen te garanderen, werkt Dalton Kindcentrum Eloy nauw samen met Fris! Kinderdagverblijven. Deze samenwerking zorgt voor een consistente en kwalitatieve aanpak, die de Daltonpedagogiek weerspiegelt en de ontwikkeling van uw kind centraal stelt. Fris! Kinderdagverblijven is een expert op het gebied van vroege kinderjaren en biedt een veilige en stimulerende omgeving.

Team | Dalton Kindcentrum Eloy in Ugchelen | [2025] Schoolregister