
Schoolweging
De schoolweging van De Cirkel Uden is 29,74 , met een spreiding van 6,10 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
93,86% van de leerlingen beheerst het fundamenteel niveau, aanzienlijk hoger dan de landelijke signaleringswaarde van 85%. Dit onderstreept de basiskwaliteit, hoewel het net onder het vergelijkingsniveau (95,88%) blijft.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
57,89% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de inspectienorm van 47,1%. De school scoort hiermee vrijwel gelijk aan vergelijkbare scholen (57,79%), wat wijst op effectieve differentiatie in de leerlijn.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De schooladviezen tonen een focus op vmbo-k (36,36%) en vmbo-b (27,27%). Het aandeel havo/vwo- en vwo-adviezen (samen 27,27%) ligt iets onder het regiogemiddelde (29,54%). Opvallend is het volledig ontbreken van praktijkonderwijsadvies, tegenover 1,01% in de regio.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2014-2015
Toets | De Cirkel Uden | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
210.5 | 199.71 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Door afname van de methode onafhankelijke toets (IEP) in januari en juni kunnen we de leerresultaten op groepsniveau en individueel niveau structureel en cyclisch weergeven, zodat sturing gegeven kan worden aan het onderwijsproces en–aanbod (op groepsniveau).
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
24% van de leerlingen presteert onder advies, aanzienlijk hoger dan het landelijk gemiddelde (11,81%). Dit kan duiden op voorzichtige advisering. Tegelijk scoort 8% boven advies, wat aansluit bij de beschreven individuele ontwikkelingsplannen.
Sociale ontwikkeling
Bij ons op de Cirkel vinden we het belangrijk dat kinderen volop in ontwikkeling zijn. Mocht dit niet voldoende het geval zijn dan kijken we eerst naar het welbevinden van het kind in de groep en in de school. Naast het welbevinden meten we de betrokkenheid, indien nodig per vakgebied. Dit doen we met behulp van ons kindvolgsysteem IEP. Wij geloven erin dat als het welbevinden en de betrokkenheid hoog is, dat kinderen in ontwikkeling komen of zijn. Dit zijn de belangrijkste voorwaarden om tot leren te komen. LEES MINDER
Welbevinden
Betrokkenheid
Een veilige basis
Wat is de werkwijze van Openbare Basisschool de Cirkel voor sociale ontwikkeling van leerlingen?
Om het welbevinden en de betrokkenheid van kinderen te meten, gebruikt Openbare Basisschool de Cirkel het kindvolgsysteem Looqin (2U). Looqin kijkt naar de sociaal-emotionele kant van een kind en zet de resultaten hiervan af tegen de prestaties. Hierbij staat de groep op de eerste plaats en stimuleren wij tegelijkertijd de individuele betrokkenheid en persoonlijke aandacht. Op deze manier wordt het volledige talent van elk kind optimaal benut en zal hij zich op zijn niveau ontwikkelen. Wij geloven dat dit elk kind gelukkiger maakt.
Welke registratievorm(en) gebruikt Openbare Basisschool de Cirkel om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Openbare Basisschool de Cirkel gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Looqin en Looqin2U.