St. Maartenschool in Ubbergen

Het team van St. Maartenschool in Ubbergen

Current section: team
Hengstdal 3
6574 Ubbergen

Zie hier hoe het team van St. Maartenschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van St. Maartenschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past St. Maartenschool bij jullie?

Ontdek hoe goed St. Maartenschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij St. Maartenschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 92.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (92.9%)
Man (7.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84%)
Man (16%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij St. Maartenschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (1.8%)
25-35 jaar (14%)
35-45 jaar (17.5%)
45-55 jaar (35.1%)
55-65 jaar (29.8%)
&ge;65 jaar (1.8%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (6.9%)
25-35 jaar (24.1%)
35-45 jaar (27.6%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij St. Maartenschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (41.1%)
Direct ondersteunend personeel (55.4%)
Management (3.6%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor St. Maartenschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging op de St. Maartenschool: Flexpunt Garandeert Continuïteit

Voor een stabiele leeromgeving zet Onderwijsgroep Punt Speciaal, waar de St. Maartenschool deel van uitmaakt, Flexpunt in. Dit interne vervangingsbureau coördineert alle kort- en langdurende afwezigheden van zowel leerkrachten als onderwijsassistenten. Flexpunt biedt een pool van gekwalificeerde professionals met diverse contractvormen. Bovendien kunnen scholen direct contact opnemen met parttimers en duocoaches binnen de eigen school voor directe invulling van vacatures. Bij ziekte of verlof vraagt de directie via een efficiënt boekingssysteem een geschikte vervanger aan. Wij streven naar minimale wisselingen voor de klas en houden rekening met de specifieke schoolbehoeften en de expertise van de invaller.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op onze school geven we onderwijs aan leerlingen vanaf 4 jaar die vanwege hun beperking of ziekte gespecialiseerde ondersteuning nodig hebben. Gemiddeld genomen verlaten onze leerlingen de school in het schooljaar waarin ze 12 jaar zijn geworden. Indien de leerling hierbij gebaat is wordt in overleg met het samenwerkingsverband afgeweken van deze leeftijd. Daarbij kijken we naar het ontwikkelingsperspectief van de leerling en wordt rekening gehouden met de wettelijke leeftijdsgrens van 14 jaar. Daar waar mogelijk stromen leerlingen eerder uit naar thuisnabij onderwijs.

Groeperingsvormen

Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Overige leerjaren

Ontdek Ons Team van Onderwijsexperts: Specialisten voor Uw Kind

2

Taal en Rekenen: Fundamenten voor Succes

Beschikbare specialisten:

Gespecialiseerde Rekencoach
Gedreven Taalspecialist

Toelichting van de school:

Binnen de St. Maartenschool zorgen onze vakgroepen voor een sterke focus op zowel schriftelijke taalontwikkeling als rekenvaardigheden. Elke unit is vertegenwoordigd, wat zorgt voor een uniforme en effectieve aanpak in deze cruciale vakgebieden.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Krachtig en Veerkrachtig

Beschikbare specialisten:

Gecertificeerde Rots en Water Trainers (2)
Deskundige Coaches De-escalerend Werken (2)
Specialist Onderwijs voor Ernstige Beperkingen

Toelichting van de school:

Onze school investeert in de sociale en emotionele groei van leerlingen. Rots en Water trainingen versterken zelfvertrouwen en weerbaarheid wekelijks voor geselecteerde groepen. Onze coaches de-escalerend werken ondersteunen collega's met de Trifier-methode voor een consistente aanpak bij uitdagend gedrag. Duidelijke signaleringsplannen en afspraken garanderen een veilige leeromgeving. In leerroute 1-2 zetten ervaren specialisten de LACCS-methode in voor leerlingen met ernstige meervoudige beperkingen, wat zorgt voor optimale ontwikkeling en zorg.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Structuur voor Leren

Beschikbare specialisten:

Toegewijde Intern Begeleider
Deskundige Orthopedagoog
Gespecialiseerde Ergotherapeut

Toelichting van de school:

Elke unit van de St. Maartenschool profiteert van de expertise van een eigen orthopedagoog en intern begeleider. Door regelmatige afstemming en overleg waarborgen wij een positieve gedragsontwikkeling en een effectieve werkhouding bij al onze leerlingen.

3

Motorische en Lichamelijke Vooruitgang: Actieve Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Ervaren Fysiotherapeut
Gespecialiseerde Ergotherapeut
Deskundige Logopedist

Toelichting van de school:

Naast een rijk lesprogramma, biedt de St. Maartenschool leerlingen een uitgebreid revalidatieprogramma. Onze therapeuten werken nauw samen in multidisciplinaire teams om de motorische en lichamelijke ontwikkeling optimaal te stimuleren.

3

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Gedreven Pedagogisch Educatief Professional
Vakbekwame Verpleegkundigen
Zorg Binnen Onderwijs Medewerkers (ZBO'ers)

Toelichting van de school:

Voor leerlingen die dagelijkse verpleegkundige zorg nodig hebben, beschikt de St. Maartenschool over een toegewijd team. Vanuit verpleegpost 'De Pleister' wordt alle benodigde medische en persoonlijke verzorging geboden, zodat leerlingen zich volledig op hun ontwikkeling kunnen richten.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
14
Totaal specialisten
14
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Lift
De mogelijkheid om deel te nemen aan buitenschools

Ontdek Ons Aanbod: Extra Ondersteuning voor Elke Leerling

Innovatieve Leermethoden voor Succesvolle Ontwikkeling

Bij St. Maartenschool Ubbergen zetten we ons in voor optimale groei voor al onze leerlingen. We bieden gespecialiseerde ondersteuning, met een focus op kinderen die ondersteunende communicatie nodig hebben. Voor leerlingen die niet of nauwelijks spreken, optimaliseren we het leesonderwijs met de LOeS-werkwijze (Lees Ontwikkeling en Spelling). Door meer collega's te scholen in LOeS, garanderen we een effectieve leesaanpak voor deze specifieke groep. In de onderbouw (leerroute 1-2) werken onze leerkrachten met de LACCS-methode. Deze methode is speciaal ontwikkeld voor leerlingen met een ernstige meervoudige beperking en richt zich op vijf kerngebieden: Lichamelijk welzijn, Alertheid, Contact, Communicatie en Stimulerende tijdsbesteding. Dit zorgt voor een breed ontwikkelingsklimaat.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en het Schoolplan van St. Maartenschool

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Bij St. Maartenschool staat de ontwikkeling van uw kind centraal. Onze kwaliteitszorg is gebaseerd op het principe 'de goede dingen goed doen', wat we vertalen naar planmatige groei vanuit ons meerjarenbeleidsplan 'Richtpunt'. Dit beleidsplan, dat geldt voor alle zes scholen van Punt Speciaal, stelt ons in staat om de leeropbrengsten nauwgezet te volgen en professionele excellentie bij onze medewerkers te waarborgen. Ons schoolplan en jaarplan worden op elke school opgesteld, met regelmatige evaluaties en bijstellingen als leidraad. We baseren deze aanpassingen op concrete data uit leerlingresultaten, zelfevaluaties en feedback uit tevredenheidsonderzoeken onder leerlingen, ouders en ons team. Dit zorgt ervoor dat ons onderwijs altijd aansluit bij de behoeften van uw kind. We monitoren de voortgang van elke leerling via een geavanceerd leerlingvolgsysteem, dat gebruikmaakt van observaties, methodegebonden toetsen en Cito-toetsen. Deze data stellen ons in staat om zowel individuele begeleiding als schoolbrede verbeteringen te realiseren, zodat elk kind zijn of haar volledige potentieel kan bereiken. Onze leerkrachten beschikken over specialistische kennis van de diagnoses en leeruitdagingen die typerend zijn voor onze leerlingen. Continue professionele ontwikkeling is essentieel. Daarom bieden we uitgebreide interne en externe scholingsmogelijkheden, zodat onze medewerkers altijd up-to-date zijn met de nieuwste inzichten en methodieken. Onze aanpak voor professionele ontwikkeling omvat zowel formele als informele leervormen. Formeel leren, zoals opleidingen en cursussen, kan intern binnen Punt Speciaal of extern plaatsvinden, vaak centraal georganiseerd. Informeel leren stimuleren we via collegiale consultatie, coaching, intervisie, het lezen van vakliteratuur en praktijkonderzoek. Expertgroepen ontwikkelen en delen kennis over specifieke thema's, en ondersteunen collega's met cursussen en coaching. Alle leer- en ontwikkelactiviteiten voor onze medewerkers worden ondersteund door een digitaal platform, Kennisplein, voor efficiënte kennisdeling. Voor het schooljaar 2024-2025 focussen we op verbetering van de lesinstructie voor hogere effectiviteit, het bevorderen van een professioneel werkklimaat met LeerKRACHT-instrumenten, het optimaliseren van leertijd door samenwerking met de Sint Maartenskliniek (project EKEP), het verfijnen van het rekenonderwijs met kwaliteitskaarten, en het verankeren van burgerschapsdoelen op het gebied van kennis, vaardigheden en houding in ons curriculum.

Hoe realiseren we onze ambitieuze onderwijsdoelen?

Onze jaarlijkse schoolplannen bevatten concrete actieplannen om onze onderwijsdoelen te bereiken. Deze plannen worden gedurende het schooljaar drie keer centraal geagendeerd: in november voor de vaststelling van de belangrijkste verbeterpunten, in januari voor de officiële presentatie, en in juni voor de evaluatie en bijstelling van de doelen. Binnen elke vakgroep, die de kwaliteit van specifieke vormingsgebieden bewaakt, zijn alle units vertegenwoordigd door minimaal één leerkracht. Deze vakgroepen initiëren en monitoren verbeteringen, met vier speciale vakgroep-weken per jaar die exclusief gereserveerd zijn voor deze overleggen. Dit garandeert een gestructureerde en effectieve aanpak van kwaliteitsverbetering in alle onderwijsdomeinen.

Deskundig Aanbod voor Jonge Kinderen op de St. Maartenschool

Toelichting van de school

De St. Maartenschool in Ubbergen biedt gespecialiseerde ondersteuning voor jonge kinderen. Wij werken nauw samen met de peuterrevalidatie van de Sint Maartenskliniek. Deze afdeling richt zich op kinderen onder de vier jaar die extra therapeutische hulp nodig hebben voor hun optimale ontwikkeling. Sommige kinderen maken de overstap van de peuterrevalidatie naar onze basisschool. Wij zetten ons in om deze transitie zo soepel en prettig mogelijk te laten verlopen, zodat elk kind zich direct welkom voelt.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma biedt de St. Maartenschool voor jonge kinderen?

De St. Maartenschool heeft een uniek en afgestemd programma voor de allerkleinsten. Dit programma is ontworpen om jonge kinderen een veilige en stimulerende omgeving te bieden waarin zij zich optimaal kunnen ontwikkelen. We focussen op vroege signalering en gerichte ondersteuning, zodat elk kind de best mogelijke start krijgt.

De St. Maartenschool heeft een uniek en afgestemd programma voor de allerkleinsten. Dit programma is ontworpen om jonge kinderen een veilige en stimulerende omgeving te bieden waarin zij zich optimaal kunnen ontwikkelen. We focussen op vroege signalering en gerichte ondersteuning, zodat elk kind de best mogelijke start krijgt.

Ontwikkelingsvisie Jonge Kind St. Maartenschool

Met welke externe partijen werkt de St. Maartenschool samen voor het programma voor jonge kinderen?

Voor het gespecialiseerde aanbod voor jonge kinderen werkt de St. Maartenschool momenteel niet samen met andere externe organisaties. Onze expertise en interne middelen stellen ons in staat om de kinderen de benodigde zorg en aandacht te bieden. We richten ons op een geïntegreerde aanpak binnen onze eigen schoolomgeving.
Team | St. Maartenschool in Ubbergen | [2025] Schoolregister