
De resultaten van Basisschool de Klaverwoid in Twisk
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool de Klaverwoid, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Schoolweging van Basisschool de Klaverwoid
De schoolweging van De Klaverwoid is 29,41 , met een spreiding van 6,36 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Hoe goed past Basisschool de Klaverwoid bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool de Klaverwoid bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel niveau
Met 94,7% van de leerlingen dat het fundamenteel niveau behaalt, overtreft de school ruimschoots de inspectienorm van 85%. Dit onderstreept de effectiviteit van het basisonderwijs op de Klaverwoid, zelfs in een context van dalende leerlingaantallen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Het streefniveau wordt door 54,4% van de leerlingen behaald, wat boven de door de inspectie gestelde signaleringswaarde van 47,1% ligt. Hoewel dit positief is, scoort de school hier iets onder het gemiddelde van vergelijkbare scholen (57,8%), wat mogelijk samenhangt met de complexere leerlingenpopulatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool de Klaverwoid?
De schooladviezen tonen een sterke focus op hogere onderwijsniveaus: 36,4% van de leerlingen krijgt een havo/vwo-advies, ruim boven het gemiddelde van vergelijkbare scholen (10,9%). Daarnaast valt de aandacht voor maatwerk op, met 18,2% vmbo-b/k adviezen tegenover 4,0% bij peers, wat past bij de bredere spreiding binnen de leerlingenpopulatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Klaverwoid | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Om na te gaan welke ontwikkeling leerlingen doormaken, neemt elke school regelmatig tussentijdse toetsen af. Naast de methodegebonden toetsen zijn er ook toetsen die onafhankelijk de kennis en vaardigheid van leerlingen in een betreffende vak in kaart brengen. We monitoren de tussenresultaten op diverse manieren: Methodegebonden toetsen Registreren van behaalde leerdoelen Methode onafhankelijke toetsen CITO Leerling in Beeld Parnassys Leerlijnen groep 1-2 Doorstroomtoets groep 8 Observaties van de leerkracht Met deze informatie kijken we waar de leerlingen staan en wat voor vervolgstappen we gaan maken. Op onze kwaliteitskaart HGW/OGW staat de procedure beschreven.
Zitten de oud-leerlingen van Basisschool de Klaverwoid in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Opvallend is dat geen enkele leerling onder het gegeven schooladvies presteert, tegen 11,8% landelijk. Maar liefst 23,1% van de leerlingen stroomt door boven advies (landelijk 25,3%), wat duidt op zorgvuldige advisering en effectieve begeleiding in het voortgezet onderwijs.
Sociale ontwikkeling
Op de Klaverwoid dragen we bij aan het opgroeien tot gelukkige wereldburgers. Om hieraan bij te dragen creëren we een veilige, open en positieve leeromgeving. In deze omgeving spreken leerkrachten duidelijk hun verwachtingen uit. Verwachtingen en routines worden aangeleerd en ingeoefend en daarna veelvuldig positief bekrachtigd. De leerkrachten spreken uit dat ze vertrouwen hebben in de leerling. In een gesprek tussen de leerkracht en leerling stelt de leerkracht zich open op. De leerkracht luistert, vat samen en vraagt door. Onze methodes De Vreedzame School en Blink Wereld sluiten aan bij onze missie. De school vormt een oefenplaats voor het ontwikkelen van de eigen identiteit. Iedereen mag uniek zijn. Het uitgangspunt is betrokken zijn bij de ander. Leerlingen doen ervaringen op door onderwerpen uit te diepen, waar het individuele belang en groepsbelang schuren. Ze worden zich bewust van eigen denken en leren welke keuzes daarin gemaakt kunnen worden. De leerlingen leren wat verantwoordelijkheid nemen en geven is. Op onze school hebben we ook een leerlingenraad. Onderwerpen zoals sociaal welbevinden en pesten worden besproken in de leerlingenraad. Hoe zien zij dit? Hoe zouden we dit anders kunnen doen? LEES MINDER
Samenwerken
Zorg voor elkaar
Respect
Wat is de werkwijze van Basisschool de Klaverwoid voor sociale ontwikkeling?
De sociale en emotionele ontwikkeling van leerlingen wordt gevolgd met behulp van leerlijnen in Parnassys (groep 1-2), vragenlijsten (vanaf groep 3), leerlingtevredenheidsvragenlijsten (vanaf groep 7) en Observaties. De resultaten worden besproken in teamoverleg, waarbij zorgsignalen en interventies worden besproken. Ouders worden betrokken en bij onvoldoende ontwikkeling wordt de leerling besproken met de intern begeleider. Schoolmaatschappelijk werk (Lavina Hof, lavina.hof@medemblik.nl), een gedragswetenschapper, jeugdverpleegkundige of een ondersteuningsteam kan worden ingezet.
Welke registratievorm(en) gebruikt Basisschool de Klaverwoid om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Basisschool de Klaverwoid gebruikt Parnassys leerlijnen, Vensters leerling tevredenheidsvragenlijsten en observatielijsten om sociale opbrengsten in kaart te brengen.