
De resultaten van IKC BinnensteBuiten in Tricht
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van IKC BinnensteBuiten, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past IKC BinnensteBuiten bij jullie?
Ontdek hoe goed IKC BinnensteBuiten bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Behaald Fundamenteel Niveau: Taal en Rekenen
Het fundamentele niveau is essentieel voor de taal- en rekenvaardigheden van onze leerlingen aan het einde van de basisschool. Dit niveau, gemeten in groep 8 met de doorstroomtoets, is een indicatie voor verdere educatieve ontwikkeling. De Onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit betekent dat minimaal 85% van alle leerlingen deze cruciale vaardigheden onder de knie zou moeten hebben. Bij IKC BinnensteBuiten streven we ernaar dit percentage ruimschoots te overtreffen, wat bijdraagt aan een sterke basis voor elke leerling.
Grafiek
Grafiek laden...
Ontwikkeling naar het Streefniveau op IKC BinnensteBuiten
Het streefniveau vertegenwoordigt een ambitieus leerdoel dat voortbouwt op het fundamentele niveau. We stimuleren al onze leerlingen om dit hogere niveau te bereiken voor een optimale voorbereiding op de toekomst. De Inspectie stelt voor elke school een unieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de specifieke leerlingenpopulatie. Dit zorgt voor een eerlijke beoordeling van onze prestaties ten opzichte van onze leeromgeving.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van IKC BinnensteBuiten?
Bij IKC BinnensteBuiten in Tricht is de leerlingenpopulatie elk schooljaar uniek en divers. Deze variatie in leerlingen kan leiden tot verschillen in gemiddelde eindscores en de uiteindelijke doorstroom naar het voortgezet onderwijs. Zo kan het ene jaar een groter aantal leerlingen met een VWO-advies doorstromen, terwijl een ander jaar juist meer leerlingen met een VMBO-advies de school verlaten. Het schooladvies wordt zorgvuldig opgesteld. Eind groep 7 ontvangen leerlingen een voorlopig advies, gebaseerd op resultaten uit het leerlingvolgsysteem, methodetoetsen en de algemene werkhouding. In maart van groep 8 wordt het definitieve schooladvies vastgesteld na een gezamenlijke evaluatie door de leerkrachten, intern begeleider en de schoolleiding. Meer informatie over de schooladviezen en de doorstroommogelijkheden kunt u altijd navragen bij de school.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling en Welzijn op IKC BinnensteBuiten
Op IKC BinnensteBuiten geloven we dat sociale ontwikkeling essentieel is voor de algehele groei van een kind. We begeleiden kinderen actief bij het ontdekken en toepassen van maatschappelijke waarden en normen. Onze pedagogische aanpak richt zich op het ontwikkelen van zelfinzicht en het vermogen om gepast gedrag te vertonen in diverse situaties. Wij zien de sociaal-emotionele ontwikkeling als een fundamenteel onderdeel van de persoonlijkheidsvorming, net zo belangrijk als academisch leren. Een kind dat zich emotioneel gebalanceerd voelt, presteert beter op leergebied. Daarom investeren we zowel in basisvaardigheden en algemene ontwikkeling als in het sociaal-emotioneel welzijn. We streven ernaar kinderen een sterke basis mee te geven voor een succesvolle toekomst in de maatschappij.
Respect: Waardering voor elkaar en de omgeving.
Ruimte: Gelegenheid voor groei, ontwikkeling en het uiten van jezelf.
Relatie: Het belang van verbinding en samenwerking tussen kinderen, ouders en team.
Hoe bevordert IKC BinnensteBuiten een positief sociaal klimaat?
Een positief en veilig leerklimaat is cruciaal voor optimale leerresultaten. Op ons IKC onderhouden we actief een prettige schoolomgeving. Jaarlijks meten we de ervaren veiligheid via de leerlingtevredenheidsenquêtes van DUO. De resultaten van dit onderzoek geven ons inzicht in hoe kinderen zich voelen in de klas, op het schoolplein en binnen de gehele school. Indien nodig, implementeren we gerichte interventies, zoals extra 'Rots & Water'-lessen of het programma 'Groepsgeluk', om het welzijn te waarborgen.
Welke registratiemethoden gebruikt IKC BinnensteBuiten voor sociale opbrengsten?
Voor het in kaart brengen van sociale opbrengsten maakt IKC BinnensteBuiten gebruik van de volgende registratiemethode:
- Focus PO
 
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet op IKC BinnensteBuiten?
IKC BinnensteBuiten maakt gebruik van bewezen methoden om sociaal-emotioneel leren te stimuleren:
- The Leader in Me
 - Rots en Water training
 - Groepsgeluk
 
Inspectierapport IKC BinnensteBuiten: Kwaliteit van het Onderwijs
IKC BinnensteBuiten in Tricht, met 130 enthousiaste leerlingen, staat voor kwalitatief hoogstaand basisonderwijs. Dit rapport biedt inzicht in de prestaties en de onderwijsontwikkeling zoals beoordeeld door de onderwijsinspectie. Wij geloven in een veilige en stimulerende leeromgeving waar elk kind tot bloei kan komen. Ontdek de sterke punten en ontwikkelingsgebieden van ons kindcentrum, gebaseerd op de bevindingen van de inspectie. Bent u benieuwd naar de officiële beoordeling en de belangrijkste conclusies van het inspectierapport? Bekijk de details via de onderstaande link en zie hoe IKC BinnensteBuiten zich inzet voor de toekomst van uw kind.