
De resultaten van School voor Speciaal Basisonderwijs Noorderlicht in Tilburg
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van School voor Speciaal Basisonderwijs Noorderlicht, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Schoolweging van School voor Speciaal Basisonderwijs Noorderlicht
Hoe goed past School voor Speciaal Basisonderwijs Noorderlicht bij jullie?
Ontdek hoe goed School voor Speciaal Basisonderwijs Noorderlicht bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van School voor Speciaal Basisonderwijs Noorderlicht?
De adviezen zijn sterk gericht op praktijkonderwijs: 54,55% vs. 40,63% bij vergelijkbare scholen. Opvallend is het beperkte aandeel theoretische adviezen (slechts 3,03% vmbo-(g)t vs. 3,51% landelijk). Deze focus weerspiegelt de onderwijsvisie op maatwerk voor leerlingen met complexere ondersteuningsbehoeften. Het hoge percentage gecombineerde vmbo-b/k-adviezen (24,24%) onderstreept de zorgvuldige, realistische advisering.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2014-2015
Toets | Gemeente Tilburg | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
199.71 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van School voor Speciaal Basisonderwijs Noorderlicht in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
16,22% van de leerlingen presteert onder advies (vs. 11,81% landelijk), wat mogelijk samenhangt met de complexe ondersteuningsvragen. Opvallend is dat 16,22% boven advies presteert, wat het effect van de intensieve doorstroombegeleiding illustreert. De school benadrukt in haar beleid het creëren van realistische, haalbare perspectieven.