
Schoolweging
De schoolweging van Den Hazennest is 30,83 , met een spreiding van 6,36 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Het fundamenteel niveau wordt door 98.3% van de leerlingen gehaald, ruim boven de landelijke norm van 85% en het vergelijkingsgemiddelde van 95.2%. Dit benadrukt de basiskwaliteit van het onderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
53.0% van de leerlingen behaalt het streefniveau, tegenover een verwacht percentage van 43.5%. Dit ligt boven de signaleringswaarde maar onder het vergelijkingsgemiddelde (55.4%), wat past bij de complexe leerlingenpopulatie (schoolweging 30.83).
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De school adviseert 31.4% van de leerlingen een theoretische leerweg (havo/vwo of vwo), wat lager is dan vergelijkbare scholen (34.6%). Opvallend is het hoge percentage gecombineerde adviezen zoals vmbo-(g)t/havo (17.7%), wat wijst op zorgvuldige individuele afwegingen. Praktijkonderwijsadvies blijft beperkt tot 2.94%.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Den Hazennest | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
38.6% van de leerlingen presteert boven advies (vs. 25.3% landelijk), terwijl slechts 7.0% onder advies presteert (landelijk 11.8%). Deze positieve doorstroom sluit aan bij de hoge fundamentele niveauscores en het adaptieve onderwijsbeleid.