
Schoolweging
De schoolweging van De Triangel Tilburg is 36,37 , met een spreiding van 5,83 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
89% van de leerlingen behaalt het fundamenteel niveau, ruim boven de inspectienorm van 85%. Dit laat zien dat de basiskwaliteit van taal- en rekenonderwijs gewaarborgd blijft, ondanks de uitdagende leerlingenmix.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Met 30.2% leerlingen dat het streefniveau behaalt, blijft De Triangel net onder de signaleringswaarde van 32%. Dit wordt mede verklaard door de complexe leerlingenpopulatie (schoolweging 36.37). De school zet extra in op maatwerk, zoals beschreven in hun onderwijsvisie 'adaptief leren in een kansrijke omgeving'.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Het adviesprofiel toont een praktische focus: 32.4% vmbo-b en 27% vmbo-k, samen goed voor 59.4% van de adviezen. Het aandeel havo/vwo-advies (14.9%) ligt beduidend lager dan bij vergelijkbare scholen (38.5%). De 2.7% praktijkonderwijsadviezen vallen wel binnen de regionale norm. Deze verdeling past bij de relatief hoge schoolweging en huidige ondersteuningsbehoeften.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2014-2015
Toets | De Triangel Tilburg | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
199.71 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Tweemaal per schooljaar nemen wij de CITO-toetsen af. Naar aanleiding van de resultaten maken de intern begeleiders een schoolanalyse welke met het team besproken en geëvalueerd wordt. Op leerjaarniveau vindt tweemaal per jaar een bespreking plaats met de betreffende leerkrachten en de intern begeleiders. Vanuit deze besprekingen stellen de leerkrachten in overleg met de intern begeleiders ambitieuze doelen op groeps- en/of leerlingniveau. De resultaten van de CITO-toetsen (vaardigheidsgroei) worden middels het leerlingrapport met leerlingen en ouders gedeeld en besproken.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Opvallend is het lage percentage onderadvisering (5.4% vs. 11.8% landelijk). 83.8% van de leerlingen presteert op adviesniveau, wat wijst op accurate plaatsing. De school hanteert een 'realistisch adviesbeleid' met doorlopende monitoring, zoals beschreven in hun schoolgids.