
Schoolweging
De schoolweging van Stefanusschool is 27,22 , met een spreiding van 6,71 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 99,15% behaalde het fundamenteel niveau veruit de inspectienorm van 85%. Deze score overtreft zowel het landelijk gemiddelde (96,45%) als regionale benchmarks, wat duidt op een stevige basiskwaliteit.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een sterke focus op theoretische leerwegen: 28,57% vwo-advies (vs. 18,61% regio) en 14,29% gecombineerd vmbo-(g)t/havo. Praktijkonderwijs blijft met 0% significant onder het vergelijkingsniveau (1,01%), wat aansluit bij het hoge streefniveau.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Stefanusschool | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
DOE | 306.23 | 297.47 | 306.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Alle resultaten worden genoteerd in het leerlingvolgsysteem ParnasSys. De tussenresultaten worden geanalyseerd uit ons leerlingvolgsysteem ParnasSys. Deze resultaten worden besproken met de IB-er in het voortgangsgesprek. De resultaten worden ook toegevoegd aan het leerlingrapport en worden besproken tijdens de oudergesprekken. Zo hebben de ouders in groep 7 al een beeld van de resultaten van de leerlingen en de voorlopige uitstroom van de basisschool. In groep 7 ontvangen ouders en leerlingen een voorlopig advies voor het VO. In groep 8 wordt dit voorlopig advies omgezet in een definitief advies voor het VO. Daarnaast worden de tussenresultaten afgezet tegen het onderliggende plan van aanpak wat beschreven staat in het document groepsanalyse. Dit plan is de basis van het monitorverslag waar de opbrengsten op school- en groepsniveau weergegeven zijn. Dit document wordt 3 keer per jaar geëvalueerd en indien nodig bijgesteld. De betrokkenen zijn: IB, leerkracht, Teamleider Onderwijs, directie.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Opvallend is het hoge percentage leerlingen dat op advies presteert (70,37% vs. 62,93% regio), wat wijst op accurate plaatsing. Slechts 11,11% zit onder advies, vrijwel gelijk aan landelijk gemiddelde. Dit bevestigt de kwaliteit van het adviseringstraject zoals beschreven in het schoolondersteuningsprofiel.