Prins Willem Alexanderschool locatie West in Tiel

Het team van Prins Willem Alexanderschool locatie West in Tiel

Current section: team
Burg Schullstraat 1
4001 Tiel

Zie hier hoe het team van Prins Willem Alexanderschool locatie West is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Prins Willem Alexanderschool locatie West. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Prins Willem Alexanderschool locatie West bij jullie?

Ontdek hoe goed Prins Willem Alexanderschool locatie West bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Prins Willem Alexanderschool locatie West zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 86.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (86.7%)
Man (13.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Prins Willem Alexanderschool locatie West. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (3.4%)
25-35 jaar (24.1%)
35-45 jaar (24.1%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (20.7%)
&ge;65 jaar (6.9%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.4%)
25-35 jaar (25.9%)
35-45 jaar (26.8%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (17.9%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Prins Willem Alexanderschool locatie West werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (63.3%)
Direct ondersteunend personeel (30%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (6.7%)

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Onze school is volgens het leerstofjaarklassensysteem georganiseerd. Er zijn in totaal 7 groepen en zijn niet groter dan 25 kinderen. We starten het schooljaar met een 1&2 combi. De andere groepen zijn homogene groepen.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek de deskundige ondersteuning voor elke leerling op onze school

5

Taal- en rekenondersteuning voor optimale leerresultaten

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider voor leerontwikkeling
Orthopedagoog voor gespecialiseerde hulp
Rekenspecialist voor rekenvaardigheid
Taalspecialist voor taalontwikkeling
Logopedist voor spraak en communicatie

Toelichting van de school:

Op de Prins Willem Alexanderschool locatie West zetten we vol in op taal en rekenen. Onze school heeft twee toegewijde rekencoördinatoren en een ervaren leescoördinator die klaarstaan om leerlingen te ondersteunen. Daarnaast versterken we ons team met externe expertise, waaronder een gespecialiseerde taalspecialist en TOS-specialisten van Kentalis, aangevuld met professionele logopedische ondersteuning, om zo de brede ontwikkeling van elke leerling te waarborgen.

2

Sociaal-emotionele ontwikkeling en welzijn van leerlingen

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor sociaal welzijn
Intern begeleider voor emotionele groei

Toelichting van de school:

Het sociaal-emotioneel welzijn van onze leerlingen staat centraal. Leerlingen uit groep 6, 7 en 8 vullen jaarlijks de veiligheidsmeter in, wat ons waardevolle inzichten geeft. Leerkrachten voeren daarnaast persoonlijke gesprekken over sociaal-emotionele thema's, waarvan de uitkomsten worden besproken tijdens groepsbesprekingen met de intern begeleider om optimale ondersteuning te bieden.

2

Gedragsbegeleiding en effectieve taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor gedragsmanagement
Intern begeleider voor schoolse aanpak

Toelichting van de school:

Wij bieden gespecialiseerde ondersteuning op het gebied van gedrag en werkhouding. Via onze stichting CPOB hebben we toegang tot bovenschoolse gedragsspecialisten die ingezet kunnen worden voor maatwerkoplossingen. Deze expertise kan variëren van coaching op individueel kindniveau tot ondersteuning voor leerkrachten en het gehele schoolteam, gericht op een positieve leeromgeving.

3

Motorische vaardigheden en fysieke ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider voor motorische monitoring
Logopedist voor spraak en fijne motoriek
Vakleerkracht bewegingsonderwijs voor fysieke training

Toelichting van de school:

De motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen wordt nauwlettend gevolgd. Meerdere logopedisten zijn op school aanwezig om kinderen te ondersteunen, waardoor leerkrachten kort kunnen schakelen bij zorgen over de ontwikkeling. De vakleerkracht bewegingsonderwijs signaleert eveneens eventuele motorische ontwikkelingspunten, die vervolgens met de intern begeleider worden besproken voor passende begeleiding en interventies.

2

Medische zorg en persoonlijke verzorging op school

Beschikbare specialisten:

GGD jeugdarts voor medische advisering
GGD jeugdverpleegkundige voor zorgondersteuning

Toelichting van de school:

Voor medische ondersteuning en persoonlijke verzorging werken we samen met de GGD. De jeugdarts en jeugdverpleegkundige van de GGD houden tweemaal per jaar een spreekuur op onze school. Daarnaast zijn zij voor ons team bereikbaar voor consultatie en advies bij specifieke zorgvragen, wat bijdraagt aan een veilige en gezonde schoolomgeving.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
14
Totaal specialisten
14
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Ontdek de Ondersteuningsmogelijkheden op Prins Willem Alexanderschool West

Gedetailleerde Informatie over Ons Schoolondersteuningsprofiel

Ons Schoolondersteuningsprofiel: Uw Gids voor Extra Hulp Elke leerling verdient de beste kansen om te groeien. Op de Prins Willem Alexanderschool Locatie West bieden we meer dan alleen basisonderwijs. Ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) beschrijft de specifieke extra ondersteuning die wij bieden, naast onze standaard onderwijsprogramma's. Dit document schetst onze huidige mogelijkheden, onze ambities voor de toekomst en hoe we de communicatie met u, de ouders, vormgeven. Het SOP wordt samengesteld door ons toegewijde team van leraren, schoolleiding en bestuur. Samen zorgen we voor een omgeving waarin elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen en de kerndoelen van het basisonderwijs behaalt. Dit omvat ons zorgvuldig samengestelde onderwijsprogramma, onze didactische en pedagogische aanpak, effectief klassenmanagement en een positief schoolklimaat. Onze Ondersteuningscapaciteiten: Grenzen en Mogelijkheden Wij zijn trots op onze capaciteit om passend onderwijs te bieden aan al onze leerlingen. We beschikken over diverse middelen om zowel de basis als extra ondersteuning te bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Hoewel we veel kunnen realiseren, erkennen we ook dat sommige leerlingen zeer specialistische zorg nodig hebben die onze interne mogelijkheden kan overstijgen. In dergelijke gevallen werken we nauw samen met externe partners om de best mogelijke oplossing te vinden. Passend Onderwijs: Samenwerken voor Succes Onze kernmissie is ervoor te zorgen dat elke leerling de onderwijsondersteuning ontvangt die nodig is voor maximale persoonlijke ontwikkeling en het behalen van de basisschoolkerndoelen. Dit doen we in constante dialoog met ouders en verzorgers. Wanneer de onderwijsbehoefte van een leerling de capaciteiten van onze school overstijgt, zoeken we actief naar meer geschikte onderwijsvoorzieningen. We onderhouden sterke banden met andere basisscholen, scholen voor speciaal basisonderwijs en speciaal onderwijs binnen het samenwerkingsverband BePO. Deze samenwerking garandeert dat leerlingen, waar mogelijk, dicht bij huis de ondersteuning krijgen die ze verdienen. Verdiept Basisarrangement: Uitdaging voor Talent Voor leerlingen die meer aankunnen dan het standaard curriculum, bieden we een verdiept basisarrangement. Deze getalenteerde leerlingen krijgen extra uitdagingen binnen onze methodes, met aanvullend oefenmateriaal en zelfstandige leertrajecten. In uitzonderlijke situaties faciliteren we versnelde doorstroming of deelname aan een Plusklas, om hun potentieel volledig te benutten. Samenwerkingsverband Betuws Passend Onderwijs (BePo): Deskundige Steun We signaleren vroegtijdig leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. Op basis van grondige analyses stellen we, indien nodig, een ontwikkelingsperspectief op en bepalen we de specifieke ondersteuning. Onze intern begeleider coördineert dit proces, waarbij leraren, ondersteund door teamleden en expertise van BePO, de extra begeleiding bieden. Het samenwerkingsverband BePO kan onze school voorzien van specialistische kennis om intern begeleiders en leerkrachten te versterken, zodat we de best mogelijke ondersteuning kunnen garanderen. Meer informatie over BePO vindt u op www.swvbepo.nl. Toekomstvisie: Continue Ontwikkeling en Verbetering Ons team heeft de afgelopen twee jaar intensief geïnvesteerd in trainingen, waaronder het Expliciete Directe Instructiemodel (EDI), en heeft onderzoek gedaan naar geïntegreerde werkwijzen. Voor het komende jaar plannen we de implementatie van een nieuwe methode, het borgen van EDI in onze dagelijkse praktijk en een verdiepende teamtraining op het gebied van gedragsmanagement. Deze initiatieven verrijken ons onderwijsaanbod continu.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Continu Verbeteren van Onderwijs

Wat zijn de belangrijkste doelen vastgelegd in ons schoolplan?

Onze kwaliteitszorg is gericht op de continue verbetering van het onderwijs, met de ontwikkeling van elk kind als hoogste prioriteit. We waarborgen de kwaliteit door middel van een heldere visie en werkwijze, vastgelegd in ons schoolplan. Op basis van deze visie stellen we jaarlijks concrete werk- en verbeterplannen op. Periodieke evaluaties van ons onderwijs, met een brede focus op leeropbrengsten, vormen de basis voor toekomstige verbeterplannen. We toetsen de effectiviteit van onze verbeteracties jaarlijks en passen ons beleid waar nodig aan. Daarnaast hechten we veel waarde aan de tevredenheid van ouders, leerlingen en ons team, wat we periodiek onderzoeken. Binnen ons leerstofjaarklassensysteem bieden we adaptief en passend onderwijs, waarbij we inspelen op de unieke onderwijsbehoeften en mogelijkheden van elk kind. Meerdere instructieniveaus en het gebruik van actuele, kerndoel-gerichte methodes garanderen een effectieve leeromgeving. Onze leerkrachten spelen een cruciale rol; zij bieden professionele begeleiding en volgen de ontwikkelingen op de voet. Door samenwerking, overleg met experts en gerichte scholing, waaronder via de CPOB Academie en masteropleidingen, blijven zij zich ontwikkelen. Ook de samenwerking met andere CPOB-scholen versterkt onze onderwijskundige aanpak. Vanwege de specifieke kenmerken van onze leerlingenpopulatie, focussen we extra op kernvaardigheden zoals rekenen, taal en begrijpend lezen. Met leescoördinatoren, samenwerking met bibliotheken en taalprojecten, en bewezen effectieve programma's voor onze doelgroep, stimuleren we de taalontwikkeling. De samenwerking met voorschoolse voorzieningen, zoals peuterspeelzalen, binnen VVE-kaders is hierbij essentieel.

Hoe realiseert onze school de gestelde onderwijsdoelen?

Ons schoolplan wordt opgesteld voor een periode van vier jaar, waarin jaarlijks specifieke thema's worden uitgewerkt, vaak tijdens studiedagen. Dit proces volgt de effectieve 'Plan-Do-Check-Act'-cyclus om onze onderwijskwaliteit continu te verbeteren. Voor het schooljaar 2025-2026 hebben we de volgende prioriteiten vastgesteld: - Het implementeren en zichtbaar maken van onze pedagogische visie. - Onderzoek naar toekomstbestendige onderwijsaanpakken. - Versterking van de executieve vaardigheden bij leerlingen. - Optimalisatie van het hoorrecht binnen de school. - Het vergroten van het educatief partnerschap met ouders door middel van het 'Thuis in Taal'-programma.

Ontdek ons programma voor jonge kinderen in Tiel

Toelichting van de school

Bij de Prins Willem Alexanderschool locatie West in Tiel zetten we ons in voor een optimale ontwikkeling van jonge kinderen. We werken intensief samen met Fantaziehuis en bieden een bruisende peutergroep, 'Kizzebis', direct binnen onze schoolmuren. Onze toegewijde pedagogisch medewerkers van Kizzebis en de ervaren leerkrachten van de kleutergroepen delen een gezamenlijke visie. Samen streven we ernaar om de ontwikkelingsdoelen voor elk jong kind te maximaliseren, met een focus op een warme en soepele overgang van peuter naar kleuter. Dit schooljaar hebben we onze focus gelegd op het implementeren van Logo3000 en het versterken van spelend leren door middel van gespecialiseerde coaching. Daarnaast maken we gebruik van het Parnassys leerlijnen jonge kind observatiesysteem, wat ons helpt om elke stap in de ontwikkeling nauwkeurig te volgen en te ondersteunen.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft de Prins Willem Alexanderschool voor peuters en kleuters?

De Prins Willem Alexanderschool in Tiel biedt een rijk aanbod voor jonge kinderen, waaronder een eigen peutergroep genaamd 'Kizzebis'. Dit programma is ontworpen om een vliegende start te garanderen voor de schoolcarrière van uw kind, met een sterke nadruk op spelend leren en sociale ontwikkeling.

De Prins Willem Alexanderschool in Tiel biedt een rijk aanbod voor jonge kinderen, waaronder een eigen peutergroep genaamd 'Kizzebis'. Dit programma is ontworpen om een vliegende start te garanderen voor de schoolcarrière van uw kind, met een sterke nadruk op spelend leren en sociale ontwikkeling.

Peuteropvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)

Met welke partners werkt de school samen voor het jonge kind programma?

Onze school werkt nauw samen met gerenommeerde partners om een doorlopende lijn in de ontwikkeling van jonge kinderen te waarborgen. Deze samenwerkingen zorgen voor een naadloze overgang en een gedeelde pedagogische visie.

Onze school werkt nauw samen met gerenommeerde partners om een doorlopende lijn in de ontwikkeling van jonge kinderen te waarborgen. Deze samenwerkingen zorgen voor een naadloze overgang en een gedeelde pedagogische visie.

Team | Prins Willem Alexanderschool locatie West in Tiel | [2025] Schoolregister