
Het team van Floriant in Tiel
Current section: teamZie hier hoe het team van Floriant is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Floriant. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Floriant bij jullie?
Ontdek hoe goed Floriant bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Floriant zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 84.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Floriant. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Floriant werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Floriant gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Deskundige Invulling van Leerkrachtvervanging bij Floriant
Bij Floriant begrijpen we het belang van continuïteit in het onderwijs. Wanneer een leerkracht onverhoopt afwezig is door ziekte of een dringende persoonlijke reden, zorgen wij voor een adequate vervanging. Onze school werkt samen met IPPON, een gespecialiseerde organisatie voor onderwijspersoneel. Zij zetten zich in om professionele en gekwalificeerde leerkrachten in te zetten die het leerproces van uw kind naadloos kunnen overnemen. Soms kan de vervanging ook worden ingevuld door een toegewijde collega-leerkracht die parttime werkzaam is op Floriant, of door een ervaren leraarondersteuner van onze eigen school. Hiermee waarborgen we de vertrouwde omgeving en de pedagogische aanpak. In uitzonderlijke gevallen, wanneer er geen externe of interne vervanger beschikbaar is, kunnen we genoodzaakt zijn om de klas tijdelijk te verdelen over andere groepen. Deze maatregel passen we slechts voor de kortst mogelijke periode toe, maximaal één schooldag. Indien er na deze periode nog steeds geen geschikte leerkracht gevonden kan worden, kunnen we ouders vragen om hun kind(eren) voor die ene dag thuis te houden. U wordt hierover altijd tijdig en persoonlijk geïnformeerd, zodat u hier rekening mee kunt houden. De continuïteit en de kwaliteit van het onderwijs blijven onze hoogste prioriteit.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Directeur
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning voor Elk Kind op Floriant
Taalontwikkeling en Rekenen: Boost Uw Kind's Academische Succes
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Basisschool Floriant in Tiel zetten we ons actief in voor een optimale taal- en rekenontwikkeling van al onze 155 leerlingen. Wij benutten subsidies van de gemeente Tiel voor Vroeg- en Voorschoolse Educatie (VVE), Taalplusklas (TPK) en de Brede School Academie (BSA). Deze middelen stellen ons in staat om specifieke programma's aan te bieden die onderwijsachterstanden helpen voorkomen en verminderen. Onze VVE-aanpak richt zich op kleuters met risico op een taalachterstand. We creëren een stimulerende leeromgeving die taal, motoriek, rekenen en sociaal-emotionele ontwikkeling bevordert. De Piramide-methode, waar al onze groepsleerkrachten van groep 1-2 in geschoold zijn, vormt hierbij de basis, aangevuld met extra ondersteuning door een gespecialiseerde tutor. Voor leerlingen in groep 3 tot en met 5 versterken we het taalonderwijs via ons TPK-programma. Een TPK-coördinator begeleidt leerkrachten, terwijl een onderwijsassistent extra taalondersteuning biedt aan geselecteerde leerlingen. Dit programma overbrugt de VVE-aanpak en de BSA, en zorgt voor een doorlopende ontwikkeling. De Brede School Academie (BSA) is er voor ambitieuze leerlingen uit groep 6, 7 en 8 met sterke rekenvaardigheden maar een taaluitdaging. Eén keer per week ontvangen zij extra begeleiding op een externe locatie, gericht op begrijpend lezen, onderzoeken, presenteren en debatteren. Dit programma bereidt hen voor op een succesvolle schoolloopbaan. Daarnaast beschikken we over een leerkrachtondersteuner gespecialiseerd in de methode 'Taal in Blokjes' voor spelling. Een onderwijsassistent van Kentalis ondersteunt leerlingen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) twee dagdelen per week, gefaciliteerd door een ambulant begeleider. Ons dyslexieprotocol volgt de technische leesontwikkeling nauwgezet. Preventie van leesproblemen start bij risico-indicatie in groep 2 met het programma 'Bouw!', vier keer per week 15 minuten door oudere leerlingen. Voor leerlingen met achterstanden in technisch lezen zetten we 'Connect' en/of 'Ralfi lezen' in, met intensieve begeleiding door een onderwijsassistent. De schoolbibliotheek en samenwerking met de leescoach van Bibliotheek Rivierenland stimuleren leesplezier en leesvaardigheid. Externe partners zoals Mozaïek bieden ouders het programma 'VVE thuis' aan, ter ondersteuning van de taalontwikkeling thuis. Voor rekenen gebruiken we 'Rekensprint' en diverse materialen uit onze orthotheek, zoals 'Met Sprongen Vooruit', voor zowel individuele als groepsgerichte ondersteuning. Voor leerlingen met meer- en hoogbegaafdheid hebben we een gespecialiseerde coördinator en een vastgesteld beleid. Met het signaleringsinstrument 'ZOOV+' identificeren we vroegtijdig onderwijsbehoeften. Leerlingen met een 'indicatie begaafd' volgen wekelijks de 'Variaklas' voor coaching op vaardigheden zoals groeimindset en executieve functies. Andere uitdagingsbehoeften worden aangepakt met plusboeken en compacting van leerstof. Bij aanhoudende stagnatie of onvoldoende welbevinden, ondanks onze inspanningen, kunnen we een Toelaatbaarheidsverklaring (TLV) aanvragen voor gespecialiseerde ondersteuning.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige en Positieve Leeromgeving
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Basisschool Floriant in Tiel hechten we groot belang aan het sociaal-emotioneel welbevinden van onze 155 leerlingen. Dagelijks bespreken we dit in de groepen en hanteren we een Sociaal Schoolveiligheidsplan. Onze school werkt volgens de bewezen principes van de Kanjertraining, gericht op het bevorderen van positief gedrag en onderlinge respect. In onze orthotheek beschikken we over diverse materialen die, vaak spelenderwijs, de sociaal-emotionele ontwikkeling ondersteunen. We werken nauw samen met gedragsexpertisecentrum ’t Past en kunnen bij specifieke behoeften het programma ‘Groepsgeluk’ inzetten, zowel op groeps-, individueel- als klein groepsniveau. Deze expertise is binnen ons team aanwezig. Indien de sociaal-emotionele ontwikkeling stagneert of het welbevinden van een leerling onvoldoende is, ondanks onze inspanningen, is het mogelijk een Toelaatbaarheidsverklaring (TLV) aan te vragen voor gespecialiseerde hulp die buiten ons aanbod valt.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Structuur voor Schoolsucces
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Basisschool Floriant in Tiel besteden we dagelijks aandacht aan het gedrag, de werkhouding en de taakaanpak van onze leerlingen. Bij behoefte aan extra ondersteuning op deze gebieden, vindt er altijd overleg plaats met onze interne begeleider. Deze begeleider plant regelmatige overleggen met de leerkrachten om de voortgang van alle leerlingen te bespreken. De leerkracht blijft primair verantwoordelijk voor de communicatie met leerling en ouders, en stelt indien nodig een plan van aanpak op. Als de ontwikkeling op het gebied van gedrag, werkhouding of taakaanpak ondanks intensieve ondersteuning achterblijft, of als het welbevinden van een leerling hierdoor negatief wordt beïnvloed, kan een aanvraag voor een Toelaatbaarheidsverklaring (TLV) worden overwogen. Dit opent deuren naar meer gespecialiseerde onderwijsvormen.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Beweging en Gezondheid
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor specifieke ondersteuning op het gebied van motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze 155 leerlingen, maken wij gebruik van deskundige externe partners. Wanneer een leerling ondanks deze aanvullende ondersteuning onvoldoende vooruitgang boekt op motorisch gebied, of als het algehele welbevinden achterblijft, kan een Toelaatbaarheidsverklaring (TLV) worden aangevraagd. Dit kan leiden tot meer gespecialiseerde begeleiding of een aangepaste onderwijssetting.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Samenwerking voor Welzijn
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De Jeugdgezondheidszorg (JGZ) van GGD Gelderland-Zuid volgt de ontwikkeling en gezondheid van onze 155 leerlingen gedurende hun schoolcarrière, conform wettelijke taken. Onze school hanteert een speciaal formulier, ‘Afspraken met betrekking tot het uitleveren van medische handelingen op school’, verkrijgbaar bij de directie. Ouders/verzorgers vullen dit formulier in om specifieke medische handelingen op school te regelen. Indien de ontwikkeling van een leerling, ondanks de geboden ondersteuning, stagneert, of het welbevinden onvoldoende is, kan een Toelaatbaarheidsverklaring (TLV) worden aangevraagd. Dit geldt ook wanneer de school niet de benodigde specialistische zorg kan bieden.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Brede Ondersteuning en Ontwikkeling voor Elke Leerling op Floriant
Betrokkenheid en Communicatie met Ouders op Basisschool Floriant
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek de Kwaliteitszorg en het Schoolplan van Floriant: Uw Gids voor Excellent Onderwijs
Wat zijn de belangrijkste onderwijsdoelen van Basisschool Floriant volgens ons schoolplan?
Hoe realiseert Basisschool Floriant de vastgestelde onderwijsdoelen?
Speciaal Aanbod Voor Peuters en Kleuters op Floriant
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk extra aanbod biedt Floriant voor jonge kinderen?
Basisschool Floriant biedt een rijk en gestructureerd programma voor jonge kinderen. Dit omvat specifieke activiteiten gericht op taalstimulering en cognitieve ontwikkeling, geïntegreerd binnen onze Piramide-methode. Dit programma is ontworpen om kinderen een vliegende start te geven, met aandacht voor zowel spelenderwijs leren als voorbereiding op het basisonderwijs. Ons team zorgt voor een veilige en inspirerende omgeving waarin elk kind kan groeien.
Met welke partners werkt Floriant samen voor het jonge kind programma?
Voor ons aanbod voor het jonge kind onderhoudt Basisschool Floriant een waardevolle samenwerking met Peuteropvang Kaka Floriant. Deze samenwerking garandeert een doorlopende educatieve lijn, van de peuteropvang tot aan de start van het basisonderwijs. Dit zorgt voor continuïteit in de pedagogische en educatieve aanpak, wat de ontwikkeling van uw kind optimaal ondersteunt.