
Schoolweging
De schoolweging van Eben Haezer Tholen is 31,19 , met een spreiding van 5,31 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
96.1% van de leerlingen bereikt het fundamenteel niveau, wat ruim boven de landelijke signaleringswaarde van 85% ligt. Dit benadrukt dat vrijwel alle leerlingen de basisvaardigheden beheersen, zelfs in een populatie met een hoge schoolweging.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
55.2% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de inspectienorm van 43.5%. Dit duidt op effectief onderwijs op maat, vooral gezien de complexere leerlingenpopulatie. De score ligt vrijwel gelijk aan vergelijkbare scholen (55.4%), wat een stabiele prestatie illustreert.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De schooladviezen tonen een sterke focus op theoretische leerwegen: 37.8% havo en 6.7% vwo. Opvallend is het hoge percentage vmbo-(g)t-advies (33.3%), wat boven het regionale gemiddelde (16.5%) ligt. Dit past bij een breed onderwijsaanbod dat aansluit bij diverse niveaus.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Eben Haezer Tholen | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 173.47 | 174.54 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
19.4% van de leerlingen presteert onder advies, wat hoger is dan het landelijk gemiddelde (11.8%). Echter, 61.1% blijft op het geadviseerde niveau, wat aantoont dat de school realistische adviezen geeft. De 19.4% die boven advies presteert, onderstreept mogelijk onbenut potentieel in de begeleiding.