
Schoolweging
De schoolweging van Eben-Haëzer Teuge is 28,84 , met een spreiding van 5,79 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De school toont een duidelijk accent op theoretische leerwegen: 36% havo/havo-vwo/vwo-advies (tegen 45% bij vergelijkbare scholen). Opvallend is het relatief hoge percentage vmbo-kader (20%, landelijk ≈9%) gecombineerd met een laag praktijkonderwijspercentage (0%, landelijk ≈1%). De uitstroom naar havo (20%) en vwo (16%) benadrukt een academische oriëntatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Eben-Haëzer Teuge | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 175.52 | 175.49 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Twee keer per jaar worden de Cito-toetsen afgenomen. Vervolgens worden deze toetsen geanalyseerd met behulp van normen die wij binnen onze school hebben vastgesteld. Indien nodig wordt er een vervolgactie ondernomen.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Slechts 8,3% van de leerlingen presteert onder advies (landelijk 11,8%), terwijl 25% boven het advies uitkomt. Deze cijfers weerspiegelen een zorgvuldige advisering, mede dankzij de doorlopende monitoring die in het schoolplan wordt beschreven.
Sociale ontwikkeling
De sociale opbrengsten zijn voor onze school belangrijk. Wij zijn vanuit onze identiteit gedreven om de kinderen te vormen tot verantwoorde personen die leven vanuit een relatie met God en in relatie met hun naasten. Het aanbieden van sociale vaardigheden, maar ook zaken als het ontwikkelen van normen en waarden spelen hierin een grote rol. Wij vinden het als school belangrijk deze sociale opbrengsten even belangrijk te vinden als de cognitieve opbrengsten. Kinderen zullen in de maatschappij pas goed kunnen functioneren als ze naast kennis bagage ook evenwichtige en verantwoorde personen zijn geworden. Wij zien daarin als school een taak, om samen met ouders vorm te geven. Kwaliteiten die we belangrijk vinden zijn: -Sociaal autonoom; -Sociaal flexibel; -Sociaal initiatief; -Impulsbeheersing; -Inlevingsvermogen. LEES MINDER
veiligheid
identiteit
ontwikkeling
Wat is de werkwijze van Basisschool Eben-Haëzer locatie Teuge voor sociale ontwikkeling?
De visie op sociale competenties is belangrijk voor Basisschool Eben-Haëzer locatie Teuge. De normen en waarden vanuit de identiteit bepalen de keuzes en interactie met de groep. Er wordt geïnvesteerd in gesprekken over dit thema en het belang van bepaalde vaardigheden wordt uitgelegd aan de kinderen. Dit wordt gezien als een Bijbelse opdracht en als levensbagage. De school draagt dit uit in de manier waarop volwassenen met elkaar omgaan en de kinderen met respect benaderen. Via ZIEN worden jaarlijks leerkracht- en leerlingvragenlijsten afgenomen om de sociale opbrengsten scherp te houden.
Welke registratievorm(en) gebruikt Basisschool Eben-Haëzer locatie Teuge om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Basisschool Eben-Haëzer locatie Teuge gebruikt Kijk!, Zien en de Vragenlijst sociale veiligheid WMK om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Basisschool Eben-Haëzer locatie Teuge?
Basisschool Eben-Haëzer locatie Teuge gebruikt de methode Kinderen en… hun sociale talenten voor sociaal-emotioneel leren.