
De resultaten van Bonifatiusschool in Ter
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Bonifatiusschool, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Schoolweging van Bonifatiusschool
De schoolweging van Bonifatiusschool is 32,57 , met een spreiding van 6,59 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Hoe goed past Bonifatiusschool bij jullie?
Ontdek hoe goed Bonifatiusschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Bonifatiusschool?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Bonifatiusschool | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Onze school maakt, net als alle andere scholen in Nederland, gebruik van een leerlingvolgsysteem (LVS) Een LVS geeft de leerkrachten, kinderen en ouders inzicht in de ontwikkeling van de leerlingen. Bij de kleuters maken we gebruik van het leerlingvolgsysteem behorend bij het Digikeuzebord. Door middel van observaties wordt de ontwikkeling van ieder kind in kaart gebracht aan de hand van behaalde leer- en ontwikkelingsdoelen. Deze observaties worden gebruikt om de leerling een passend onderwijsaanbod te bieden. Voor groep 3 t/m groep 8 maken we gebruik van het IEP leerlingvolgsysteem. Twee keer per jaar worden bij alle leerlingen toetsen afgenomen op het gebied van lezen, taalverzorging en rekenen. Door de resultaten te analyseren kan de leerkracht het onderwijsaanbod afstemmen op de leerlingen. Naast de toetsen rekenen en taal, vinden we het ook belangrijk om de verdere ontwikkeling van een kind in kaart te brengen, zoals de sociaal-emotionele ontwikkeling, de leeraanpak en het creatief vermogen. Door middel van vragenlijsten binnen het IEP LVS leren we kinderen nadenken over hun eigen ontwikkeling en geven we ze inzicht in hun sterke kanten en in hun ontwikkelmogelijkheden. Zo brengen we de totale ontwikkeling van ieder kind in kaart. De leerkracht gebruikt al deze gegevens vervolgens om voor iedere leerling een passend onderwijsaanbod te verzorgen.
Zitten de oud-leerlingen van Bonifatiusschool in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
We vinden het ontzettend belangrijk dat onze kinderen zich prettig en veilig voelen op school. Dit doen we door de kinderen vertrouwen te geven en met regelmaat onze waardering naar hen uit te spreken. We werken pro-actief aan de sociale veiligheid van onze kinderen op school. Hierbij maken we gebruik van KiVa. Meer informatie kunt u vinden op www.kivaschool.nl LEES MINDER
Welbevinden
Vertrouwen
Waardering
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
Wij werken actief aan de sociale veiligheid van onze kinderen en gebruiken daarbij KiVa. KiVa is een programma dat werkt aan positieve groepsvorming. De lessen zijn gericht op het preventief werken aan groepsvorming en het bieden van een veilige leeromgeving. Leerlingen en leerkrachten wordt inzicht gegeven in de rol van de groep bij het in stand houden van pesten en andere groepsproblemen. Wordt er gepest en gaat het niet om een ruzie of om plagen? Dan wordt geprobeerd om het pesten in de groep bespreekbaar te maken en in de groep een oplossing te zoeken. Als dit niet toereikend is wordt een steungroep samengesteld. De steungroep is er voor de leerling die gepest wordt of niet goed in de groep ligt. Deze steungroep-aanpak is zeer effectief gebleken.
Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: KIVA