
Schoolweging
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
44,4% van de leerlingen krijgt een vso-advies, gevolgd door 33,3% vmbo-b. Praktijkonderwijsadviezen (11,1%) liggen ruim onder het regionale gemiddelde van 40,6%. De focus ligt hier op maatwerk voor specifieke ondersteuningsbehoeften, wat past bij het profiel van een school voor speciaal basisonderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Lings | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
De leerlingen maken twee keer per jaar een (CITO)toets op het gebied van lezen, begrijpend lezen, rekenen en spelling. De opbrengsten hiervan worden individueel besproken in een leerlingbespreking. Op basis van het OPP (HGPD) stellen we vast of de leerresultaten in overeenstemming zijn met wat we van de leerling mogen verwachten. Jaarlijks houden we het leerrendement bij door dit leerrendement bij de start op De Lings te vergelijken met het moment van schoolverlating. Zie bijlage.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
84,2% van de leerlingen presteert op adviesniveau, wat ruim boven het landelijk gemiddelde (62,9%) ligt. Slechts 10,5% zit onder advies, wat aansluit bij de intensieve begeleiding zoals beschreven in het schoolondersteuningsprofiel. Dit benadrukt de nauwkeurigheid van de adviezen.
Sociale ontwikkeling
Aandacht voor sociaal emotionele ontwikkeling betreft ons dagelijks handelen. een kind dat goed in zijn vel "zit" staat open voor het leren. Dit is dus een eerste vereiste. Veel kinderen die van de basisschool komen, komen met forse lijdensdruk. Hier is tijd voor nodig om samen met deze kinderen aan de slag te gaan over hun zelfbeeld, succeservaringen laten opdoen en aan zichzelf te leren toeschrijven.
eigenaarschap
positief zelfbeeld
emotioneel vrij
Wat is de werkwijze van School voor Speciaal Basisonderwijs De Lings voor sociale ontwikkeling?
School voor Speciaal Basisonderwijs De Lings integreert aandacht voor sociaal-emotionele ontwikkeling in het dagelijks handelen, omdat een kind dat goed in zijn vel zit openstaat voor leren. De school erkent dat veel kinderen met een hoge lijdensdruk binnenkomen en investeert tijd in het werken aan hun zelfbeeld en het bieden van succeservaringen. De school beschouwt een algemene methode voor sociale vaardigheden als minder geschikt, omdat deze uitgaat van een gemiddelde sociaal-emotionele ontwikkeling die niet altijd aanwezig is, zeker niet in heterogene groepen.
Welke registratievormen gebruikt School voor Speciaal Basisonderwijs De Lings om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
School voor Speciaal Basisonderwijs De Lings gebruikt 'Zien' om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren gebruikt School voor Speciaal Basisonderwijs De Lings?
School voor Speciaal Basisonderwijs De Lings gebruikt het dagelijks handelen van de leerkracht als methode voor sociaal-emotioneel leren.