Basisschool PassePartout in Tegelen

Het team van PassePartout in Tegelen

Current section: team
Van Wevelickhovenstraat 5
5931 Tegelen

Zie hier hoe het team van PassePartout is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van PassePartout. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past PassePartout bij jullie?

Ontdek hoe goed PassePartout bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij PassePartout zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 82.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (82.4%)
Man (17.6%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij PassePartout. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (5.9%)
25-35 jaar (17.6%)
35-45 jaar (35.3%)
45-55 jaar (11.8%)
55-65 jaar (23.5%)
&ge;65 jaar (5.9%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij PassePartout werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (76.5%)
Direct ondersteunend personeel (5.9%)
Indirect ondersteunend personeel (11.8%)
Management (5.9%)
Onbekend (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor PassePartout gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Onze Aanpak bij Ziektevervanging op Basisschool PassePartout

Op Basisschool PassePartout streven we naar een ononderbroken leerervaring voor al onze 282 leerlingen. Ziekteverzuim van leerkrachten is een realiteit, en daarom hebben we een duidelijk protocol om de continuïteit van ons onderwijs te waarborgen. Bij een ziekmelding van een leerkracht op de eerste dag, mits deze vóór de ochtend ontvangen is, activeren we direct ons vervangingsplan. Een beschikbare vervanger neemt de onderwijstaken in de betreffende klas over. Mocht er onverhoopt geen directe vervanger gevonden worden, dan zorgen we voor een flexibele opvang door leerlingen tijdelijk te herverdelen over andere klassen. Dit zorgt ervoor dat elke leerling altijd weet bij wie hij of zij terecht kan. Leerkrachten houden een gedetailleerde lijst met aangepast lesmateriaal bij in de groepsmap, zodat leerlingen die extra uitdaging kunnen gebruiken, dit ook krijgen. Als er op de tweede dag van de ziekmelding geen vervanger kan worden ingezet, zal de betreffende groep helaas thuis moeten blijven. Dit gebeurt volgens een zorgvuldig beheerd roulatiesysteem door het managementteam, met name bij herhaaldelijk ziekteverzuim binnen dezelfde groep. Ouders en het schoolteam worden minimaal 12 uur van tevoren via ons communicatiesysteem ISY geïnformeerd over de mogelijke sluiting van een groep. Het managementteam is verantwoordelijk voor deze tijdige en accurate communicatie. Bij gelijktijdige afwezigheid van twee leerkrachten binnen dezelfde unit (kleuterklassen 1-4 of midden- en bovenbouwklassen 5-8), zetten we de beschikbare vervanger in voor één van de groepen. Op de eerste dag informeren we ouders via ISY over de situatie en het ontbreken van een vervanger. We lichten toe dat de herverdeling van leerlingen bij twee zieke leerkrachten binnen dezelfde unit praktisch onhaalbaar en onverantwoord is. We vragen ouders dan ook vriendelijk om, indien mogelijk, hun kind thuis op te vangen. Kinderen die niet thuis kunnen blijven, worden verdeeld over de overgebleven klassen binnen de unit. Indien ook op de tweede dag geen vervanging geregeld kan worden voor de getroffen groepen, dan blijven deze klassen thuis. Dit volgt uit ons eerlijke roulatiesysteem, beheerd door het managementteam, om gelijke kansen te waarborgen bij meervoudige uitval. Alle betrokken ouders en het schoolteam ontvangen de benodigde informatie ruim 12 uur van tevoren via ISY, waarbij het managementteam de eindverantwoordelijkheid draagt voor deze essentiële communicatie.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op basisschool PassePartout spelen en leren kinderen binnen een mentorgroep en binnen units. Het kind zit in de mentorgroep bij een eigen leerkracht en speelt en leert samen met andere kinderen. Indien het passender is voor de ontwikkeling van het kind, zal het kind binnen de unit aansluiten op een ander niveau voor bv rekenen, lezen of taalverzorging. Mocht de onderwijsbehoefte een nog passender stap vragen, dan zal het kind unitoverstijgend werken voor bv rekenen, lezen of taalverzorging.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ons Expertiseteam: Gespecialiseerde Ondersteuning voor Elke Leerling bij PassePartout

5

Taal en Rekenen: De Basis voor Academisch Succes

Beschikbare specialisten:

Specialistische Orthopedagoog
Ervaren Logopedist
Toegewijde Leescoördinator
Deskundige Rekencoördinator
Gecertificeerde Taalcoördinator

Toelichting van de school:

Bij Basisschool PassePartout in Tegelen ligt de nadruk op het versterken van essentiële taal- en rekenvaardigheden. Deze fundamenten zijn cruciaal voor de algehele academische ontwikkeling en het succes van elke leerling in ons basisonderwijs. Ons toegewijde team van specialisten werkt nauw samen met onze ervaren leerkrachten. Zij delen hun expertise en bieden waardevolle inzichten, wat leidt tot continue verbetering van ons onderwijsaanbod en een verrijkte leerervaring voor al onze leerlingen.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige en Stimulerende Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Deskundige Orthopedagoog

Toelichting van de school:

Het sociaal-emotionele welzijn van onze leerlingen staat centraal bij PassePartout. Onze verbonden orthopedagoog biedt wekelijks gespecialiseerde ondersteuning en begeleiding aan leerlingen die extra aandacht behoeven. Bij signalen van leer- of gedragsuitdagingen, wordt er met zorg gekeken naar effectieve interventies. Dit kan variëren van observaties in de klas tot gerichte individuele gesprekken, altijd gericht op het welbevinden en de positieve ontwikkeling van het kind.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectieve Begeleiding op Maat

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Orthopedagoog
Ambulante Onderwijskundige Begeleiders

Toelichting van de school:

Voor optimale ondersteuning op het gebied van gedrag, een proactieve werkhouding en een gestructureerde taakaanpak, beschikt PassePartout over een team van hooggekwalificeerde professionals. Onze gedragsspecialist en orthopedagoog werken nauw samen. Daarnaast ontvangen we waardevolle expertise van ambulante begeleiders van SSOE. Zij bieden ondersteuning op zowel pedagogisch als didactisch vlak, wat zowel de leerlingen als onze leerkrachten ten goede komt.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Stimuleren van Actieve en Gezonde Leefstijl

Beschikbare specialisten:

Schoolfysiotherapeut
Sportconsulent Gemeente Venlo

Toelichting van de school:

Basisschool PassePartout in Tegelen bevordert een gezonde levensstijl en actieve ontwikkeling bij alle leerlingen. We werken nauw samen met de sportconsulent van de Gemeente Venlo, een belangrijke partner in ons 'Gezonde School' initiatief. Onze school is uitgerust met een eigen fysiotherapiepraktijk, direct toegankelijk binnen ons gebouw. Dit garandeert laagdrempelige toegang tot gespecialiseerde zorg voor de motorische ontwikkeling van onze leerlingen.

1

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Individuele Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Ambulant Begeleider (SSOE)

Toelichting van de school:

Leerlingen met specifieke medische behoeften of lichamelijke beperkingen ontvangen bij PassePartout individuele en deskundige zorg. Onze ambulant begeleider, verbonden aan SSOE, biedt essentiële ondersteuning aan zowel leerlingen als leerkrachten. De schoolarts is beschikbaar voor consultatie, wat de zorg rondom onze leerlingen versterkt. Deze samenwerkingen zorgen ervoor dat we proactief kunnen inspelen op de unieke zorgvraag van elke leerling, en een veilige schoolomgeving garanderen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
12
Totaal specialisten
12
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
VSO, BSO, KDV, Peuteraanbod,
Verwerkingsstraten
Kinderbibliotheek
JGZ met consultatiebureau

Individuele Ondersteuning op Maat: Ontdek de Kracht van PassePartout Basissschool

Deskundige Begeleiding en Ontwikkeling voor Elk Kind

Basisschool PassePartout in Tegelen zet zich volledig in voor een gepersonaliseerde leerervaring voor elke leerling. Ons uitgebreide Schoolondersteuningsprofiel schetst hoe wij met succes inspelen op de unieke onderwijsbehoeften van elk kind. Wij anticiperen proactief op toekomstige onderwijsontwikkelingen en verfijnen continu ons aanbod voor extra ondersteuning. Door nauwe samenwerking en regelmatige bijeenkomsten met ons toegewijde team – bestaande uit ervaren teamleiders, bevlogen leerkrachten, gespecialiseerde onderwijsondersteuners, onze eigen orthopedagoog en flexibele ambulante begeleiders – monitoren wij de ontwikkeling van onze leerlingen nauwgezet. Ons voornaamste doel is het vroegtijdig signaleren van behoeften en het waarborgen van de allerbeste ondersteuning, vandaag en morgen. Hiermee creëren wij een veilige, stimulerende en positieve leeromgeving waarin elke leerling van Basisschool PassePartout zijn of haar volledige potentieel kan benutten.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Schoolplan van Basisschool PassePartout

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan bij PassePartout?

Basisschool PassePartout streeft naar excellent basisonderwijs in een motiverende en betekenisvolle leeromgeving. Ons voornaamste doel is de optimale persoonlijke en academische ontwikkeling van elke leerling. Wij opereren binnen de strategische richtlijnen van Stichting Kerobei, waarbij ons toegewijde team een actieve rol speelt in de ontwikkeling en implementatie van zowel het schoolplan als het jaarplan. Door middel van eigenaarschap en gedeelde verantwoordelijkheid zetten we Onderzoeks- en Ontwikkelteams (OOT) in om onze ambitieuze doelen te realiseren. Ouderbetrokkenheid is essentieel en wordt gewaarborgd via de Medezeggenschapsraad (MR). De MR evalueert de meerjarenplanning en formuleert concrete verbetervoorstellen. Schoolontwikkelingen, geïnitieerd door de OOT's, worden opgenomen in de jaarplanning van de MR voor een systematische en cyclische bespreking. Ons schoolplan, dat vier jaar geldig is en in lijn is met de voorschriften van Stichting Kerobei, schetst onze specifieke ambities op alle beleidsterreinen. Dit plan is eenvoudig te raadplegen via de onderstaande downloadlink. Burgerschapsonderwijs is volledig geïntegreerd in ons dagelijks onderwijs. Actuele maatschappelijke thema's worden op een kindvriendelijke manier besproken, met nadruk op diverse perspectieven en wederzijds respect. We stimuleren kinderen om actief en empathisch naar elkaar te luisteren, zodat begrip en verbinding centraal staan in onze schoolgemeenschap.

Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen op Basisschool PassePartout?

Het jaarplan van Basisschool PassePartout fungeert als een gedetailleerde uitwerking van de strategische doelstellingen uit ons schoolplan. Dit plan is gestructureerd in vier periodieke cycli en wordt elke tien weken gezamenlijk met het team geëvalueerd en indien nodig bijgestuurd. Het volledige jaarplan is ter inzage beschikbaar op onze school. Voor onze kwaliteitszorg hanteren wij consequent het PDCA-model (Plan-Do-Check-Act). In de Plan-fase verzamelen we relevante input die we omzetten in een concreet plan van aanpak. Na goedkeuring door het voltallige team, voeren we dit plan uit in de Do-fase. Elke zes weken vindt een grondige tussenevaluatie plaats (Check-fase), waarbij we proactief bijstellingen doorvoeren. Deze aanpassingen worden vervolgens geïmplementeerd in de Act-fase. Om de behaalde onderwijskwaliteit duurzaam te garanderen, wordt vastgesteld beleid nauwgezet gedocumenteerd in een borgingsdocument. Dit document is integraal onderdeel van ons interne digitale dashboard, toegankelijk voor alle professionals voor actuele inzichten in ons kwaliteitszorgbeleid. Continue professionalisering is van vitaal belang voor het verwezenlijken van onze onderwijskundige ambities. Scholing wordt zoveel mogelijk buiten schooltijd gepland, maar studiedagen kunnen ook tijdens schooluren vallen. Ouders worden hierover altijd tijdig en duidelijk geïnformeerd. De scholingsprogramma's zijn zowel gericht op de individuele ontwikkeling van leerkrachten als op de collectieve groei van het team en de school, met als overkoepelend doel de onderwijskwaliteit voortdurend te optimaliseren. De directie, teamleiders, specialisten en coördinatoren voeren regelmatig klassenbezoeken en gerichte flitsbezoeken uit. De focus ligt hierbij op het observeren en evalueren van het onderwijskundig en didactisch handelen van de leerkrachten. In constructieve reflectiegesprekken na deze bezoeken werken we samen aan de verdere verbetering van ons onderwijs. Op Basisschool PassePartout hechten we grote waarde aan gezamenlijke verantwoordelijkheid, het erkennen van individuele verschillen en de duurzame inzetbaarheid van onze medewerkers. Het werkverdelingsplan, opgesteld in nauwe dialoog met individuele personeelsleden en de MR, definieert duidelijk wie verantwoordelijk is voor welke taken en hoeveel tijd hieraan wordt besteed. Na goedkeuring door de MR wordt het werkverdelingsplan formeel geaccordeerd.

Ontdek ons Unieke Jonge Kind Programma op Basisschool PassePartout

Toelichting van de school

Basisschool PassePartout hecht veel waarde aan een warme en stimulerende omgeving voor jonge kinderen. Onze nauwe samenwerking met Kinderopvang Spring, die zowel een uitgebreid peuteraanbod als een kinderdagverblijf aanbiedt binnen onze schoolmuren, is hier een perfect voorbeeld van. Deze synergie bevordert waardevolle interacties tussen peuters en kleuters in onze centrale ontmoetingsruimte, waar gezamenlijk leren en spelen centraal staan rondom boeiende thema's. Onze toegewijde pedagogisch medewerkers en ervaren leerkrachten begeleiden deze gedeelde activiteiten, wat een soepele en positieve overgang naar de basisschool garandeert. Dankzij onze zorgvuldige 'warme overdracht' maken peuters op een vertrouwde manier kennis met hun toekomstige leerkracht en klaslokaal. Ouders worden uitgenodigd voor een persoonlijk intakegesprek. Met uw toestemming kunnen we verdiepte gesprekken voeren en observaties uitvoeren om de ontwikkeling van uw kind optimaal te ondersteunen en te stimuleren. Om de start op de basisschool zo prettig mogelijk te maken, plannen we twee oefenmomenten in. Na deze kennismaking kan uw kind starten in unit 1-2. Met toestemming van ouders wisselen we ook relevante informatie uit met andere peuteraanbieders. Dit stelt ons in staat een compleet beeld te vormen van de behoeften en capaciteiten van uw kind, zodat we naadloos kunnen aansluiten bij zijn of haar unieke ontwikkeling. Ons gedetailleerde aannamebeleid voor kleuters is te allen tijde ter inzage beschikbaar op onze school. Sinds het schooljaar 2023-2024 implementeren we met trots het Visietraject "het jonge kind van 3 t/m 7 jaar" in samenwerking met peuteraanbod Baloe (Spring). Dit initiatief versterkt de doorgaande leerlijn tussen kinderopvang en basisonderwijs aanzienlijk. In het schooljaar 2024-2025 borgen we de behaalde resultaten van dit traject en zetten we de positieve ontwikkeling voort, ten gunste van al onze jonge leerlingen.

Veelgestelde vragen

Welke speciale programma's biedt Basisschool PassePartout voor de allerkleinsten?

Basisschool PassePartout biedt een breed scala aan extra faciliteiten en op maat gemaakte programma's, speciaal ontworpen voor de jongste leerlingen. Ons doel is om een stimulerende, veilige en vreugdevolle start in het onderwijs te garanderen.

Basisschool PassePartout biedt een breed scala aan extra faciliteiten en op maat gemaakte programma's, speciaal ontworpen voor de jongste leerlingen. Ons doel is om een stimulerende, veilige en vreugdevolle start in het onderwijs te garanderen.

Kinderopvang diensten
Peuteropvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)
Geïntegreerde kindcentra

Met welke partners werkt Basisschool PassePartout samen voor het jonge kind?

Basisschool PassePartout werkt nauw samen met Peuterspeelzaal Baloe, een onderdeel van Kinderopvang Spring. Deze samenwerking is essentieel voor het waarborgen van een naadloze en kwalitatief hoogstaande educatieve ervaring voor alle jonge kinderen.

Basisschool PassePartout werkt nauw samen met Peuterspeelzaal Baloe, een onderdeel van Kinderopvang Spring. Deze samenwerking is essentieel voor het waarborgen van een naadloze en kwalitatief hoogstaande educatieve ervaring voor alle jonge kinderen.

Team | PassePartout in Tegelen | [2025] Schoolregister