Oranje-Nassauschool

Het team van Oranje-Nassauschool in Stolwijk

Current section: team
Bilwijkerweg 6 A
2821 Stolwijk

Zie hier hoe het team van Oranje-Nassauschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Oranje-Nassauschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Oranje-Nassauschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Oranje-Nassauschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Oranje-Nassauschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 81.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (81.3%)
Man (18.8%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Oranje-Nassauschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (33.3%)
25-35 jaar (16.7%)
35-45 jaar (22.2%)
45-55 jaar (5.6%)
55-65 jaar (22.2%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Oranje-Nassauschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (66.7%)
Direct ondersteunend personeel (20%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (13.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Oranje-Nassauschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Leerkrachtvervanging Oranje-Nassauschool: Zekerheid voor Onze Leerlingen

Op de Oranje-Nassauschool garanderen we de continuïteit van kwalitatief hoogstaand onderwijs, zelfs wanneer een leerkracht onverwacht afwezig is. Bij ziekte of ander verlof van een docent, activeren wij direct onze zorgvuldig opgestelde protocollen om de impact op de leerlingen te minimaliseren. Onze eerste prioriteit is het inzetten van een duo-collega of een andere flexibele leerkracht binnen ons eigen team. Dit zorgt voor een naadloze overgang en behoudt de vertrouwde leeromgeving. Onze docenten staan klaar om waar nodig bij te springen, wat getuigt van onze collegialiteit en toewijding. In zeldzame gevallen waarin interne vervanging niet mogelijk is, moeten we soms creatieve oplossingen zoeken. Voor onze jongste leerlingen in de groepen 0 tot en met 4 is het verdelen over andere klassen vanwege hun specifieke ontwikkelingsfase en behoefte aan individuele aandacht geen geschikte optie. Leerlingen uit de groepen 5 tot en met 8 worden in dergelijke situaties verdeeld over de overige klassen. Mocht ook dit onverhoopt niet lukken, dan is het vrijgeven van de groep een laatste redmiddel. We doen er alles aan om dit te voorkomen door proactief te zoeken naar oplossingen. Communicatie met ouders is essentieel. Via een bericht in Parro informeren wij u direct over de getroffen vervangingsmaatregelen. Wij verzoeken u vriendelijk om dit bericht ook te delen in de eventuele klassen-WhatsAppgroep, zodat alle ouders tijdig op de hoogte zijn. Leerlingen die niet thuis opgevangen kunnen worden, zijn welkom op school. Zij worden opgevangen in een andere groep en krijgen de nodige begeleiding. De Oranje-Nassauschool streeft ernaar om elke leerling een veilige en stimulerende leeromgeving te bieden, ongeacht externe omstandigheden.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Deskundige Ondersteuning op de Oranje-Nassauschool: Specialisten voor Optimale Leerontwikkeling

5

Academische Groei: Expertise in Taal, Rekenen en Meerbegaafdheid

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider (IB'er)
Rekenspecialist
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Logopedist

Toelichting van de school:

De Oranje-Nassauschool in Stolwijk levert hoogwaardig basisonderwijs dat volledig voldoet aan de inspectienormen en de verwachtingen van ons samenwerkingsverband Berséba. Wij bieden een solide basis voor passend onderwijs. Onze school kenmerkt zich door een sterke interne ondersteuningsstructuur, die een veilige en stimulerende leeromgeving voor ieder kind garandeert. Wij zetten ons in voor de optimale ontwikkeling van elke leerling, met speciale aandacht voor hun individuele onderwijsbehoeften.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Vaardigheden Trainen voor de Toekomst

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider (IB'er)
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Schoolmaatschappelijk Werk

Toelichting van de school:

Wij stimuleren de ontwikkeling van essentiële levensvaardigheden, zoals zelfinzicht en positieve sociale interactie. Onze kernwaarde, de Gouden Regel ('Behandel de ander zoals je zelf behandeld wilt worden'), bevordert respect en begrip onder leerlingen. Met onze methode 'Goud op school' richten we ons op zowel kennisoverdracht als de praktische toepassing van sociaal gedrag. Voor jongere kinderen hanteren we de aanpasbare regel: 'Doe als een vriend tegen iedereen', wat het belang van respectvolle omgang benadrukt. Bij specifieke sociaal-emotionele uitdagingen werken onze leerkrachten en intern begeleiders nauw samen. Na overleg met gedragsspecialisten zoeken we naar de meest effectieve ondersteuning, waarbij we ouders actief betrekken en communicatie hoog in het vaandel dragen.

3

Gedrag en Taakaanpak: Individuele Begeleiding voor Succes

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider (IB'er)
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Bij uitdagingen op het gebied van gedrag, werkhouding of taakaanpak coördineren onze leerkrachten en intern begeleiders de ondersteuning. We identificeren de specifieke onderwijsbehoeften om een effectief ondersteuningsplan op maat te creëren. Onze gespecialiseerde gedragsexperts en, indien nodig, ambulante begeleiders bieden deskundige hulp. Door gerichte gesprekken met leerlingen en een open communicatie met ouders, waarborgen we een succesvolle leerervaring voor ieder kind.

2

Motorische Ontwikkeling: Beweging en Welzijn op de Oranje-Nassauschool

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider (IB'er)
Fysiotherapeut

Toelichting van de school:

Voor leerlingen met specifieke motorische ontwikkelingsvragen bieden wij gerichte ondersteuning. Na intern overleg tussen leerkrachten en de intern begeleider, wordt de meest geschikte aanpak geselecteerd. Onze verbonden fysiotherapeut is een waardevolle partner in het aanpakken van deze behoeften. Door vroegtijdige samenwerking tussen school en ouders bevorderen we de algehele ontwikkeling en het welzijn van het kind.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid en Protocollen

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De Oranje-Nassauschool hanteert strikte protocollen voor medische situaties en persoonlijke verzorging. Leraren zijn getraind om adequaat te handelen bij ziekte of ongevallen tijdens de schooluren, wat de veiligheid van alle leerlingen waarborgt. Voor medicatieverstrekking op verzoek van ouders, zoals bij astma of allergieën, volgen we zorgvuldige richtlijnen en onderhouden we open communicatielijnen. Medische handelingen worden primair uitgevoerd door gespecialiseerde zorgverleners of ouders. De schoolleiding behoudt te allen tijde het recht om beslissingen te nemen over medicijnverstrekking of medische assistentie. Leraren mogen procedures weigeren die buiten hun deskundigheid vallen, om zo de hoogste standaard van zorg en veiligheid te garanderen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
14
Totaal specialisten
14
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal

Ontwikkelingsondersteuning op Maat voor Elke Leerling

Hoe de Oranje-Nassauschool Leerlingen Begeleidt

Bij de Oranje-Nassauschool staat de individuele groei van elk kind centraal. Wij geloven dat leerlingen zelf de beste inzichten hebben in hun leerbehoeften en persoonlijke ontwikkeling. Daarom is het hoorrecht van leerlingen een vast onderdeel bij het vormgeven van hun individuele ontwikkelingsperspectief. Leerlingen worden actief betrokken bij gesprekken over hun schoolervaringen, de effectiviteit van ondersteuning en hun toekomstambities. Deze kindgesprekken zijn essentieel in elke fase van het ontwikkelingsproces: bij de start, aanpassingen, afronding en evaluatie. De input van de leerling verrijkt het persoonlijke leerplan. Een gedetailleerde beschrijving van onze zorgstructuur, inclusief de vier zorgniveaus, vindt u in ons document 'Zorg en Begeleiding'. Dit is te downloaden via onze schoolwebsite en biedt helderheid voor zowel ouders als leerkrachten. Speciaal voor hoogbegaafde leerlingen bieden we een unieke kans in samenwerking met een gespecialiseerde HB-voorziening in Boskoop. Kinderen van 8 tot 12 jaar met een IQ van 130 of hoger kunnen hier twee dagen per week terecht. Deze voorziening, onderdeel van het samenwerkingsverband Berséba, biedt een stimulerende omgeving waar hoogbegaafde kinderen zich kunnen ontplooien. Onder deskundige begeleiding van ervaren leerkrachten en specialisten krijgen ze een uitdagend lesprogramma en de kans om te leren van en met leeftijdsgenoten. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze Intern Begeleiders. Toekomstplannen voor Ondersteuning: We streven continu naar verbetering van de extra ondersteuning voor al onze leerlingen. Waar mogelijk bieden we ondersteuning binnen de klas om integratie en sociale betrokkenheid te bevorderen. Ook werken we aan een nog transparanter zorgdocument om de communicatie met u te optimaliseren. Daarnaast investeren we in de brede ontwikkeling van jonge kinderen tot zeven jaar via een gespecialiseerd traject. We verbeteren de Effectieve Directe Instructie bij kernvakken en versterken het eigenaarschap van leerlingen over hun eigen leerproces.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en het Uitgebreide Schoolplan van Oranje-Nassauschool

Wat zijn de kernambities van het schoolplan van Oranje-Nassauschool?

Het schoolplan van onze basisschool in Stolwijk focust op het creëren van een bloeiende leergemeenschap. Hierin versterken teamleden elkaar continu met gedeelde kennis en waardevolle ervaringen. We zetten actief in op de voortdurende professionele ontwikkeling van onze leerteams. Dit waarborgt en verbetert de algehele onderwijskwaliteit voor al onze leerlingen. Daarnaast streven we naar een inspirerende en veilige leeromgeving. Deze omgeving is essentieel voor de optimale ontwikkeling van elk kind, met specifieke aandacht voor zowel didactische als pedagogische resultaten.

Hoe implementeert de Oranje-Nassauschool de doelstellingen uit het schoolplan?

Jaarlijks vertalen we de ambitieuze doelen uit ons schoolplan naar concrete, meetbare acties en activiteiten. Deze worden vastgelegd in gedetailleerde jaarplannen voor het komende schooljaar. Elk schooljaar evalueren we grondig de uitgevoerde activiteiten en de behaalde resultaten. Eventuele verbeterpunten uit deze evaluatie integreren we proactief in het plan voor het daaropvolgende jaar. De kwaliteit van ons onderwijs toetsen we jaarlijks met behulp van specifieke kwaliteitskaarten die door het team worden ingevuld. Via ons ouderpanel bespreken we de onderwijskwaliteit, het lesaanbod en onze schoolse doelen met alle betrokken ouders. Een periodieke ouderenquête, die elke vier jaar plaatsvindt, peilt de mening van alle ouders ter voorbereiding op de formulering van een nieuw, toekomstgericht schoolplan.

Optimale Start voor Peuters en Kleuters op de Oranje-Nassauschool

Toelichting van de school

De Oranje-Nassauschool in het hart van Stolwijk biedt een warme en stimulerende omgeving voor de allereerste schooljaren van uw kind. Wij geloven in een persoonlijke aanpak, waarbij we de ontwikkeling van elk kind centraal stellen. Om uw kind optimaal te kunnen begeleiden, vragen we u een gedetailleerde vragenlijst in te vullen die inzicht geeft in de voorschoolse ontwikkeling. Deze waardevolle informatie, in combinatie met eventuele overdrachten van onze partners zoals peuterspeelzaal Gro-up, stelt ons in staat om een compleet beeld te vormen van de talenten en behoeften van uw kind. Zo kunnen we ons onderwijs op maat maken en ervoor zorgen dat uw kind zich optimaal kan ontwikkelen op zowel educatief als sociaal-emotioneel vlak. Bij een VVE-indicatie (Voor- en Vroegschoolse Educatie) zorgen wij voor een soepele en zorgvuldige overdracht vanuit de peuterspeelzaal. Wij weten precies waar extra aandacht nodig is, zodat we direct de juiste ondersteuning kunnen bieden en uw kind een vliegende start kan maken.

Veelgestelde vragen

Hoe ondersteunt de Oranje-Nassauschool de ontwikkeling van jonge kinderen?

De Oranje-Nassauschool biedt een speciaal afgestemd programma voor jonge kinderen. Dit programma is gebaseerd op een grondige analyse van de voorschoolse ontwikkeling en eventuele specifieke onderwijsbehoeften. Hierdoor garanderen we een succesvolle en zorgeloze start voor uw kind.

Met welke voorschoolse educatiepartners werkt de Oranje-Nassauschool samen?

Wij werken nauw samen met Gro-up, een toonaangevende partner in voorschoolse educatie. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang van peuterspeelzaal naar basisschool en garandeert dat wij alle benodigde informatie hebben om uw kind de best mogelijke start te bieden.

Wij werken nauw samen met Gro-up, een toonaangevende partner in voorschoolse educatie. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang van peuterspeelzaal naar basisschool en garandeert dat wij alle benodigde informatie hebben om uw kind de best mogelijke start te bieden.

Team | Oranje-Nassauschool in Stolwijk | [2025] Schoolregister