
De resultaten van rooms-katholieke basisschool Sinte Lucij in Steensel
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van rooms-katholieke basisschool Sinte Lucij, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past rooms-katholieke basisschool Sinte Lucij bij jullie?
Ontdek hoe goed rooms-katholieke basisschool Sinte Lucij bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Beheersing Fundamenteel Niveau Taal en Rekenen
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze worden doorgaans gemeten in groep 8 middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een minimum van 85% voor dit basisniveau, wat geldt als de landelijke signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau. Dit benchmark wordt gehanteerd voor alle basisscholen in Nederland om een standaard te waarborgen.
Grafiek
Grafiek laden...
Behalen van het Streefniveau op Basisschool Sinte Lucij
Het streefniveau biedt een uitdagender maatstaf dan het fundamenteel niveau, met als doel een zo groot mogelijk percentage leerlingen dit hogere niveau te laten bereiken bij het verlaten van de basisschool. Per basisschool stelt de onderwijsinspectie een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau. Deze waarde is afgestemd op de unieke leerlingpopulatie van de school, waardoor een gepersonaliseerde prestatiestandaard ontstaat.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van rooms-katholieke basisschool Sinte Lucij?
Basisschool Sinte Lucij in Steensel biedt een solide basis voor de verdere schoolloopbaan van uw kind. Wij geloven in het stimuleren van talent en bieden daarom een breed scala aan mogelijkheden voor elk kind. Deze pagina geeft een gedetailleerd overzicht van de schooladviezen die aan onze leerlingen zijn gegeven. Met een focus op de doorstroom naar het voortgezet onderwijs, helpen we u graag bij het maken van de juiste keuze. Ontdek de academische prestaties en de begeleiding die wij bieden. Onze school, gelegen in Steensel, zet zich in voor kwalitatief hoogstaand onderwijs. Met 100 leerlingen en een team van toegewijde professionals zorgen we voor een veilige en stimulerende leeromgeving. Hier vindt u alle informatie over de schooladviezen en de doorstroompercentages naar diverse niveaus van het voortgezet onderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Inspectierapport Basisschool Sinte Lucij: Bevindingen en Kwaliteit
De beleidsgroep communicatie presenteert de bevindingen van het inspectieonderzoek van najaar 2019. In dit uitgebreide verificatieonderzoek beoordeelde de Onderwijsinspectie de stichting Veldvest op alle niveaus. De inspectie concludeerde dat de visie van de organisatie, met specifieke aandacht voor leeropbrengsten en pedagogische doelen, sterk verankerd is in de gehele organisatie. Medewerkers ervaren binnen het vastgestelde beleid voldoende ruimte en ondersteuning om hun onderwijspraktijk zelfstandig vorm te geven. Het eindrapport prijst de professionele kwaliteitscultuur van Veldvest. De leerresultaten behoren al jaren tot de bovengemiddelde scores. Dankzij een positief pedagogisch klimaat voelen leerlingen zich veilig en kunnen zij zich optimaal ontwikkelen. Bijzonder positief valt de proactieve houding van de schoolleiding op, die continu investeert in onderzoek en samenwerking. Tevens is er sprake van een solide financieel beheer, wat bijdraagt aan de stabiliteit van de school. De inspectie adviseert om het speciaal (basis)onderwijs nog nauwer te betrekken bij bovenschoolse afstemming. Daarnaast wordt aangeraden om de communicatie over de kwaliteiten van de stichting naar buiten toe te versterken. Deze informatie is een eerste stap; het volledige inspectierapport is beschikbaar op de website van Veldvest.