
Schoolweging
De schoolweging van Christelijke Nationale School voor Basisonderwijs is 31,28 , met een spreiding van 5,23 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 95.76% score voor het fundamenteel niveau overstijgt de school ruimschoots de landelijke norm van 85%. Deze consistent hoge score benadrukt de basiskwaliteit van taal- en rekenonderwijs, zelfs bij toenemende leerlingdiversiteit.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
46.97% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de door de inspectie bepaalde signaleringswaarde van 43.5%. Dit reflecteert effectieve differentiatie in het onderwijsaanbod, gezien de relatief complexe leerlingenpopulatie (schoolweging 31.28).
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Het schooladvies toont een breed spectrum met focus op middelbare niveaus: 29.7% havo en 16.2% vmbo-(g)t. Opvallend is het beperkte percentage praktijkonderwijs (0% vs 1.01% regio), gecombineerd met een gezond aandeel vwo-adviezen (8.1%). Deze verdeling weerspiegelt de balans tussen ambitie en realiteitszin binnen de leerlingenpopulatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Christelijke Nationale School voor Basisonderwijs | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
De tussenresultaten gebruiken we om de voortgang van de leerlingen te monitoren en we zien ze als feedback op ons onderwijs. De tussentijdse resultaten van de CNS worden op de volgende wijze gemeten: - bij de groepen 1-2-(3) gebruiken we de kleuterobservatie 'Onderbouwd' - bij de groepen 3 t/m 8 gebruiken we het Cito leerlingvolgsysteem Om de sociaal emotionele ontwikkeling te volgen gebruiken we Kanva van de Kanjertraining
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
15.6% van de leerlingen presteert boven advies, gelijk aan landelijke trend. Hetzelfde percentage scoort onder advies, iets hoger dan Nederlands gemiddelde (11.8%). De school hanteert hierbij een transparant bijstellingsbeleid, zoals beschreven in hun doorstroomprotocol.
Sociale ontwikkeling
Sociale opbrengsten zijn minstens zo belangrijk als cognitieve opbrengsten. Het een kan niet zonder het ander. Het is onze taak als school om sociale omgang te stimuleren en vorm te geven. Wij doen dit met behulp van de Kanjertraining en elementen vanuit School Wide Positive Behavior Support. We willen op een positieve en fijne manier met elkaar omgaan en vooral preventief handelen. Wanneer er zorgen zijn over de sociale ontwikkeling of wanneer er signalen zijn van dat het welbevinden in geding is (door wat dan ook) dan ondernemen we hierin als school actie. Als school zien, horen en voelen we niet alles. Daarom vinden we de samenwerking en afstemming met de ouders erg belangrijk. LEES MINDER
Veiligheid - Gelijkwaardigheid
Rust - Vertrouwen
Respect
Wat is de werkwijze van de Christelijke Nationale School voor Basisonderwijs voor sociale ontwikkeling?
De Christelijke Nationale School voor Basisonderwijs werkt vanuit vijf kernwaarden: veiligheid, respect, vertrouwen, rust en gelijkwaardigheid. Deze kernwaarden vormen de basis van het handelen en communiceren binnen de school. De Kanjertraining wordt gebruikt om te werken aan de sociale vaardigheden van de leerlingen.
Welke registratievorm(en) gebruikt de Christelijke Nationale School voor Basisonderwijs om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
De Christelijke Nationale School voor Basisonderwijs gebruikt Kanvas om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt de Christelijke Nationale School voor Basisonderwijs?
De Christelijke Nationale School voor Basisonderwijs gebruikt Kanjertrainingen en onderdelen van SWPBS als methoden voor sociaal-emotioneel leren.