
De resultaten van AZC De Toverbal in St.-Annaparochie
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van AZC De Toverbal, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past AZC De Toverbal bij jullie?
Ontdek hoe goed AZC De Toverbal bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Welk schooladvies kregen de leerlingen van AZC De Toverbal?
Ontdek het schooladvies voor leerlingen van Basisschool AZC De Toverbal, gebaseerd op de resultaten van de Leerlijn van Emmen. Voor leerlingen van 12 jaar die de Nederlandse taal nog niet volledig beheersen, bieden wij gespecialiseerde ondersteuning en verwijzen wij door naar het Internationaal Schakelklas (ISK) programma. Ons doel is om leerlingen binnen anderhalf jaar succesvol te laten doorstromen naar het reguliere voortgezet onderwijs, zodat zij hun academische reis kunnen voortzetten.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling en Integratie op AZC De Toverbal
Op AZC De Toverbal stimuleren we elke leerling om op een respectvolle en adequate manier om te gaan met zichzelf, medeleerlingen, volwassenen en de omgeving. We omarmen de rijke diversiteit aan culturele achtergronden binnen onze schoolgemeenschap en integreren dit actief in ons onderwijs en schoolklimaat. Het erkennen en waarderen van de moedertaal en culturele identiteit van onze leerlingen draagt significant bij aan hun welbevinden en academische succes. Door leeractiviteiten te bieden die deze erkenning bevorderen, versterken we het zelfvertrouwen en de betrokkenheid van elke leerling.
Respectvolle omgang met zichzelf en medemensen
Positieve interactie met volwassenen
Verantwoorde zorg voor de leefomgeving
Hoe bevordert AZC De Toverbal de sociale en emotionele ontwikkeling van leerlingen?
Wij hanteren een doorlopende leerlijn voor sociaal-emotionele vaardigheden en burgerschapsvorming. Deze aanpak ondersteunt leerlingen bij het ontwikkelen van sociale weerbaarheid, zelfinzicht en empathie. Leerlingen leren welk gedrag gepast is in diverse situaties en hoe hun acties door anderen worden ervaren, wat bijdraagt aan een veilig pedagogisch klimaat en actief burgerschap. We maken gebruik van de Soemo-methode, waarbij elke leskaart een sociaal-emotioneel begrip introduceert, zoals heimwee, zenuwachtigheid of stoer zijn. Andere kaarten richten zich op praktische sociale vaardigheden, zoals het terugvragen van spullen of interesse tonen voor een ander. Veelvoorkomende misvattingen, zoals het idee dat je altijd mag terugslaan, worden besproken om ruimte te creëren voor gesprek en reflectie. Visuele hulpmiddelen zoals pictogrammen voor emoties (blij, verdrietig, boos) ondersteunen jonge of anderstalige leerlingen bij het uiten van hun gevoelens, zelfs als de taal nog niet volledig beheerst wordt. De schoolregels, zichtbaar in de gang en ondersteund in verschillende moedertalen, bieden structurele hulp bij de sociaal-emotionele ontwikkeling van al onze leerlingen.
Welke instrumenten zet AZC De Toverbal in voor het meten van sociale opbrengsten?
AZC De Toverbal gebruikt de volgende registratievormen om de sociale opbrengsten van leerlingen effectief in kaart te brengen:
- Individuele leerlingenkaart voor persoonlijke voortgang
- Hart en handen, IEP LOVS voor brede ontwikkeling
- Veiligheidsenquête met visuele ondersteuning voor toegankelijke feedback
Welke methodieken voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op AZC De Toverbal?
Voor het sociaal-emotioneel leren maakt AZC De Toverbal gebruik van de volgende effectieve methodieken:
- SOEMO-kaarten voor gerichte emotionele en sociale ontwikkeling
Onderwijsinspectie Rapport: Kwaliteit van AZC De Toverbal
Ontdek de bevindingen van de Onderwijsinspectie met betrekking tot AZC De Toverbal in St.-Annaparochie. Deze school, met 69 leerlingen, biedt basisonderwijs aan en streeft naar een hoge onderwijskwaliteit voor elk kind. Hier vindt u een overzicht van de officiële beoordelingen en aanbevelingen om de educatieve prestaties verder te optimaliseren.