
De resultaten van O.b.s. Annie MG Schmidt in Spijkenisse
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van O.b.s. Annie MG Schmidt, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past O.b.s. Annie MG Schmidt bij jullie?
Ontdek hoe goed O.b.s. Annie MG Schmidt bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Beheersing op O.b.s. Annie MG Schmidt
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt getoetst in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een minimumnorm van 85% voor het behalen van dit basisniveau, wat geldt als de landelijke signaleringswaarde voor het fundamentele niveau. Op O.b.s. Annie MG Schmidt streven we ernaar dit landelijke doel te overtreffen, zodat al onze leerlingen een stevige basis meekrijgen voor hun verdere schoolcarrière. Onze focus ligt op het waarborgen dat iedere leerling de benodigde vaardigheden ontwikkelt.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Resultaten O.b.s. Annie MG Schmidt: Ambitie en Ontwikkeling
Het streefniveau is gericht op het stimuleren van hogere academische prestaties, verder dan de basisvaardigheden. Ons doel is om een significant deel van onze leerlingen in groep acht dit ambitieuze niveau te laten bereiken. De inspectie stelt voor elke school een specifieke signaleringswaarde vast, afgestemd op de unieke leerlingenpopulatie, om dit streven te meten. O.b.s. Annie MG Schmidt zet zich in om leerlingen uit te dagen en te motiveren om hun volledige potentieel te benutten, met als doel het streefniveau te halen. We geloven in een uitdagende leeromgeving die groei en succes bevordert.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van O.b.s. Annie MG Schmidt?
Bereid uw kind optimaal voor op de overstap naar het voortgezet onderwijs met de deskundige begeleiding van O.b.s. Annie M.G. Schmidt. Jaarlijks organiseren we in september of oktober een informatieve avond voor alle ouders van groep 8. Hierin bespreken we de schoolkeuzetoets en het traject naar het voortgezet onderwijs. De procedure voor de doorstroom naar het voortgezet onderwijs wordt zorgvuldig gevolgd om een soepele overgang te garanderen. Een wettelijk leidend schooladvies, verstrekt door onze basisschool, bepaalt het instroomniveau van uw kind. Dit advies kan enkelvoudig of dubbel zijn. Voor een accuraat schooladvies maken we gebruik van het leerlingvolgsysteem, inclusief resultaten van de IEP E7, IEP groep 8 en het Drempelonderzoek. Naast deze toetsresultaten, kijken we ook naar de werkhouding, zelfstandigheid, motivatie, sociaal-emotionele ontwikkeling en gedrag van uw kind. Indien nodig, kan een NIO-toets of NPV-j worden afgenomen, waarover u tijdig wordt geïnformeerd en toestemming voor wordt gevraagd. Tussen 10 januari en 31 januari bespreken we het onderwijskundig rapport en het voorlopige schooladvies met u. Uw inbreng en eventuele aanvullende informatie zijn hierbij essentieel. Het onderwijskundig rapport wordt door u voor gezien ondertekend. Begin februari vindt de verplichte IEP doorstroomtoets plaats. De resultaten, uiterlijk 15 maart ontvangen, kunnen leiden tot een heroverweging van het schooladvies. Het definitieve advies, dat uiterlijk 24 maart ontvangen wordt, is altijd in het belang van uw kind en geeft toegang tot de meest passende plek in het voortgezet onderwijs. Het advies kan hoger uitvallen of gelijk blijven, maar nooit lager. Van 25 tot en met 31 maart is de centrale aanmeldweek. Aanmelden kan zowel fysiek als digitaal via de website van de gekozen VO-school. Voor vragen kunt u altijd terecht bij de leerkracht van uw kind. Specifieke procedures voor bepaalde leerlingen worden tijdig met u gecommuniceerd en begeleid. De mogelijke vervolgstappen in het voortgezet onderwijs zijn: vso (cluster 3 of 4), praktijkonderwijs (pro), vmbo (basis, kader, mavo), havo, en vwo (gymnasium, atheneum). Voor leerlingen die in aanmerking komen voor vso of pro, vindt vroegtijdige communicatie met ouders plaats. Leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften bespreken we begin schooljaar samen met ouders en een orthopedagoog om de beste aansluiting te vinden.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling en Welzijn op Basisschool Annie M.G. Schmidt
Onze school, O.b.s. Annie M.G. Schmidt in Spijkenisse, hanteert het motto 'Teach like a Champion - leerkrachten' en 'Feel like a Champion - kinderen'. We streven naar een omgeving waarin elk kind zich een kampioen voelt en met unieke talenten een positieve impact kan maken op de toekomst. Kampioen zijn betekent bij ons de beste versie van jezelf worden. Onze leerlingen leren durven, doen en verbeteren. Ze omarmen fouten als leermomenten om verder te groeien. In tegenstelling tot sportieve kampioenen, die vaak worden afgemeten aan overwinningen, focussen wij op hoe kinderen zich voelen en gedragen: nieuwsgierig, daadkrachtig en doelgericht. Samen kampioen zijn is essentieel. Door empathie te tonen en elkaar te ondersteunen, bereiken we meer en groeien we gezamenlijk. Onze visie is om leerlingen voor te bereiden op een snel veranderende wereld door te investeren in sociale en 21e-eeuwse vaardigheden. Dit bevordert een onderzoekende en nieuwsgierige houding, cruciaal voor toekomstige uitdagingen. We erkennen de maatschappelijke uitdagingen zoals online pesten, agressie en discriminatie. Daarom geloven we in educatief partnerschap, waarbij we samenwerken met ouders, partners en specialisten om onze kennis te verrijken. Een veilige leeromgeving is de basis voor de ontwikkeling tot gelukkige en empathische wereldburgers. Burgerschap en sociale cohesie zijn kernonderdelen van ons onderwijs. We integreren burgerschapsvorming actief in het curriculum, ook via projecten zoals 'Schiedams LEF' en 'De Kleine Ambassade'. Deze projecten stimuleren zelfreflectie en bijdragen aan de gemeenschap. De leerlingenraad speelt hierbij een belangrijke rol. Leraren zijn hierin essentieel. Door hun eigen vorming en reflectie op inspiratiebronnen, creëren zij ontmoetingen met andersdenkenden en vormen zij de leerlingen in hun maatschappelijke rol. Wij moedigen leraren aan om 'groot te denken, klein te doen' en bij zichzelf te beginnen om burgerschap concreet vorm te geven. Kansengelijkheid en brede ontwikkeling staan centraal. Wij dragen bij aan de sociaal-emotionele ontwikkeling door respectvolle omgangsvormen te bevorderen. We leren leerlingen democratische principes, luisteren en respect voor elkaars mening. Deelname aan de maatschappij en blootstelling aan diverse culturen verrijken hun wereldbeeld. Kennis van en respect voor verschillende godsdiensten en levensbeschouwingen bevordert wederzijds begrip in onze multiculturele samenleving. Cultuur is een onmisbaar aspect van onze samenleving en daarom essentieel voor de ontwikkeling van onze leerlingen.
Samenwerking en saamhorigheid
Empathie en respect
Veiligheid en geluk
Hoe bevordert O.b.s. Annie M.G. Schmidt de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Basisschool Annie M.G. Schmidt hanteert een schoolbrede aanpak, duidelijke normen en waarden, en pedagogisch vakmanschap om van leerlingen gelukkige en empathische wereldburgers te maken.
Welke tools gebruikt de school voor het meten van sociale opbrengsten?
Voor het in kaart brengen van sociale opbrengsten maakt onze basisschool gebruik van de volgende registratievormen:
- Hart- en handeninstrumenten IEP LVS
- ParnasSys leerlijnen 1-2
- Vragenlijst PO-Vensters
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast?
Onze school zet de volgende methoden voor sociaal-emotioneel leren in:
- Prima
- HiRO
Inspectierapport O.b.s. Annie MG Schmidt: Kwaliteit en Ontwikkeling in Basisonderwijs
Ontdek de bevindingen van de Onderwijsinspectie over O.b.s. Annie MG Schmidt in Spijkenisse. Wij zetten ons dagelijks in voor hoogwaardig basisonderwijs, met aandacht voor elke leerling. Lees meer over onze onderwijsaanpak en de resultaten die we boeken. Onze school streeft naar continue verbetering en een veilige, stimulerende leeromgeving voor alle kinderen. Dit inspectierapport biedt u een transparant inzicht in hoe onze school presteert op cruciale onderwijsonderdelen. Verzeker uzelf van de kwaliteit van het onderwijs dat uw kind ontvangt.