
De resultaten van De Klinker in Spijkenisse
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van De Klinker, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past De Klinker bij jullie?
Ontdek hoe goed De Klinker bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Resultaten Basisschool De Klinker
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze kennis wordt getoetst in groep acht middels de doorstroomtoets. Volgens de onderwijsinspectie dient minimaal 85% van alle leerlingen dit basisniveau te behalen, wat geldt als de landelijke signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau. Op Basisschool De Klinker streven we ernaar om dit niveau voor al onze leerlingen te waarborgen. Onze resultaten laten zien hoe goed we hierin slagen, met een focus op een solide basis voor de verdere schoolloopbaan van elk kind.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Behalen op Basisschool De Klinker: Een Dieper Inzicht
Het streefniveau markeert een uitdagender doel dan het fundamenteel niveau, met als ambitie dat een zo groot mogelijk deel van de leerlingen deze hogere standaard bereikt aan het einde van groep acht. De onderwijsinspectie bepaalt voor elke basisschool individueel een specifieke signaleringswaarde voor het streefniveau, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie en context van de school. Bij Basisschool De Klinker zetten we ons in om leerlingen te stimuleren hun potentieel volledig te benutten en ook het streefniveau te behalen. Deze gegevens bieden inzicht in hoe onze leerlingen presteren ten opzichte van deze ambitieuze doelen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van De Klinker?
Ontdek het schooladvies voor leerlingen van Basisschool De Klinker in Spijkenisse. Deze basisschool, gelegen aan de Chopinstraat 77, biedt kwalitatief hoogstaand basisonderwijs aan 229 leerlingen. Wij presenteren een gedetailleerd overzicht van de doorstroomadviezen die de leerlingen van De Klinker ontvangen na hun basisschoolperiode. Dit geeft een goed beeld van de academische ontwikkeling en de vervolgopleidingen die het meest passend zijn voor de leerlingen van deze school. Bekijk de percentages per schooladvies en vergelijk deze met het landelijk gemiddelde voor een compleet beeld van de onderwijskwaliteit en de toekomstperspectieven van de leerlingen.
Grafiek
Grafiek laden...
Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden op Basisschool De Klinker
Op basisschool De Klinker staat de sociale ontwikkeling van uw kind centraal. Wij geloven in een omgeving waar leren hand in hand gaat met plezier en waar iedere leerling zich gewaardeerd voelt. Ons team werkt nauw samen en staat open voor nieuwe inzichten om het onderwijs continu te verbeteren. Een sterke samenwerking met ouders is essentieel voor een optimale schoolervaring. Wij nodigen u van harte uit om uw mening te delen en mee te denken over het schoolklimaat. Uw betrokkenheid, ook bij het leerproces van uw kind, is van onschatbare waarde. Samen creëren we een omgeving waarin kinderen leren effectief samen te werken, zowel tijdens lessen als in de pauzes. Wij besteden veel aandacht aan een positief pedagogisch klimaat. Kinderen voelen zich veilig en gewaardeerd, zowel in de omgang met leeftijdsgenoten als met leerkrachten. Het lesaanbod is afgestemd op de individuele behoeften en capaciteiten van elk kind, met uitdagende leeromgevingen die stimuleren tot groei. We bieden flexibele instructiestrategieën en indien nodig aangepaste programma's om elk kind optimaal te ondersteunen. Het lesprogramma op De Klinker is volledig afgestemd op de kerndoelen van het onderwijs. De lesmethodes worden ondersteund door voorbereidende activiteiten die zorgen voor een logische leerlijn. We hanteren een directe instructiemodel met differentiatie op meerdere niveaus. Er is een gebalanceerde verdeling tussen kernvakken zoals rekenen en taal, zaakvakken en creatieve expressie. Tevens is sociale vorming een integraal onderdeel van ons curriculum.
Plezier in leren en ontwikkelen
Sterke onderlinge relaties
Effectieve samenwerking
Wat is de onderwijsaanpak van De Klinker voor sociale vaardigheden?
De Klinker hanteert een proactieve aanpak voor sociale ontwikkeling, waarbij we focussen op samenwerking, veiligheid en individuele groei. We integreren sociale vaardigheden in het dagelijkse lesprogramma en creëren een positief pedagogisch klimaat. Dit doen we door middel van gerichte methodes en actieve betrokkenheid van zowel leerlingen als ouders. Our teaching methods ensure that children learn essential social skills in a supportive environment.
Hoe registreert De Klinker de sociale vooruitgang van leerlingen?
Om de sociale ontwikkeling van onze leerlingen nauwkeurig te volgen, maakt Basisschool De Klinker gebruik van diverse registratievormen. Deze methoden helpen ons om inzicht te krijgen in de sociaal-emotionele groei van elk kind en indien nodig extra ondersteuning te bieden.
- BOSOS
- Sociaal Emotionele Vragenlijst
- IEP Hart & handen
Welke lesprogramma's voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet op De Klinker?
Basisschool De Klinker zet effectieve methodes in om sociaal-emotioneel leren te bevorderen. Deze programma's zijn ontworpen om kinderen te helpen bij het ontwikkelen van belangrijke sociale vaardigheden en het omgaan met emoties.
- Kanjer trainingen
- Taakspel
- Vreedzame school
- Meidenvenijn
Onderwijsinspectie Rapport: Kwaliteit en Resultaten van Basisschool De Klinker
Ontdek de bevindingen van de Onderwijsinspectie over basisschool De Klinker in Spijkenisse. Deze pagina biedt een overzicht van de inspectierapporten die de kwaliteit van ons onderwijs beoordelen. We streven naar uitmuntendheid in het basisonderwijs voor alle leerlingen. Bekijk de officiële resultaten en ons streven naar continue verbetering van het leerproces en de schoolomgeving.