Kindcentrum de Startbaan in Soesterberg

De resultaten van Kindcentrum de Startbaan in Soesterberg

Current section: resultaten
Oude Tempellaan 9 A
3769 Soesterberg

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Kindcentrum de Startbaan, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Kindcentrum de Startbaan bij jullie?

Ontdek hoe goed Kindcentrum de Startbaan bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Beheersing op Kindcentrum de Startbaan

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool dient te beheersen. Deze cruciale vaardigheden worden getoetst in groep acht met de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage fungeert als de landelijke signaleringswaarde voor het fundamentele niveau, een standaard die geldt voor alle basisscholen in Nederland. Op Kindcentrum de Startbaan streven we ernaar dit essentiële niveau voor al onze leerlingen te garanderen, met aandacht voor individuele ontwikkeling en ondersteuning. Ons doel is om elke leerling de basis mee te geven die nodig is voor succesvolle doorstroming naar het voortgezet onderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Resultaten: Ambitie en Resultaten op de Startbaan

Het streefniveau markeert een ambitieuzer doel dan het fundamentele niveau, met als streven dat een zo groot mogelijk deel van de leerlingen dit hogere niveau bereikt bij het verlaten van groep acht. De onderwijsinspectie stelt voor elke basisschool, rekening houdend met de specifieke leerlingenpopulatie, een individueel streefpercentage vast. Dit percentage dient als de referentiewaarde om het succes van de school in het bereiken van dit hogere niveau te meten. Kindcentrum de Startbaan zet zich actief in om leerlingen uit te dagen en te stimuleren het streefniveau te behalen, wat bijdraagt aan een brede en solide voorbereiding op hun verdere academische loopbaan. Onze onderwijsaanpak is gericht op het maximaliseren van potentieel en het stimuleren van hoogbegaafdheid.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Kindcentrum de Startbaan?

Kindcentrum de Startbaan zet vol in op kansrijk adviseren voor de overstap naar het voortgezet onderwijs. Onze analyses van schooladviezen over de jaren heen tonen aan dat wij consequent passende adviezen geven, wat de kans op succesvolle doorstroming vergroot. Ter bevordering van een soepele overgang organiseren we elke twee jaar een reünie voor onze oud-leerlingen. Tijdens deze bijeenkomsten verzamelen we waardevolle feedback over hun ervaringen in het voortgezet onderwijs. Bovendien onderhouden we nauwe banden met de middelbare scholen waar onze leerlingen naartoe gaan. Dit proactieve contact stelt ons in staat de voortgang van onze alumni te volgen en kennis uit te wisselen met docenten in het voortgezet onderwijs. Zo blijven we continu geïnformeerd en kunnen we onze advisering optimaliseren.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op Kindcentrum de Startbaan: Bouwen aan de Toekomst

Kindcentrum de Startbaan functioneert als een levendige min-maatschappij, waar we kinderen essentiële waarden en normen bijbrengen. Ons doel is om hen te vormen tot verantwoordelijke, maatschappelijk betrokken en autonome individuen. Hoewel de primaire opvoeding bij ouders ligt, is onze school een essentiële partner in de ontwikkeling van uw kind. Wij streven naar een optimale samenwerking tussen ouders, kinderen en leerkrachten, om zo een stevige basis te leggen voor een gebalanceerde groei. Veiligheid en geborgenheid zijn hierbij cruciaal; elk kind moet zich welkom en zeker voelen op onze school. Wij vinden het belangrijk dat ouders zich kunnen vinden in onze schoolregels en onze onderwijsaanpak. Duidelijke regels en voorspelbare routines worden actief onderwezen. Leerlingen begrijpen welk gedrag wij stimuleren en waarom dit belangrijk is, met aandacht voor de onderliggende waarden. Dit bevordert een omgeving waarin iedereen zich kan concentreren op het primaire doel: leren. Kindcentrum de Startbaan ambieert een inspirerende leeromgeving te zijn. Vanuit onze openbare waarden en normen bieden wij hoogwaardig onderwijs. Een positief sociaal klimaat is hierbij de sleutel tot succes, waardoor wij onze leerlingen optimaal kunnen begeleiden.

Ontwikkelen van sociale vaardigheden: Essentieel voor interactie en samenwerking.

Versterken van emotionele weerbaarheid: Kinderen leren hun gevoelens te begrijpen en te reguleren.

Bevorderen van actief burgerschap: Kinderen worden aangemoedigd deel te nemen aan de maatschappij.

Hoe bevordert Kindcentrum de Startbaan de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Wij zetten de methode Kwink in, die onze kernwaarden weerspiegelt en verankert in de dagelijkse praktijk. Ons voltallige team werkt nauw samen om deze afspraken consequent toe te passen. Om de sociale vooruitgang van elk kind nauwkeurig te volgen, vullen alle leerkrachten tweemaal per jaar een vragenlijst in. Bovendien evalueren leerlingen uit groep 5 tot en met 8 hun eigen ontwikkeling ook twee keer per jaar middels een vragenlijst. De gezamenlijke analyse van deze resultaten leidt tot gerichte actiepunten, omdat we vanuit hoge verwachtingen continu streven naar verbetering.

Welke registratiemethoden gebruikt onze school voor het meten van sociale opbrengsten?

Kindcentrum de Startbaan gebruikt de volgende registratiemethoden om de sociale opbrengsten systematisch in kaart te brengen:

  • Mijn Kleutergroep
  • Leerling in beeld

Met welke methoden voor sociaal-emotioneel leren werkt Kindcentrum de Startbaan?

Voor het bevorderen van sociaal-emotionele vaardigheden maakt Kindcentrum de Startbaan gebruik van de volgende erkende methode:

  • KWINK

Inspectierapport Kindcentrum de Startbaan: Kwaliteit en Ontwikkeling in Basisonderwijs

Kindcentrum de Startbaan streeft naar uitmuntend basisonderwijs, waarbij de ontwikkeling van elke leerling centraal staat. Ons toegewijde team van onderwijsprofessionals zorgt voor een veilige en stimulerende leeromgeving, die is afgestemd op de individuele behoeften van onze leerlingen. We focussen ons op een breed curriculum dat zowel academische als creatieve vaardigheden bevordert. Ontdek meer over onze onderwijskwaliteit en de resultaten van de meest recente inspectie via de onderstaande link. Hier vindt u gedetailleerde informatie over onze prestaties en toekomstige ontwikkelingen.