
Schoolweging
De schoolweging van De Werveling is 23,18 , met een spreiding van 5,50 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 97,9% score voor het fundamenteel niveau overtreft De Werveling de landelijke norm van 85% aanzienlijk. Deze score blijft consistent hoog over de jaren heen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De school toont een sterke focus op theoretische leerwegen: 40,4% vwo-advies (bijna dubbel zo hoog als het regionale gemiddelde van 18,6%) en 19,2% havo/vwo-advies. Praktijkgerichte adviezen blijven beperkt tot 1,9% vmbo-k, wat lager is dan vergelijkbare scholen.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Werveling | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 177.92 | 176.01 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
De ontwikkeling van kinderen wordt beoordeeld aan de hand van observaties en het dagelijks werk dat de kinderen maken. Daarnaast maken de leerkrachten gebruik van de methode gebonden toetsen. Regelmatig wordt per vak een toets gemaakt om te zien of de leerling de behandelde stof beheerst. Verder maakt de school gebruik van de LVS toetsen van CITO. Twee keer per jaar worden deze toetsen afgenomen, om zo een objectieve liniaal langs ons onderwijs te kunnen leggen. Hiermee wordt gestart aan het eind van groep 1. Drie keer per jaar bespreken de groepsleerkracht en de Intern Begeleider de ontwikkeling van de individuele leerlingen en van de groep als geheel. Naar aanleiding van deze besprekingen stelt de leerkracht groepsoverzichten en groepsplannen op waarin leerdoelen en -indien noodzakelijk- acties worden geformuleerd. Voorbeelden van acties zijn: extra begeleiding van een leerling, verwijzing naar een remedial teacher of naar een externe hulpverlener.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Geen enkele leerling presteert onder advies, tegen 11,8% landelijk. Maar liefst 39,3% stroomt door boven hun oorspronkelijke advies – een bevestiging van de nauwgezette advisering en doorlopende begeleiding.