Koningin Wilhelminaschool (dislocatie) in Sneek

Het team van Koningin Wilhelminaschool (dislocatie) in Sneek

Current section: team
Frederik Hendrikstraat 39
8606 Sneek

Zie hier hoe het team van Koningin Wilhelminaschool (dislocatie) is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Koningin Wilhelminaschool (dislocatie). De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Koningin Wilhelminaschool (dislocatie) bij jullie?

Ontdek hoe goed Koningin Wilhelminaschool (dislocatie) bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Koningin Wilhelminaschool (dislocatie) zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 72.2% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (72.2%)
Man (27.8%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.5%)
Man (16.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Koningin Wilhelminaschool (dislocatie). Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (11.1%)
25-35 jaar (33.3%)
35-45 jaar (16.7%)
45-55 jaar (22.2%)
55-65 jaar (16.7%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25.6%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (18.3%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Koningin Wilhelminaschool (dislocatie) werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (73.7%)
Direct ondersteunend personeel (15.8%)
Indirect ondersteunend personeel (5.3%)
Management (5.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Koningin Wilhelminaschool (dislocatie) gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Friese taal
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op de Koningin Wilhelminaschool

Op de Koningin Wilhelminaschool zorgen we voor een vlekkeloze voortzetting van het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. De organisatie van leerkrachtvervanging vindt plaats op stichtingsniveau, wat zorgt voor een efficiënte en betrouwbare aanpak. De schoolleiding is uw eerste aanspreekpunt en initieert het proces door contact op te nemen met het centrale administratiekantoor. Vanuit onze speciaal samengestelde vervangingspool wordt de benodigde vervanging geregeld. Mocht er onverhoopt geen geschikte vervanger beschikbaar zijn binnen de pool, dan wordt er intern binnen de school gezocht naar een deskundige oplossing. In uitzonderlijke gevallen, wanneer er geen vervanging kan worden gevonden, hanteren we een duidelijk protocol. Dit protocol beschrijft de procedures voor het opsplitsen van klassen of, indien noodzakelijk, het tijdelijk vrijgeven van groepen, altijd met het belang van de leerlingen vooropgesteld.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op de Koningin Wilhelminaschool wordt gewerkt met vier combinatie-groepen. 1-2,3-4, 5-6 en 7-8.

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Taal
31.9%
Bewegingsonderwijs
27.7%
Rekenen
21.3%
Ontwikkelingsmateriaal / spel
17%
Muziek
2.1%

Leerjaar 3 t/m 8

Taal
32%
Rekenen/wiskunde
20.4%
Wereldoriëntatie
9.2%
Overig
9.2%
Lezen
8.2%
Levensbeschouwing
8.2%
Kunstzinnige en creatieve vorming
6.1%
Bewegingsonderwijs
6.1%
Engelse taal
0.7%

Ontdek de expertise: Specialisten die uw kind ondersteunen op onze basisschool

3

Taalontwikkeling en Rekenen: Extra hulp op maat

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider (IB'er)
Specialist voor Meer- en Hoogbegaafdheid
Gedragsspecialist voor gerichte aanpak

Toelichting van de school:

Onze Intern Begeleider stuurt de inzet van deze specialisten aan, zowel intern als met externe partners. Deze deskundigheid is beschikbaar via onze stichting. Deze specialisten bieden gerichte ondersteuning om de taal- en rekenvaardigheden van leerlingen te versterken. Ze werken nauw samen met leerkrachten om zo de beste resultaten te behalen. De begeleiding is afgestemd op de individuele behoeften van elk kind, met aandacht voor zowel basisvaardigheden als uitdagingen.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Positieve groei en welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider (IB'er)

Toelichting van de school:

De IB'er coördineert de inzet van deze specialisten binnen ons schoolteam en met externe professionals. Deze expertise is breed beschikbaar gesteld door onze stichting. Wij zetten ons in voor een veilige en stimulerende omgeving waar leerlingen zich sociaal en emotioneel optimaal kunnen ontwikkelen. Onze specialisten bieden hierbij ondersteuning. Ze werken aan het vergroten van sociale vaardigheden, emotieregulatie en het bevorderen van een positief zelfbeeld bij alle leerlingen.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief leren stimuleren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider (IB'er)
Onderwijsassistent met focus op gedrag

Toelichting van de school:

De Intern Begeleider coördineert de inzet van deze deskundigen binnen het team en met externe partners. Onze stichting stelt deze specialisten ter beschikking. Onze aanpak richt zich op het verbeteren van concentratie, motivatie en effectieve studiegewoonten. We bieden praktische strategieën voor zowel leerlingen als leerkrachten. Specifieke aandacht gaat uit naar het ontwikkelen van een positieve werkhouding en het aanpakken van uitdagend gedrag, zodat iedereen optimaal kan leren.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve en gezonde groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider (IB'er)

Toelichting van de school:

De Intern Begeleider onderhoudt contacten met fysiotherapeuten en coördineert motorische screenings. De inzet van een buurtsportcoach is hierbij ook een mogelijkheid. Wij stimuleren een gezonde levensstijl en bieden ondersteuning bij de ontwikkeling van motorische vaardigheden. Dit draagt bij aan het algehele welzijn van onze leerlingen. Onze schoolfaciliteiten en activiteiten zijn gericht op het bevorderen van beweging en fysieke ontwikkeling gedurende de schooldagen.

1

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg en ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider (IB'er)

Toelichting van de school:

De Intern Begeleider coördineert de benodigde ondersteuning van externe deskundigen op het gebied van medisch handelen en persoonlijke verzorging. We zorgen voor een veilige omgeving waarin leerlingen met specifieke zorgbehoeften de juiste aandacht krijgen. Onze school werkt samen met medische professionals. De communicatie met ouders en verzorgers is hierbij essentieel, zodat we samen de beste zorg kunnen bieden voor elk kind.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
10
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Rookvrij schoolterrein Een gezonde leeromgeving vi

Uitmuntende Ondersteuning op de Koningin Wilhelminaschool

Ontdek Onze Zorgstructuur en Passend Onderwijs

Sinds 1 augustus 2014 is de Wet Passend Onderwijs van kracht, wat betekent dat de Koningin Wilhelminaschool een zorgplicht heeft voor alle leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. Wij heten elk kind van harte welkom en bieden een passende onderwijsplek. Onze scholen beschikken over een professionele zorgstructuur om te garanderen dat elk kind de aandacht krijgt die het verdient en niemand buiten de boot valt. We implementeren passend onderwijs middels de '1-zorgroute', een methode die ervoor zorgt dat alle leerlingen onderwijs ontvangen dat aansluit bij hun individuele behoeften. Dit proces is gedetailleerd beschreven in onze groepsplannen, waarbij we proactief handelen. Ouders zijn essentiële partners binnen de '1-zorgroute'. Ons gezamenlijke doel is om het beste onderwijs voor ieder kind te realiseren. Binnen WIIS beschouwen we ouders als samenwerkingspartners en betrekken we hen actief bij het onderwijs van hun kind. Onze basis- en extra ondersteuning zijn uiteengezet in het schoolondersteuningsprofiel. Indien uw kind meer begeleiding nodig heeft, kunnen wij rekenen op gespecialiseerde ondersteuning van onze intern begeleiders, een ambulant begeleider, twee orthopedagogen/generalisten en ons bovenschools zorgteam, het Intern Aanmeldingsteam Leerlingenzorg. Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning omvat het volgen van het schoolbeleid met betrekking tot meer- en hoogbegaafdheid, en het blijven werken met gedifferentieerde blokplanningen conform de Focus PO afspraken.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Toewijding aan Kwaliteitszorg en Strategische Schoolontwikkeling

Wat zijn de kernfocuspunten in ons strategisch schoolplan voor uw kind?

Op de Koningin Wilhelminaschool richten we ons op een planmatige aanpak, ondersteund door innovatieve tools zoals het Digikeuzebord en Focus PO. We garanderen een curriculum dat aansluit bij onze visie op leren en de basisvaardigheden versterkt. Actief leren staat centraal, met werkvormen zoals coöperatief leren, spelend leren en bewegend leren om de betrokkenheid te maximaliseren. Ons onderwijsplan gedrag vormt de leidraad voor een positieve leeromgeving. Als Integraal Kindcentrum (IKC) streven we naar een naadloze doorgaande lijn van 0 tot 18 jaar, met speciale aandacht voor de brede talentontwikkeling van elk kind. Meertaligheid is een integraal onderdeel van ons lesprogramma, wat bijdraagt aan een breder wereldbeeld.

Hoe realiseren wij onze ambitieuze onderwijsdoelen?

Onze zes hoofddoelen zijn vertaald naar concrete actiepunten, verspreid over vier gedetailleerde schooljaarplannen. Elk van deze plannen heeft een eigen specifiek actieplan dat de voortgang waarborgt. Deze actieplannen worden actief besproken tijdens locatieoverleggen, kwaliteitsoverleggen, functioneringsgesprekken en studiedagen. Dit zorgt voor continue afstemming en verbetering binnen ons team. De bevindingen met betrekking tot de actieplannen worden gedurende het schooljaar nauwkeurig gedocumenteerd. Aan het einde van elk schooljaar evalueren we de resultaten en stellen we nieuwe plannen op, zodat we continu blijven innoveren en de kwaliteit van ons onderwijs waarborgen.

Stimuleer Uw Kind: VVE Programma op Koningin Wilhelminaschool

Toelichting van de school

De Koningin Wilhelminaschool in Sneek zet Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) in om de ontwikkeling van alle jonge kinderen optimaal te stimuleren. Dit programma is speciaal ontworpen om onderwijsachterstanden te voorkomen en een vliegende start op de basisschool te garanderen. Ons VVE-aanbod richt zich op kinderen die extra ondersteuning nodig hebben voor hun (taal-)ontwikkeling. Door middel van gespecialiseerde programma's bieden wij deze kleintjes de aandacht die zij verdienen, zodat zij met zelfvertrouwen aan hun schoolcarrière kunnen beginnen. Wij geloven in een sterke basis voor elk kind.

Veelgestelde vragen

Welk aanvullend onderwijs biedt de Koningin Wilhelminaschool voor jonge kinderen?

De Koningin Wilhelminaschool in Sneek biedt diverse extra programma's om de ontwikkeling van jonge kinderen te verrijken. Denk hierbij aan een focus op kinderopvang, gespecialiseerde VVE-programma's en peuteropvang, en specifieke ondersteuning voor de motorische vaardigheden van uw kind. Samen zorgen we voor een brede ontwikkeling.

De Koningin Wilhelminaschool in Sneek biedt diverse extra programma's om de ontwikkeling van jonge kinderen te verrijken. Denk hierbij aan een focus op kinderopvang, gespecialiseerde VVE-programma's en peuteropvang, en specifieke ondersteuning voor de motorische vaardigheden van uw kind. Samen zorgen we voor een brede ontwikkeling.

Professionele kinderopvang in Sneek
Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang
Motorische ontwikkeling en ondersteuning voor peuters

Met welke partners werkt de Koningin Wilhelminaschool samen voor het jonge kind?

Voor het optimale aanbod voor jonge kinderen werkt de Koningin Wilhelminaschool nauw samen met externe partners. Een belangrijk samenwerkingsverband is 'Stap foar Stap', wat bijdraagt aan de gespecialiseerde ontwikkelingsprogramma's die we aanbieden. Deze samenwerkingen versterken onze educatieve aanpak.

Voor het optimale aanbod voor jonge kinderen werkt de Koningin Wilhelminaschool nauw samen met externe partners. Een belangrijk samenwerkingsverband is 'Stap foar Stap', wat bijdraagt aan de gespecialiseerde ontwikkelingsprogramma's die we aanbieden. Deze samenwerkingen versterken onze educatieve aanpak.

Samenwerking met Stap foar Stap voor ontwikkelingsprogramma's
Team | Koningin Wilhelminaschool (dislocatie) in Sneek | [2025] Schoolregister