
Schoolweging
De schoolweging van Bonifatius Sneek is 25,57 , met een spreiding van 6,04 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Bonifatius Sneek | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
In de groepen 3-8 nemen wij twee per jaar toetsen af die horen bij het leerlingvolgsysteem (Cito). Na de afname van de toetsen analyseren we de resultaten en vervolgens maken we een trendanalyse. Aan de hand van de uitkomsten van de trendanalyse stellen we een actieplan op, waarin we de verbeteracties voor ons onderwijsaanbod voor de komende periode beschrijven.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
IKC Bonifatius is een Kanjerschool. Kernwoorden van de Kanjertraining zijn: vertrouwen, rust en wederzijds respect, sociale redzaamheid, ouderbetrokkenheid, burgerschap, gezond gedrag en duurzaamheid. De Kanjertraining is een methode die bewustwording en verantwoordelijkheid in de groep creëert. Kanjer gaat uit van positieve intenties van kinderen, collega’s en ouders. Voor alle kinderen, medewerkers en ouders hanteren wij de volgende Kanjerregels. We vertrouwen elkaar. We helpen elkaar. Niemand speelt de baas. Niemand lacht uit. Niemand blijft zielig. LEES MINDER
Samen
Eigen
Wijs
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
Ieder schooljaar starten we met de Gouden Weken. In deze weken staat de groepsvorming centraal. Ook maken we afspraken hoe we met elkaar om willen gaan in de groep. Daarnaast hebben alle leerkrachten een licentie om Kanjerlessen te verzorgen. Dat doen zij in principe twee keer per week of vaker als de situatie daar om vraagt. De Kanjer-aanpak is zichtbaar in het IKC d.m.v. de Kanjer-communicatiemiddelen en basisregels van de Kanjertraining. Twee keer per jaar worden de opbrengsten op sociaal gebied gemeten aan de hand van vragenlijsten die zowel de kinderen als de leerkrachten invullen. Met kinderen die laag scoren op sociaal-emotioneel gebied, of met leren, aanpak of qua zelfbeeld worden individuele gesprekken gevoerd tussen leerkracht en kind. Indien nodig betrekken we ook de ouders hierbij. Om kinderen te helpen bij het hanteren van positief gedrag bieden we naast de Kanjerlessen ondersteunende projecten: Lefdagen in groep 8 en Responstrainingen in de groepen 5 en 7.
Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Kanvas