Openbare Basisschool aan de Meule in Sittard

De resultaten van Openbare Basisschool aan de Meule in Sittard

Current section: resultaten
Kromstraat 31
6133 Sittard

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Openbare Basisschool aan de Meule, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Openbare Basisschool aan de Meule bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool aan de Meule bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Behalen van het Fundamentele Niveau op Basisschool aan de Meule

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze vaardigheden worden geëvalueerd middels de eindtoets in groep acht, ook wel de doorstroomtoets genoemd. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau bereiken. Deze 85% fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamentele niveau, een standaard die geldt voor alle basisscholen in Nederland, inclusief onze school in Sittard. We streven ernaar dit niveau voor al onze leerlingen te waarborgen en te overtreffen, wat essentieel is voor hun verdere academische ontwikkeling.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Resultaten op Basisschool aan de Meule

Het streefniveau bouwt voort op het fundamentele niveau en daagt leerlingen uit om hogere academische prestaties te leveren. Ons doel is om een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen in groep acht dit ambitieuze streefniveau te laten behalen. De onderwijsinspectie stelt voor elke basisschool een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie van de school. Deze waarde geeft aan welk percentage van de leerlingen het streefniveau zou moeten bereiken. Op Basisschool aan de Meule zetten we ons dagelijks in om onze leerlingen optimaal voor te bereiden op het behalen van deze ambitieuze doelen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Openbare Basisschool aan de Meule?

Het schooladvies op de Openbare Basisschool aan de Meule wordt zorgvuldig bepaald. Dit advies is gebaseerd op een combinatie van de prestaties van uw kind binnen de school, unieke kindkenmerken, ontwikkelde vaardigheden, belangrijke houdingsaspecten en de ondersteunende thuissituatie. De uiteindelijke plaatsing in het voortgezet onderwijs wordt altijd besproken met het kind, de betrokken ouders en, indien nodig, met de beoogde middelbare school.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op Basisschool aan de Meule: Groeien in Vertrouwen

Op Openbare Basisschool aan de Meule in Sittard geloven we dat een veilige en prettige schoolomgeving de sleutel is tot succesvolle persoonlijke groei. We besteden veel aandacht aan de sociale ontwikkeling van onze 233 leerlingen, omdat welbevinden de basis vormt voor al het leren. Ons team werkt actief aan een positief leerklimaat door aandacht te besteden aan groepsvorming en het bevorderen van sociale, fysieke en psychische veiligheid. Wij hanteren schoolbreed en per groep gezamenlijk opgestelde gedragsregels en kaders. Leerlingen worden actief betrokken via de leerlingenraad, wat zorgt voor een omgeving waarin ze zich gehoord voelen. Door ontdekkend leren en het tonen van voorbeeldgedrag door ons team, creëren we een stimulerende en prettige sfeer. Input van de leerlingenraad, het ouderpanel en directe communicatie met leerlingen en ouders via platforms zoals ClassDojo, helpt ons om het schoolklimaat continu te optimaliseren en te waarborgen.

Veiligheid en vertrouwen als fundament voor groei

Eerlijkheid en openheid in al onze interacties

Plezierig samenwerken voor gezamenlijk succes

Hoe bevordert Basisschool aan de Meule de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Basisschool aan de Meule bevordert de sociale ontwikkeling door een veilig en fijn schoolklimaat te creëren. We richten ons op de fases van groepsvorming en zetten ons team en klassenbouwers in om sociale, fysieke en psychische veiligheid te waarborgen. Gezamenlijke gedragsregels, leerlingenparticipatie via de leerlingenraad en ontdekkend leren dragen bij aan een positieve ontwikkeling van elk kind.

Welke methoden gebruikt Basisschool aan de Meule voor het meten van sociale vooruitgang?

Om de sociale vooruitgang van onze leerlingen te monitoren, maakt Basisschool aan de Meule gebruik van de Sociale Competentie Observatielijst (SCOL). Deze observatielijst helpt ons om de sociale vaardigheden en ontwikkeling van leerlingen systematisch in kaart te brengen.

  • Sociale Competentie Observatielijst (SCOL)

Welke lesmethoden voor sociaal-emotioneel leren zijn er op Basisschool aan de Meule?

Basisschool aan de Meule zet de methode 'Leefstijl' in om sociaal-emotioneel leren te stimuleren. Deze methode ondersteunt onze leerlingen bij het ontwikkelen van belangrijke sociale en emotionele vaardigheden die essentieel zijn voor hun welzijn en groei.

  • Leefstijl

Inspectierapport Openbare Basisschool aan de Meule: Inzichten en Verbeteringen

Openbare Basisschool aan de Meule toont transparantie en proactieve verbetering na het inspectierapport. We informeren alle betrokkenen helder over onze resultaten via de website, schoolgids, schoolplan en maandelijkse nieuwsbrief. Ook het bevoegd gezag, onze leerlingen via hun portfolio en hun ouders zijn volledig geïnformeerd. Tweemaal per jaar analyseren en bespreken we resultaten en trends op groeps- en teamniveau. Deze analyses leiden tot gerichte verbeteracties en het borgen van succesvolle methoden, wat de leeromgeving continu verbetert. Voor een optimale sociaal-emotionele ontwikkeling monitoren we de voortgang met de SCOL-methode. Dit helpt ons om elke leerling de juiste ondersteuning te bieden. Kinderen leren verantwoordelijkheid dragen door dag- en weektaken en het meehelpen met het inrichten en onderhouden van het klaslokaal. Schoolbrede klassenmanagementtools, zoals de 'dobbelsteen zelfstandig werken' en de 'time-timer', versterken deze zelfstandigheid en bevorderen een gestructureerde leeromgeving.

Resultaten | Openbare Basisschool aan de Meule in Sittard | [2025] Schoolregister