
Schoolweging
De schoolweging van Loedoes is 28,86 , met een spreiding van 6,80 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Het fundamenteel niveau wordt door 98,9% van de leerlingen gehaald, significant hoger dan zowel de landelijke norm (85%) als vergelijkbare scholen (96,4%). Dit onderstreept de toegankelijkheid en basiskwaliteit van het onderwijsaanbod voor alle leerlingen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
IKC Loedoes scoort met 70% behaalde streefniveaus ruim boven de inspectienorm (48,6%). Dit reflecteert een effectieve aanpak voor het realiseren van hogere leerdoelen, mede door gepersonaliseerde leerroutes voor talentontwikkeling.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Er is een sterke focus op theoretische leerwegen: 20,6% van de leerlingen ontvangt een havo/vwo-advies en 20,6% een vwo-advies, ruim boven het regionaal gemiddelde (10,9% en 18,6%). Praktijkonderwijs blijft beperkt (2,9%), wat lager is dan bij referentiescholen (1,0%), ondanks de relatief homegene schoolweging.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Loedoes | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Slechts 1,7% van de leerlingen presteert onder hun advies (vergeleken met 11,8% landelijk). Met 29,3% bovenadiseringspercentage toont de school een ambitieuze maar realistische adviescultuur, in lijn met het intensieve monitoringssysteem beschreven in het schoolplan.