
Schoolweging
De schoolweging van Juliana van Stolbergschool Sint-Maartensdijk is 31,70 , met een spreiding van 4,13 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
98.3% van de leerlingen bereikt het fundamenteel niveau, duidelijk boven de landelijke norm van 85% en hoger dan het vergelijkingscijfer van 95.2%. De school borgt hiermee basisvaardigheden structureel.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
69.2% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de schoolgebonden signaleringswaarde van 43.5% en het vergelijkingspercentage van 55.4%. Dit illustreert effectieve differentiatie in reken- en taalonderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Het adviesprofiel toont een sterke focus op middelbare niveaus: 35.7% havo-advies (vs. 16.1% regio). Opvallend is het beperkte aandeel vwo-adviezen (14.3% vs. 18.6% vergelijkbaar), mogelijk gerelateerd aan de complexere leerlingenpopulatie. Praktijkonderwijs blijft met 0% onder het regionaal gemiddelde (1.0%).
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Juliana van Stolbergschool Sint-Maartensdijk | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 174.54 | 176.69 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
71.4% van de leerlingen presteert op adviesniveau, boven het vergelijkingspercentage van 62.9%. Hoewel 14.3% onder advies scoort (iets hoger dan landelijk 11.8%), reflecteert de hoge 'op-advies'-score de adequate plaatsingsmethodiek beschreven in het schoolondersteuningsplan.