
Schoolweging
De schoolweging van Inghelosenberghe-School is 30,19 , met een spreiding van 6,28 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2014-2015
Toets | Gemeente Hulst | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
199.71 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
We bepalen regelmatig de tussenresultaten door observaties en de afname van methode-toetsen. Naast de methodegebonden toetsen zijn er ook toetsen die onafhankelijk de kennis en vaardigheid van leerlingen in een betreffende vak in kaart brengen (DIA-toetsen). DIA-toetsen zijn adaptieve, digitale toetsen. Met Diatoetsen kunnen we de ontwikkeling van ieder kind volgen en groei in beeld brengen. De resultaten van de toetsen worden geanalyseerd door middel van actielijsten. Bij de methode-onafhankelijke toetsen wordt er vooral gekeken of de groep genoeg gegroeid is in vaardigheidsscore, maar ook of de leerlingen individueel een goede groei hebben doorgemaakt.Vervolgens worden er doelen gesteld en acties geformuleerd voor de komende periode. Twee keer per jaar worden de resultaten van de DIA-toetsen geanalyseerd. Het zorgteam bereidt de bespreking voor door een overzicht te maken van de resultaten van de DIA-toetsen. Het zorgteam formuleert vooraf de zorgsignalen die te zien zijn. In het team gaan we op zoek naar verklaringen, maar vooral naar passende interventies. We gaan oplossingsgericht te werk: we stellen doelen, kiezen passende interventies en evalueren na een periode.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
We willen op Inghelosenberghe het onderwijs zo inrichten dat de kinderen houvast, veiligheid, warmte en geborgenheid ervaren. Zo’n omgeving stimuleert kinderen namelijk om te groeien. We geven dit vorm door de kinderen positief te benaderen en door te zoeken naar de positieve aspecten in wat een kind doet en zegt. We gaan dus uit van mogelijkheden en kansen, en gaan uit van de eigenheid van elk kind. Dat nemen we als vertrekpunt voor zijn/haar ontwikkeling. Dit draagt bij aan het ontwikkelen van (zelf)vertrouwen bij kinderen en een veilig en open klimaat, waarin kinderen met plezier werken en spelen. Hiermee krijgen de kinderen een positieve houding mee en hopen we dat zij hierdoor positief met elkaar omgaan. LEES MINDER
veiligheid
plezier
samenwerking
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
Zie het document "Informatie sociaal-emotioneel-leren", te downloaden via de link: Informatie sociaal-emotioneel leren Voor registratie en analyse van de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen gebruiken we Kindbegrip van ParnasSys. Dat is een observatie-instrument waarmee leerkrachten sociaal-emotionele competenties van leerlingen in de leerjaren 1 tot en met 8 kunnen observeren en analyseren, om daarna hun handelen daarop te kunnen afstemmen. Kindbegrip bevat een vragenlijst voor leerkrachten (Kindbegrip LK) en een vragenlijst voor leerlingen in de groepen 5 t/m 8 (Kindbegrip LL). Kindbegrip biedt leerkrachten een overzicht van het sociaal-emotionele leren, en helpt de leerkracht om zo efficiënt mogelijk te bepalen welke leerlingen extra aandacht nodig hebben.