't Talent in Schijndel

Het team van 't Talent in Schijndel

Current section: team
Bunderstraat 8
5481 Schijndel

Zie hier hoe het team van 't Talent is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van 't Talent. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past 't Talent bij jullie?

Ontdek hoe goed 't Talent bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij 't Talent zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 81.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (81.3%)
Man (18.8%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij 't Talent. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (16.1%)
25-35 jaar (9.7%)
35-45 jaar (16.1%)
45-55 jaar (35.5%)
55-65 jaar (16.1%)
&ge;65 jaar (6.5%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (27.5%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (19%)
55-65 jaar (17.2%)
&ge;65 jaar (2.3%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij 't Talent werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (75%)
Direct ondersteunend personeel (15.6%)
Indirect ondersteunend personeel (3.1%)
Management (6.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor 't Talent gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Drama
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Wetenschap en Technologie

Deskundige Leerkrachtvervanging op 't Talent: Onze Aanpak

Bij 't Talent zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs wanneer een leerkracht onverwacht afwezig is. Voor gegarandeerde vervanging maken we gebruik van de gespecialiseerde Vervangers- en InvallersPool (VIP) van de Dommelgroep. Deze pool bestaat uit ervaren en vaste invalleerkrachten die flexibel inzetbaar zijn op alle scholen van de Dommelgroep, inclusief onze basisschool. Meer gedetailleerde informatie over de werkwijze van de VIP vindt u op hun officiële website: [https://www.dommelgroep.nl/vervangerspool](https://www.dommelgroep.nl/vervangerspool). Wij streven naar een soepele afhandeling van alle vervangingsaanvragen om het leerproces van uw kind te waarborgen. Vanwege het huidige lerarentekort in Nederland kan het voorkomen dat de VIP niet altijd direct vervanging kan bieden. In dergelijke situaties zetten we onze interne expertise in. Dit kan betekenen dat een andere leerkracht tijdelijk de groep overneemt of dat de leerlingen worden verdeeld over andere klassen. We evalueren telkens de beste oplossing voor de specifieke situatie. Indien interne oplossingen niet haalbaar zijn, of wanneer het verdelen van leerlingen de kwaliteit van het onderwijs in andere groepen te veel zou beïnvloeden, moeten we soms noodgedwongen de betreffende groep naar huis sturen voor de dag. In dringende noodgevallen bieden we wel opvangmogelijkheden. We doen er alles aan om dit scenario te voorkomen en het onderwijs zo min mogelijk te verstoren. Uw begrip hierin is essentieel.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Vanaf groep 3 gaat ons schoolconcept uit van het leerstofjaarklassensysteem met een vakkengesplitst leerstofaanbod en een organisatie in (combinatie)groepen met differentiatie naar tijd en niveau, waar dat voor de leerling nuttig en noodzakelijk is. We zijn daarbij op prestatie gericht, zowel bij rekenen als bij tekenen, met aandacht voor de psychologische basisbehoeften Relatie, Competentie en Autonomie, de pedagogische en psychosociale behoeften van onze kinderen, gericht op een warme relatie met kinderen en met hun ouders/verzorgers. Immers, zonder een goede relatie is er geen goede prestatie. (Zie ‘ proeve van een pedagogische grondfiguur, in ‘Zin in School’, L.M. Stevens 2004.).

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Specialisten voor Optimale Kinderontwikkeling op Basisschool 't Talent

6

Taalontwikkeling en Rekenen: Sterke Basis voor Succes

Beschikbare specialisten:

Gespecialiseerde Rekencoach
Expert Meer- en Hoogbegaafdheid
Taal- en Leesspecialist
Ervaren Logopedist
NT2-Specialist voor Meertaligheid
Kwaliteitscoördinator Onderwijs

Toelichting van de school:

Onze toegewijde Kwaliteitscoördinator, Marja van den Berg, stuurt proactief onze onderwijskwaliteit aan en faciliteert teamontwikkeling. Susan van Kemenade, onze gespecialiseerde Taal- en Leesspecialist, versterkt de lees- en taalvaardigheden binnen ons team. Door de aanwezigheid van het Expertisecentrum van SKOPOS op onze locatie, beschikken we over een breed scala aan specialisten. Collega's Susan van Kemenade, Hester Cnossen en Elma Koenders bieden bovendien deskundigheid op het gebied van meertaligheid.

3

Sociaal-Emotionele Groei en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positief Gedrag
Specialist Talentontwikkeling (Meer- en Hoogbegaafdheid)
Kwaliteitscoördinator Sociaal Welzijn

Toelichting van de school:

Geertje Boons leidt de aanpak voor sociaal-emotionele ontwikkeling en biedt het team waardevolle inzichten. Linda Merks, een gecertificeerd gedragsspecialist, ondersteunt leerkrachten bij specifieke gedragsuitdagingen. Ons team heeft uitgebreide ervaring met diverse gedragspatronen, waarbij we de sociaal-emotionele ontwikkeling prioriteren. Ons uitgebreide aanbod omvat 'Groepsgeluk'-lessen, Rots & Water-trainingen en Fides-lessen, gegeven door gecertificeerde specialisten.

6

Gedrag, Werk- en Leeraanpak Optimaliseren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist en Hechtingspecialist
Expert in Meer- en Hoogbegaafdheid
Pedagogisch Educatief Professional
Kwaliteitscoördinator Leren
Specialist Hechtingsproblematiek
Ervaren Pedagogisch Coach

Toelichting van de school:

Linda Merks is gespecialiseerd in gedragsmanagement en hechtingsproblematiek, en ondersteunt onze leerlingen. Onze pedagogisch coaches dragen bij aan de ontwikkeling in de huiskamerklas en bij 'Let's Play'. Voor het versterken van executieve vaardigheden, essentieel voor een succesvolle taak- en werkhouding, maken we gebruik van de Breinhelden methodiek in alle groepen. We focussen op een positieve gedragsontwikkeling en bieden, in samenwerking met het samenwerkingsverband, individuele begeleidingstrajecten. Rianne van Boxtel, onze HB-specialist via het Expertisecentrum van SKOPOS, versterkt onze expertise.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling Stimuleren

Beschikbare specialisten:

Motorisch Remedial Teacher (MRT)
Vakspecialist Bewegingsonderwijs
Kwaliteitscoördinator Beweging

Toelichting van de school:

Sonja van den Brand, onze Motorisch Remedial Teacher en vakdocent bewegingsonderwijs, bevordert de motorische vaardigheden van onze leerlingen. Daarnaast faciliteert TOP Fysiotherapie, via een fysiotherapeut, ondersteuning op onze schoollocatie.

0

Medische Handelingen en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Wij hanteren strikt het SKOPOS-protocol voor medische handelingen, wat zorgt voor een veilige uitvoering. Vanaf groep 1 besteden we actief aandacht aan zelfredzaamheid en persoonlijke verzorging, een belangrijk onderdeel van de brede ontwikkeling van onze kinderen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
18
Totaal specialisten
18
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
De Denkers
De Makers
De Nieuwkomersgroep
Een keuken en een moestuin

Ontwikkeling en Talent: Extra Ondersteuning op Basisschool 't Talent

Ontdek Hoe Wij Elk Kind Faciliteren

Bij 't Talent, gelegen in het hart van Schijndel, geloven we in een onderwijsaanpak die focust op de unieke nieuwsgierigheid, talenten en leerbehoeften van elk kind. Wij erkennen dat kinderen leren op diverse manieren; sommigen gedijen bij exploratie en ontdekking, terwijl anderen excelleren door praktische toepassing of door extra stimulans. Om deze individuele leerpaden optimaal te ondersteunen, bieden wij een reeks gespecialiseerde leeromgevingen en programma's. Deze brochure belicht drie kerninitiatieven die ontworpen zijn om uw kind te helpen groeien op een manier die perfect aansluit bij zijn of haar persoonlijke stijl. We nodigen u uit om de mogelijkheden van 'Let's Play', 'De Makers' en 'De Denkers' te verkennen, en te ontdekken hoe deze programma's de ontwikkeling van uw kind kunnen verrijken. 'Let's Play': Leren door Doen en Ontdekken 'Let's Play' op 't Talent is een dynamische en inspirerende leeromgeving waar kinderen leren door te ervaren, te creëren en te ontdekken. Deze unieke plek stimuleert kinderen om hun bestaande en nog onontdekte talenten te verkennen. Door de samenwerking tussen onze school, lokale ondernemers en expertisebureaus in Meierijstad, creëren we een omgeving waar kinderen leren van authentieke, praktijkgerichte ervaringen. De vier thematische ruimtes binnen 'Let's Play' – 'De Markt', 'De Groene Wereld', 'De Ontwerpstudio' en 'De Techniekfabriek' – functioneren als mini-ondernemingen. Elke ruimte richt zich op specifieke vaardigheden zoals ondernemerschap, natuurbehoud, creatief design of technologisch inzicht. Deze ruimtes worden ondersteund door stuurgroepen van leerkrachten en ondernemers, wat zorgt voor actuele inhoud en innovatieve lesmethoden. 'Let's Play' bevordert verwondering, experimenteren en samenwerken, en leert kinderen dat fouten maken een essentieel onderdeel is van groei en zelfvertrouwen. 'De Makers': Praktisch Onderwijs voor Praktisch Talent Voor kinderen die primair leren door te doen en uitblinken in praktische vaardigheden, biedt 'De Makers' een gespecialiseerd programma. Dit initiatief is bedoeld voor leerlingen die mogelijk extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van sociaal-emotionele ontwikkeling, werkhouding of gedrag, maar wel sterk zijn in praktische zaken. 'De Makers' is een 10-weeks programma dat eens per week plaatsvindt en gericht is op praktische, positieve en doelgerichte ontwikkeling. De drie kernprincipes van 'De Makers' zijn brede ontwikkeling met een oplossingsgerichte houding, een integratie van hoofd, hart en handen, en het ontdekken en inzetten van individuele talenten. Leerlingen bouwen aan zowel praktische vaardigheden als essentiële levenscompetenties zoals samenwerken en zelfvertrouwen. Hoewel het programma wekelijks plaatsvindt, zorgen de begeleiders voor een naadloze integratie met de reguliere schoolomgeving, zodat de opgedane inzichten ook in de klas worden toegepast. Neem contact op met onze intern begeleider voor meer informatie. 'De Denkers': Uitdaging voor Hoogbegaafde Leerlingen 'De Denkers' is een programma dat speciaal is ontworpen voor leerlingen die extra intellectuele uitdaging nodig hebben. Deze kinderen denken snel, stellen diepgaande vragen en hebben een grote leergierigheid. Het programma biedt een leeromgeving waar ze wekelijks samenkomen met gelijkgestemde peers en onderwijs ontvangen dat aansluit bij hun denkniveau en leerbehoeften. De focus ligt niet alleen op cognitieve stimulatie, maar ook op persoonlijke groei. Centrale thema's binnen 'De Denkers' zijn het versterken van het zelfbeeld, het leren omgaan met tegenslagen, het ontwikkelen van een 'growth mindset' en het aangaan van complexe leervragen. We bieden verrijkende activiteiten die het abstractieniveau en creatieve denkvermogen van deze leerlingen aanspreken, met een nadruk op 'top-down' leren. Kinderen krijgen de ruimte om te experimenteren en fouten te maken, wat essentieel is voor diepgaand begrip. Dit programma biedt zowel directe uitdaging als langetermijnondersteuning voor hun academische en persoonlijke ontwikkeling. Informeer bij de intern begeleider of leerkracht of 'De Denkers' passend is voor uw kind. Toekomstig Aanbod en Verantwoord Inclusief Onderwijs op 't Talent Op 't Talent streven we ernaar om een omgeving te zijn waar alle kinderen welkom zijn en zich optimaal kunnen ontwikkelen. Ons uitgangspunt is verantwoord inclusief onderwijs. Dit betekent dat we altijd zorgvuldig afwegen of wij de specifieke ondersteuning kunnen bieden die een kind nodig heeft, zonder de ontwikkeling van andere leerlingen in het gedrang te brengen. Een open gesprek met u als ouder staat centraal in dit proces, zodat we gezamenlijk de beste onderwijsplek voor uw kind kunnen waarborgen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontwikkeling en Kwaliteitszorg op Basisschool 't Talent

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan?

Het schoolplan van basisschool 't Talent bevat onze visie en doelen voor de komende schooljaren. Hieronder vindt u een samenvatting van de belangrijkste speerpunten: Effectief en gestructureerd onderwijs: Wij bieden doordachte en krachtige lessen met de EDI-methode (Expliciete Directe Instructie). Dit garandeert duidelijke instructies, een gestructureerde lesopbouw en actieve deelname van elke leerling. Een veilige en ondersteunende omgeving: We implementeren een schoolbreed beleid gericht op de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Dit omvat het creëren van een veilige sfeer, het hanteren van duidelijke gedragsregels en het bevorderen van positieve interacties tussen leerlingen. Resultaatgericht en adaptief onderwijs: We monitoren de voortgang van elke leerling nauwgezet en passen ons onderwijs aan hun individuele behoeften aan. Door te focussen op wat werkt, stimuleren we de groei en ontwikkeling van elk kind. Meertaligheid als verrijkingsfactor: We erkennen en waarderen de meertaligheid van onze leerlingen. We benutten thuistalen als een waardevolle bron om de taalontwikkeling en het algehele leerproces te versterken.

Hoe realiseren we onze onderwijsdoelen?

Binnen SKOPOS hanteren we een gestructureerde kwaliteitscyclus om onze schoolontwikkeling te waarborgen. Vanuit het overkoepelende schoolplan stellen we jaarlijks concrete doelen op, die ons leiden naar de langetermijndoelstellingen. We passen hierbij 'backwards mapping' toe: we bepalen eerst het einddoel en werken vervolgens terug naar de benodigde tussenstappen. Onze jaarlijkse ambitie wordt vastgelegd in gedetailleerde 90-dagen plannen. Elk plan heeft een specifiek focusgebied, met een aangewezen kartrekker uit ons team. Deze kartrekker werkt samen met collega's aan de uitvoering en monitoring van het plan. Na elke periode van 90 dagen evalueren we de voortgang gezamenlijk met de schoolleiding. Op basis van deze evaluatie formuleren we een nieuw ambitieplan. De resultaten en voortgang worden tevens besproken met de Medezeggenschapsraad (MR) en tijdens teamvergaderingen, wat zorgt voor continue aandacht en focus op verbetering. De centrale focuspunten uit de 90-dagenplannen worden breed gedeeld binnen het team. Een significant deel van onze teamoverleggen is gewijd aan de gezamenlijke realisatie van deze doelen. Zodra een doel is bereikt, worden de procedures en werkwijzen vastgelegd in ons schoolbeleid of op een kwaliteitskaart. Dit verzekert de continuïteit van onze kwaliteitsstandaarden en biedt ondersteuning aan zowel huidige als nieuwe teamleden. Driemaal per jaar vinden er voortgangsgesprekken plaats tussen de schooldirectie en de directeur-bestuurder van SKOPOS. Deze gesprekken zijn gericht op de algemene schoolontwikkeling en de specifieke voortgang van de 90-dagenplannen.

Optimale Start voor Jonge Kinderen op 't Talent Schijndel

Toelichting van de school

Een Zorgeloze Start voor Elk Kind Basisschool 't Talent in Schijndel biedt een warme en veilige omgeving waar jonge kinderen een vliegende start maken. In onze groepen 1 en 2 leggen we de fundering voor toekomstig succes door te focussen op sociaal-emotionele vaardigheden, taalontwikkeling, rekenkundig inzicht, motorische oefeningen en het bevorderen van zelfstandigheid. Spelend Leren en Ontwikkelen Ons onderwijs is erop gericht kinderen spelenderwijs te laten ontdekken, bewegen en samenwerken. We creëren een gestructureerde maar uitdagende leeromgeving waar kinderen actief betrokken zijn. Door middel van duidelijke routines en betekenisvolle activiteiten stimuleren we taal- en rekenvaardigheden op een natuurlijke manier. Persoonlijke Aandacht voor Elk Kind Wij geloven in de kracht van persoonlijke aandacht. Op 't Talent kennen we elke leerling en stemmen we het onderwijs af op individuele behoeften. Of een kind nu meer exploratieruimte nodig heeft of juist extra ondersteuning bij het leren, wij bieden een omgeving die aansluit bij de unieke ontwikkeling van uw kind. Sterke Samenwerking met Ouders Wij bouwen samen met u aan een positieve en leerzame schoolervaring vanaf de eerste schooldag. Uw betrokkenheid is essentieel voor het succes van uw kind op onze basisschool. Maatwerk Ondersteuning in Groep 1/2 Op 't Talent ontvangen alle leerlingen in groep 1 en 2 onderwijs op maat, binnen hun vertrouwde klaslokaal. We monitoren de voortgang van elk kind nauwkeurig en passen ons lesaanbod hier flexibel op aan. Waar nodig bieden we extra begeleiding, veelal verzorgd door onze eigen interne specialisten, om ervoor te zorgen dat uw kind optimaal wordt ondersteund. Specifieke VVE-Programma's Voor kinderen met een VVE-indicatie (Voorschoolse en Vroegschoolse Educatie), bijvoorbeeld door specifieke taal- of sociaal-emotionele ontwikkelingsbehoeften, hebben we een gespecialiseerde aanpak. Een VVE-specialist werkt nauw samen met Kinderopvang De Plu, drie ochtenden per week, om zowel leerkrachten als kinderen binnen de groep extra ondersteuning te bieden. Samenwerkingsverband voor Extra Hulp Indien de onderwijsbehoeften van een kind of groep de schoolse mogelijkheden overstijgen, werken we samen met het regionale samenwerkingsverband. Samen evalueren we de meest geschikte extra ondersteuningsvormen om een optimale ontwikkeling voor elk kind te waarborgen. 't Talent zet zich in voor de groei en ontwikkeling van al haar leerlingen.

Veelgestelde vragen

Biedt 't Talent extra educatieve programma's voor jonge kinderen in Schijndel?

Ja, basisschool 't Talent in Schijndel biedt diverse extra programma's gericht op het jonge kind, waaronder: * Voorschoolse en Vroegschoolse Educatie (VVE). * Extra VVE-ondersteuning, verspreid over drie ochtenden per week. Deze initiatieven zijn ontworpen om uw kind een verrijkende start te geven.

Ja, basisschool 't Talent in Schijndel biedt diverse extra programma's gericht op het jonge kind, waaronder: * Voorschoolse en Vroegschoolse Educatie (VVE). * Extra VVE-ondersteuning, verspreid over drie ochtenden per week. Deze initiatieven zijn ontworpen om uw kind een verrijkende start te geven.

Voorschoolse en Vroegschoolse Educatie (VVE) en peuteropvang
Gespecialiseerde VVE-begeleiding gedurende drie ochtenden per week

Met welke partners werkt 't Talent samen voor kinderopvang en educatie?

Basisschool 't Talent werkt nauw samen met Kinderopvang De Plu om een naadloze overgang naar het basisonderwijs te garanderen. Deze samenwerking versterkt de educatieve programma's voor onze jongste leerlingen.

Basisschool 't Talent werkt nauw samen met Kinderopvang De Plu om een naadloze overgang naar het basisonderwijs te garanderen. Deze samenwerking versterkt de educatieve programma's voor onze jongste leerlingen.

Team | 't Talent in Schijndel | [2025] Schoolregister