Basisschool Wilhelminaschool in Rotterdam

Het team van Wilhelminaschool in Rotterdam

Current section: team
Natersweg 7
3082 Rotterdam

Zie hier hoe het team van Wilhelminaschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Wilhelminaschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Wilhelminaschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Wilhelminaschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Wilhelminaschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 96.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (96.4%)
Man (3.6%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.5%)
Man (16.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Wilhelminaschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (6.9%)
25-35 jaar (13.8%)
35-45 jaar (20.7%)
45-55 jaar (24.1%)
55-65 jaar (31%)
&ge;65 jaar (3.4%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25.6%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (18.3%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Wilhelminaschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (71.4%)
Direct ondersteunend personeel (25%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (3.6%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Wilhelminaschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Handvaardigheid
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op de Wilhelminaschool: Een Zorgvuldige Aanpak

Op de Wilhelminaschool garanderen we dat uw kind altijd les krijgt, zelfs bij afwezigheid van de eigen leerkracht. We streven ernaar om altijd gekwalificeerde vervanging te regelen, zodat de continuïteit van het onderwijs gewaarborgd blijft. Uw kind kan rekenen op een stabiele leeromgeving met professionele begeleiding. In uitzonderlijke gevallen, wanneer er geen directe vervanger beschikbaar is, kan het voorkomen dat een lesgroep tijdelijk wordt opgesplitst. Dit gebeurt echter alleen na zorgvuldige overweging en met het welzijn van de leerlingen voorop. Elke leerkracht bereidt namelijk lesmateriaal voor, zodat leerlingen ook bij onverwachte situaties productief bezig kunnen blijven. Voor onze jongste leerlingen, die nog meer begeleiding nodig hebben, vermijden we het opsplitsen van de groep zoveel mogelijk. In dergelijke situaties geven we er de voorkeur aan dat een leerkracht uit een hogere groep lesgeeft in een lagere groep. De oorspronkelijke groep van deze leerkracht wordt dan tijdelijk verdeeld, met minimale impact op het leerproces. Uw kind is bij ons in vertrouwde handen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Taal
31.4%
Bewegingsonderwijs
21.6%
Rekenen
19.6%
Kunstzinnige vorming
9.8%
Wereldoriëntatie
7.8%
Lezen
4.9%
Godsdienstige vorming
3.9%
engels
1%

Leerjaar 3 t/m 8

Taal
25.8%
Rekenen/wiskunde
23.2%
Lezen
18.5%
Overig
10%
Bewegingsonderwijs
6.8%
Wereldoriëntatie
6.3%
Levensbeschouwing
3.9%
Kunstzinnige en creatieve vorming
3.5%
Engelse taal
1.9%

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Mediatheek
Technieklokaal
Speellokaal
Gymlokaal

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling op de Wilhelminaschool

Ontdek Ons Unieke Ondersteuningsaanbod

Op de Wilhelminaschool bieden we gespecialiseerde ondersteuning aan alle leerlingen, van onze jongste peuters tot de oudsten in groep 8. Deze hulp is er niet alleen voor kinderen die extra uitdaging nodig hebben, maar ook voor degenen die wat meer begeleiding wensen op sociaal-emotioneel of cognitief vlak. Onze toegewijde leerkrachten zetten het Directe Instructie Model in om elke leerling optimaal te bedienen. Dit model garandeert dat de aandacht eerlijk verdeeld wordt en dat de instructie is afgestemd op minimaal drie verschillende leerniveaus. Zo krijgt elk kind de kans om te excelleren. Leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, ontvangen deze direct in de klas. Ook kinderen die juist een extra stimulans nodig hebben, worden binnen de klasomgeving verrijkt door ons beleid voor beter presterende leerlingen. Zij kunnen deelnemen aan onze Plusklas, een middag per week, of zelfs een dagdeel naar het pre-gymnasium van Calvijn of de TTT-klas bij Montfort voor verdieping.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Team | Wilhelminaschool in Rotterdam | [2025] Schoolregister