
De resultaten van Steven Stemerdingschool voor Basisonderwijs in Rotterdam
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Steven Stemerdingschool voor Basisonderwijs, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Schoolweging van Steven Stemerdingschool voor Basisonderwijs
De schoolweging van Steven Stemerdingschool voor Basisonderwijs is 34,67 , met een spreiding van 6,33 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Hoe goed past Steven Stemerdingschool voor Basisonderwijs bij jullie?
Ontdek hoe goed Steven Stemerdingschool voor Basisonderwijs bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Steven Stemerdingschool voor Basisonderwijs?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Steven Stemerdingschool voor Basisonderwijs | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 174.76 | 175.23 | 174.43 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Op de Steven Stemerdingschool volgen we de kinderen in groep 1 en 2 door te observeren. Deze observaties worden geregistreerd in de leerlijnen. De leerlijnen geven een compleet beeld van waar het kind zit in zijn ontwikkeling en wat het kind nodig heeft voor een volgende stap. Vanaf groep 3 hebben we methodes voor onder andere taal, rekenen en spelling. Bij die methodes horen toetsen. Deze toetsen geven een goed beeld of een kind de geleerde stof voldoende beheerst. Daarnaast worden vanaf groep 3 twee keer per jaar CITO-toetsen afgenomen om te zien of een leerling, afgezet tegen de landelijke norm, op niveau zit.Bij alle toetsen geldt dat ze worden geanalyseerd en de basis vormen voor de evaluatie van de groepsplannen. Iedere leerling is ingedeeld in een niveaugroep. Iedere klas heeft per vakgebied grofweg 3 niveaus; de basisgroep, een groep die meer uitleg nodig heeft en een groep die meer uitdaging aankan. De toetsen van de methodes en de toetsen van CITO zorgen tezamen met het beeld dat de leerkracht heeft voor een indeling in een van deze niveaus. De kinderen van groep 1 t/m 8 krijgen twee keer per jaar een rapport mee.
Zitten de oud-leerlingen van Steven Stemerdingschool voor Basisonderwijs in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...