Shri Saraswatieschool
Schiedamseweg 282
3025 AS Rotterdam

Schoolweging

Schoolweging
36.06
Spreiding
6.2

De schoolweging van Shri Saraswatie School is 36,06 , met een spreiding van 6,20 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsShri Saraswatie SchoolGemeente AmsterdamNederland
LIB174.76175.23177.7

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
162

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

De tussenresultaten worden besproken op school- groep- en individueel niveau. Indien nodig worden hier plannen aan gekoppeld en gedeeld met ouders.

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale ontwikkeling

De pedagogische visie kenmerkt zich door: De focus op democratische waarden en competenties. Betrokkenen hebben een stem. Sociale verbondenheid en gemeenschapszin. De invloed van leeftijdsgenoten. Een morele en sociale norm. Democratisch opvoeden. Ontwikkelen van een kritische houding. LEES MINDER

Sociale verbondenheid

Een morele en sociale norm

Betrokkenen hebben een stem

Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?

Een veilig pedagogisch klimaat is een van belangrijkste voorwaarden voor kinderen om zich optimaal te kunnen ontwikkelen. De beste aanpak om grensoverschrijdend gedrag en verstoord welbevinden te voorkomen, is structurele aandacht voor een positief klimaat waarin begrip en respect is voor elkaar. Dit gaan doen wij met het programma van De Vreedzame school. De Vreedzame School is een programma voor sociale competentie en democratisch burgerschap. Het beschouwt de klas en de school als een leefgemeenschap, waarin alle kinderen zich gehoord en gezien voelen, een stem krijgen, en waarin kinderen leren wat het betekent om een ‘democratisch burger’ te zijn. De Vreedzame School staat voor een pedagogische benadering waarbij niet zozeer de individuele leerling, maar de leerling in de sociale gemeenschap centraal staat. Naast de wekelijkse lessen in alle groepen wordt de school en de klas ingericht als een democratische oefenplaats waarin leerlingen de gelegenheid krijgen om te oefenen met het nemen van verantwoordelijkheid voor elkaar en voor de gemeenschap (klas, school en buurt). Voorbeelden hiervan zijn: het werken met leerling mediatoren, commissies, gemeenschapstaken en groepsvergaderingen.

Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Vensters

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt deze school?

Deze school gebruikt de volgende methode(s) voor sociaal-emotioneel leren: Vreedzame school