
Schoolweging
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Het adviesprofiel benadrukt praktische routes: 43.3% praktijkonderwijs en 40% vso, significant hoger dan vergelijkbare scholen (40.6% en 9.1%). Slechts 16.7% ontvangt vmbo-b-advies. Dit past bij het schoolconcept gericht op sociaal-emotionele ontwikkeling en arbeidstoeleiding, zoals beschreven in het ondersteuningsplan.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2014-2015
Toets | De Koppeling | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
199.71 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Elk kind wordt een aantal keren per jaar uitvoerig besproken. Dit gebeurt op de groeps- en leerlingbespreking. We kijken naar de didactische prestaties, aan de hand van toetsresultaten en de prestaties tijdens de lessen. Verder kijken we naar de sociaal emotionele ontwikkeling, hiervoor gebruiken we onder andere de SCOL (observatie lijst). De uitkomsten van dit overleg worden vastgelegd in het handelingsplan. Iedere leerling heeft een individueel handelingsplan. Tevens maken de leerkrachten voor een aantal vakken groepsplannen waarin ze aangeven hoe er tijdens de lessen gewerkt wordt en waar en voor wie extra aandacht nodig is. De Koppeling werkt systematisch aan haar kwaliteit. In 2014 bezocht de onderwijsinspectie onze school. Het zeer positieve rapport hiervan ligt op school ter inzage. Het is ook te vinden op deze website en die van de onderwijsinspectie (www.onderwijsinspectie.nl) In het schooljaar 2014–2015 gingen 22 leerlingen van De Koppeling naar het Voortgezet Onderwijs, 11 Leerlingen gingen naar de praktijkschool en 11 naar het VMBO BBL.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
89.7% van de leerlingen presteert op adviesniveau (vs. 62.9% landelijk). Het lage percentage onderadvisering (3.45%) bevestigt de zorgvuldige overgangsprocedure met intelligentieonderzoek en CITO-monitoring. De school hanteert een individueel uitstroomtraject waar nodig, zoals vermeld in het schoolondersteuningsprofiel.