Koningin Wilhelminaschool in Rotterdam - Resultaten
Resultaten
Schoolweging
De schoolweging van Koningin Wilhelminaschool Rotterdam is 36,67 , met een spreiding van 7,01 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Fundamenteel niveau
Score: 92.4528%
Streefniveau
Streefniveau
Score: 47.1698%
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Schooladviezen
Verdeling van schooladviezen voor deze school en vergelijkbare scholen
Eindtoets Resultaten
Eindtoets Resultaten
Historische eindtoetsresultaten van deze school
Toetsscores 2023-2024
Toets | Koningin Wilhelminaschool Rotterdam | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 174.76 | 174.5 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Vanaf de kleutergroepen volgen wij de ontwikkeling van de leerlingen via het KIJK! ontwikkelingsvolgsysteem voor kleuters en worden de vorderingen en de resultaten van de kinderen door observatielijsten bijgehouden. In de groepen 3 tot en met 8 gebruiken we naast de methodegebonden toetsen de Cito-toetsen, als onafhankelijk, gestandaardiseerd toetsinstrument. Hiermee kunnen we de resultaten vergelijken met landelijke gemiddelden en kunnen we de prestaties van de leerlingen volgen en het onderwijsaanbod afstemmen op de onderwijsbehoeften van de groep.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Vergelijking van schooladviezen met vergelijkbare scholen
Sociale ontwikkeling
Onderwijs bestaat niet alleen uit leerprestaties. De sociale opbrengsten zijn van ons onderwijs heel belangrijk. Niet voor niks is luidt onze schoolslogan "Kinderen Werken samen aan Succes!" De Koningin Wilhelminaschool streeft naar optimale leerresultaten waarbij de sociaal emotionele ontwikkeling als basisvoorwaarde wordt gezien om te komen tot een cognitieve en expressieve ontwikkeling. Zelfvertrouwen en een positief zelfbeeld vormen de pijlers voor welbevinden, welke het uitgangspunt vormt om tot ontwikkeling te kunnen komen. Dit leidt ertoe dat er nadrukkelijk aandacht is voor de sociaal-emotionele kant van het leerproces en houdt voor een ieder een basishouding in die respect en waardering uitstraalt. Een basishouding waarbij positieve interactie de leidraad vormt. De kwaliteiten van de kinderen worden onderkent en het streven is om kinderen zich bewust te laten worden van hun eigen kwaliteiten door aan te sluiten bij hun leerstrategie. LEES MINDER
Kinderen werken samen
Respect
De gouden driehoek
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
De grondhouding van alle leerkrachten is positief. De leerlingen worden gewaardeerd in hun kwaliteiten en het streven is om kinderen zich bewust te laten worden van hun eigen kwaliteiten door aan te sluiten bij hun leerstrategie. Om het onderwijs vorm te geven wordt er in groep 1 t/m 3 volgens het concept Basisgoed (ontwikkelingsgericht werken) gewerkt. Daarnaast wordt er binnen het jaarklassensysteem zoveel mogelijk rekening gehouden met de individuele verschillen tussen kinderen. We zorgen voor een balans tussen ondersteuning en uitdaging. Een belangrijke bijdrage aan een duidelijke structuur zijn heldere eenduidige regels en afspraken geldend voor de gehele school. Deze gedragsaanpak wordt schoolbreed ingezet en is heel herkenbaar voor leerlingen. Voor het bevorderen van sociale competentie is de vernieuwde versie van de methode Leefstijl ingevoerd. Via het Leerling Volgsysteem ontstaat er zicht op de ontwikkeling van de leerlingen. Dit zijn zowel methodeafhankelijke als methode onafhankelijke toetsen.
Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Kijk! Viseon
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt deze school?
Deze school gebruikt de volgende methode(s) voor sociaal-emotioneel leren: Vreedzame school