Isra in Rotterdam

Het team van Isra in Rotterdam

Current section: team
Wilgenlei 149
3053 Rotterdam

Zie hier hoe het team van Isra is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Isra. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Isra bij jullie?

Ontdek hoe goed Isra bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Isra zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 87.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (87.5%)
Man (12.5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Isra. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (33.3%)
25-35 jaar (37.5%)
35-45 jaar (29.2%)
45-55 jaar (0%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Isra werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (29.2%)
Direct ondersteunend personeel (62.5%)
Indirect ondersteunend personeel (4.2%)
Management (4.2%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Isra gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Engelse taal
Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op Isra: Een Zorgeloze Oplossing

Bij Isra begrijpen we hoe belangrijk het is dat uw kind ononderbroken kwalitatief onderwijs ontvangt. Mocht een leerkracht onverhoopt afwezig zijn, bijvoorbeeld door ziekte, dan zetten we alles op alles om dit direct op te vangen. Onze prioriteit ligt bij het intern oplossen van de vervanging. Dit betekent dat we eerst kijken naar beschikbare collega's binnen ons toegewijde team. Zo garanderen we continuïteit en een vertrouwde omgeving voor uw kind. Indien een interne oplossing niet haalbaar is, schakelen we onze ervaren vervangingspool in. We hebben een betrouwbaar netwerk van gekwalificeerde onderwijsprofessionals die direct inzetbaar zijn. Ons doel is om altijd een passende vervanger te vinden. In zeer uitzonderlijke gevallen, wanneer alle opties zijn uitgeput, kunnen leerlingen tijdelijk worden verdeeld over andere groepen of, als allerlaatste redmiddel, naar huis worden gestuurd. Dit laatste gebeurt echter alleen na zorgvuldige afweging en communicatie.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Specialistische Ondersteuning op Basisschool Isra: Een Diepgaande Kijk

3

Taal en Rekenen: Expertise voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Taalspecialist
Logopedist

Toelichting van de school:

Bij Isra basisschool zetten we vol in op de taal- en rekenvaardigheden van onze leerlingen. Om onze expertise op dit gebied verder te versterken, leiden we dit schooljaar een rekenspecialist intern op. Deze specialist zal waardevolle kennis en nieuwe methodieken inbrengen, wat direct ten goede komt aan het leerrendement. Onze taalspecialist en logopedist bieden daarnaast gerichte ondersteuning om elke leerling optimaal te laten presteren op het gebied van taalontwikkeling en communicatie.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

De sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind staat centraal op basisschool Isra. Onze intern begeleider biedt individuele aandacht en ondersteuning om een veilige en positieve leeromgeving te waarborgen. We streven ernaar dat alle leerlingen zich gewaardeerd en begrepen voelen, wat essentieel is voor hun algehele welzijn en schoolsucces.

1

Gedrag en Werkhouding: Structuur voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Een goede werkhouding en positief gedrag zijn cruciaal voor effectief leren. Onze intern begeleider werkt nauw samen met leerlingen en leerkrachten om strategieën te ontwikkelen die de taakaanpak verbeteren en gedragsproblemen aanpakken. We bieden praktische ondersteuning om leerlingen te helpen zich beter te concentreren en zelfstandig te werken.

2

Motorische Ontwikkeling: Beweging en Coördinatie

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Logopedist

Toelichting van de school:

Basisschool Isra besteedt aandacht aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van alle leerlingen. Onze intern begeleider en logopedist werken samen om kinderen te ondersteunen bij fijne en grove motoriek, wat bijdraagt aan zowel schoolse vaardigheden als algemeen welbevinden. We geloven dat een goede motorische ontwikkeling een positieve invloed heeft op het leerproces en de zelfredzaamheid.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op dit moment bieden wij geen specifieke gespecialiseerde ondersteuning op het gebied van medisch handelen en persoonlijke verzorging. Wij adviseren ouders om voor deze specifieke zorgbehoeften contact op te nemen met externe medische professionals of instanties. Voor vragen over de algemene verzorging en het welzijn van uw kind binnen onze school, kunt u altijd terecht bij onze leerkrachten en de intern begeleider.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
7
Totaal specialisten
7
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gebedsruimte

Ontdek de Extra Ondersteuning op Basisschool Isra

Ons Aanbod voor de Ontwikkeling van Elk Kind

Op Basisschool Isra zetten we ons dagelijks in om elke leerling de ondersteuning te bieden die nodig is voor een succesvolle schoolloopbaan. We streven ernaar om zo veel mogelijk onderwijsbehoeften van onze leerlingen te vervullen met onze eigen expertise. Indien specifieke kennis vereist is die wij niet direct in huis hebben, benutten we ons uitgebreide netwerk om de best mogelijke begeleiding te garanderen. Zo zorgen we voor een optimale leeromgeving voor iedereen. In de onderbouw maken we gebruik van de ParnasSys leerlijnen voor het jonge kind. Dit observatiesysteem stelt ons in staat om vroegtijdig eventuele leeruitdagingen te signaleren. Met themaplanners werken we vijf weken aan een thema, waarna we de resultaten evalueren. Dit helpt ons om leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben bij bepaalde leerdoelen, gericht te helpen. De sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staat centraal. Jaarlijks voeren we een vragenlijst af om deze ontwikkeling te analyseren. We hanteren de methode 'De Vreedzame School' om een positief sociaal klimaat te bevorderen. De veiligheid op school wordt continu gemonitord. Jaarlijks vullen ouders, leerlingen en leerkrachten de Veiligheidsmonitor (WMK) in. De uitkomsten verwerken we in een concreet plan van aanpak. Een specifieke werkgroep veiligheid waakt over het waarborgen van een veilige schoolomgeving. Voor leerlingen en ouders is er een vertrouwenspersoon en een aandachtsfunctionaris beschikbaar. De oudercommissie en schoolmaatschappelijk werk organiseren regelmatig themaochtenden, vaak gericht op opvoedkundige onderwerpen, om ouders te ondersteunen. Bij opvoedkundige uitdagingen of andere gezinsgerelateerde problemen, schakelen we de schoolmaatschappelijk werker in voor tijdige en effectieve ondersteuning. Toekomstige Ontwikkelingen: Leertijduitbreiding (LTU) We verkennen momenteel de mogelijkheden voor Leertijduitbreiding (LTU). Dit concept biedt leerlingen na schooltijd een gevarieerd aanbod in creatieve vakken en aanvullend onderwijs, verzorgd door vakspecialisten. Hiermee willen we het leeraanbod verder verrijken en inspelen op individuele leerbehoeften.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Isra Schoolplan: Kwaliteitszorg en Toekomstvisie

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Onze school streeft naar continue groei en ontwikkeling, met een focus op een lerende organisatie waar professionalisering en kennisdeling centraal staan. We bieden intensieve begeleiding aan nieuwe leerkrachten en leerkrachten in opleiding. Een belangrijk aandachtspunt is het implementeren van een robuuste zorgstructuur, gebaseerd op handelingsgericht werken. Verder optimaliseren we onze organisatiestructuur om taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden duidelijk af te bakenen. Specifieke aandachtspunten zijn extra ondersteuning bij taal en rekenen, en het ontwikkelen van expertise binnen het team, bijvoorbeeld met een logopedist of rekenspecialist. Deze doelen zijn verankerd in ons schoolplan voor de komende periode.

Wat zijn de overkoepelende doelen van SIPOR en hoe bereiken we deze?

Binnen het Strategisch Beleidsplan 2023-2027 van SIPOR hanteren we vijf overkoepelende doelen die gelden voor alle aangesloten scholen. Deze doelen omvatten: 1. Identiteit: Islamitische waarden als inspiratiebron voor ons onderwijs. 2. Organisatie: Collegiale samenwerking en focus op onderwijskwaliteit. 3. Leerling: Het bevorderen van zelfvertrouwen en een positieve toekomstvisie bij onze leerlingen. 4. Personeel: Inzetbare, enthousiaste medewerkers die met plezier werken. 5. Omgeving: Samenwerking met ouders en lokale partners voor optimaal onderwijs. Deze ambities worden concreet uitgewerkt in ons schoolplan, dat u vanaf 1 oktober kunt raadplegen op onze schoolwebsite.

Hoe monitort Isra de voortgang en behaalt zij de onderwijsdoelen?

De school hanteert een doelgerichte en handelingsgerichte aanpak, waarbij de PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act) leidend is in zowel het lesgeven als het analyseren van leerresultaten. We volgen de voortgang van onze leerlingen systematisch. Op basis van de behaalde resultaten passen we het onderwijsaanbod aan de specifieke leerbehoeften aan. Leerlingen volgen instructie in kleine groepen, afgestemd op hun niveau. Een leerling kan daardoor tijdens verschillende vakken in wisselende instructiegroepen werken. Tweemaal per jaar, in januari en juni, evalueren we de leerlingvorderingen met ons 'Leerling in Beeld' programma. De resultaten worden grondig geanalyseerd en gedeeld met het hele team. Tijdens teambijeenkomsten bespreken we gezamenlijk de groepsontwikkeling en initiëren we waar nodig passende interventies, steeds volgens een cyclische en handelingsgerichte methodiek.

Ontwikkeling voor het Jonge Kind: Ontdek de Mogelijkheden bij Isra

Toelichting van de school

Basisschool Isra zet zich volledig in voor een optimale start van jonge kinderen in hun educatieve reis. Wij geloven in een stimulerende en veilige omgeving waar elk kind de kans krijgt om zich te ontplooien. Ons programma is speciaal ontworpen om tegemoet te komen aan de unieke behoeften van jonge leerlingen. Door middel van speelse activiteiten en gerichte aandacht bevorderen we de cognitieve, sociale en emotionele ontwikkeling. Wij bieden een solide basis voor toekomstig succes. Met een toegewijd team van ervaren leerkrachten en een kindgerichte aanpak, zorgen we ervoor dat uw kind zich thuis voelt en met plezier leert. Ontdek hoe Basisschool Isra de potentie van uw jonge kind optimaal kan benutten.

Veelgestelde vragen

Welk specifiek aanbod heeft Basisschool Isra voor jonge kinderen?

Basisschool Isra biedt een rijk en gevarieerd programma voor het jonge kind. Dit omvat specifieke programma's gericht op Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE), wat essentieel is voor een vliegende start. Daarnaast faciliteren wij een warme en stimulerende omgeving voor peuteropvang. Hierdoor kunnen kinderen al op jonge leeftijd wennen aan een schoolse setting en profiteren van vroege ontwikkelingskansen. Ons doel is om een naadloze overgang te creëren van de kinderopvang naar het basisonderwijs, waarbij de ontwikkeling van uw kind altijd voorop staat.

Basisschool Isra biedt een rijk en gevarieerd programma voor het jonge kind. Dit omvat specifieke programma's gericht op Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE), wat essentieel is voor een vliegende start. Daarnaast faciliteren wij een warme en stimulerende omgeving voor peuteropvang. Hierdoor kunnen kinderen al op jonge leeftijd wennen aan een schoolse setting en profiteren van vroege ontwikkelingskansen. Ons doel is om een naadloze overgang te creëren van de kinderopvang naar het basisonderwijs, waarbij de ontwikkeling van uw kind altijd voorop staat.

Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en Peuteropvang

Met welke partners werkt Basisschool Isra samen voor het jonge kind programma?

Om de beste ondersteuning en faciliteiten te garanderen voor onze jongste leerlingen, werkt Basisschool Isra nauw samen met gerenommeerde partners. Een van onze gewaardeerde samenwerkingsverbanden is met Prokino Ketelbinkie. Via deze samenwerking kunnen wij een breed scala aan diensten en expertise aanbieden, specifiek gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit stelt ons in staat om een compleet en geïntegreerd aanbod te bieden, van peuteropvang tot de eerste jaren van het basisonderwijs. Wij streven ernaar om door middel van deze samenwerkingen een optimale ontwikkelingsomgeving te creëren, waarin elk kind de aandacht en stimulans krijgt die het verdient.

Om de beste ondersteuning en faciliteiten te garanderen voor onze jongste leerlingen, werkt Basisschool Isra nauw samen met gerenommeerde partners. Een van onze gewaardeerde samenwerkingsverbanden is met Prokino Ketelbinkie. Via deze samenwerking kunnen wij een breed scala aan diensten en expertise aanbieden, specifiek gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit stelt ons in staat om een compleet en geïntegreerd aanbod te bieden, van peuteropvang tot de eerste jaren van het basisonderwijs. Wij streven ernaar om door middel van deze samenwerkingen een optimale ontwikkelingsomgeving te creëren, waarin elk kind de aandacht en stimulans krijgt die het verdient.

Team | Isra in Rotterdam | [2025] Schoolregister