
De resultaten van Chr Speciaal Basisonderwijs Bergkristal in Rotterdam
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Chr Speciaal Basisonderwijs Bergkristal, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Chr Speciaal Basisonderwijs Bergkristal bij jullie?
Ontdek hoe goed Chr Speciaal Basisonderwijs Bergkristal bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Chr Speciaal Basisonderwijs Bergkristal?
Chr. Speciaal Basisonderwijs Bergkristal in Rotterdam begeleidt leerlingen optimaal bij de overstap naar het voortgezet onderwijs. Wij volgen de gestroomlijnde procedure van Koers VO, specifiek gericht op zorgleerlingen. Dit zorgt voor een persoonlijke en effectieve aanpak, afgestemd op de individuele behoeften van elke leerling.
Grafiek
Grafiek laden...
Bevordering Sociale Ontwikkeling op CSBO Bergkristal
Op Christelijk Speciaal Basisonderwijs Bergkristal in Rotterdam staat de optimale sociale ontwikkeling van elke leerling centraal. Onze visie is gericht op het bevestigen van positief gedrag en het constructief bijsturen bij minder wenselijk gedrag, waarbij complimenten een cruciale rol spelen. Wij zijn ervan overtuigd dat sociaal gedrag aangeleerd kan worden. Daarom streven we ernaar om de onderwijsbehoeften van onze leerlingen zo goed mogelijk te faciliteren. Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben buiten de reguliere groepsles, bieden wij gespecialiseerde begeleiding. Door deze aanpak creëren we een veilige en stimulerende leeromgeving waarin elk kind zich sociaal en emotioneel kan ontwikkelen tot een zelfstandige en veerkrachtige persoonlijkheid.
Focus op positief gedrag en complimenten
Afstemming op individuele onderwijsbehoeften
Hoe pakt CSBO Bergkristal de sociale ontwikkeling van leerlingen aan?
Ons vormingsaanbod op Bergkristal is veelzijdig en gestructureerd, met een focus op sociale competenties zoals zelfbewustzijn, zelfmanagement, empathie, relationele vaardigheden en besluitvorming. We maken gebruik van de methode KWINK, die ons een gezamenlijk kader en taal biedt om incidenten te hanteren en een positieve groepssfeer te bevorderen. Daarnaast passen we de methode PAD (Programma Alternatieve Denkstrategieën) toe, inclusief een speciale PAD-plek in elke klas voor rust en emotie-regulatie met materialen zoals knuffels, tangles en klei. Kinderen leren reflecteren via de PAD-brief en gebruiken het PAD-loopje om hun zinnen te verzetten. De PAD-emotiekaarten ondersteunen dagelijks de woordenschat en emotionele intelligentie. Voor de hogere groepen zetten we het psycho-fysieke programma ‘Rots en Water’ in, en voor de jongere kinderen ‘Voel je Sterk’. Deze lessen stimuleren motivatie en betrokkenheid door fysieke oefeningen, rollenspellen en psycho-educatie in een veilige setting. Ook theaterlessen van Theater Hofplein versterken sociale vaardigheden door spel en creativiteit. Onze leerkrachten hanteren consequent positief en opbouwend taalgebruik, in lijn met de Growth Mindset. Dit wordt aangevuld met een digitaal beloningssysteem, Klassen Dojo, en het Taakspel, gericht op het bevorderen van taakgericht gedrag en het minimaliseren van storend gedrag, met de vier Gouden Schoolregels als leidraad. Leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, kunnen terecht in onze 'huiskamer' voor individuele coaching en sociale vaardigheidstrainingen.
Welke registratievormen gebruikt Bergkristal voor sociale opbrengsten?
Om de sociale ontwikkeling van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maken wij gebruik van de Sociale Competentie Observatielijst (SCOL).
- Sociale Competentie Observatielijst (SCOL)
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op CSBO Bergkristal?
Op CSBO Bergkristal zetten we effectieve methoden in voor sociaal-emotioneel leren, waaronder:
- Programma Alternatieve Denkstrategieën (PAD)
- Taakspel