Montessori Kindcentrum ZieZo in Roosendaal

Het team van Montessori Kindcentrum ZieZo in Roosendaal

Current section: team
't Zand 2
4707 Roosendaal

Zie hier hoe het team van Montessori Kindcentrum ZieZo is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Montessori Kindcentrum ZieZo. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Montessori Kindcentrum ZieZo bij jullie?

Ontdek hoe goed Montessori Kindcentrum ZieZo bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Montessori Kindcentrum ZieZo zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 84.2% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (84.2%)
Man (15.8%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.5%)
Man (16.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Montessori Kindcentrum ZieZo. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (5.3%)
25-35 jaar (15.8%)
35-45 jaar (42.1%)
45-55 jaar (21.1%)
55-65 jaar (15.8%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25.6%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (18.3%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Montessori Kindcentrum ZieZo werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (84.2%)
Direct ondersteunend personeel (10.5%)
Management (5.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Montessori Kindcentrum ZieZo gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek

Vervanging van Leerkrachten: Zorgeloze Continuïteit op Montessori Kindcentrum ZieZo

Op Montessori Kindcentrum ZieZo garanderen we een soepele doorloop van het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van een groepsleerkracht. Of het nu gaat om ziekte, verlof of andere schoolgerelateerde taken, wij zorgen voor gekwalificeerde vervanging. Onze oplossing voor effectieve personeelsvervanging is gebaseerd op een strategische samenwerking met Leswerk. Dit samenwerkingsverband faciliteert de organisatie van korte vervangingen en tijdelijke vacatures voor diverse schoolbesturen in de regio West-Brabant. Hierdoor worden schooldirecteuren ontlast van de dagelijkse zoektocht naar geschikte invallers en kunnen vervangers rekenen op een professionele en betrouwbare organisatie. Leswerk plant zorgvuldig beschikbare, vaste vervangers die verbonden zijn aan Stichting OBO, evenals externe professionals. We streven ernaar om invallers in te zetten die bekend zijn met onze school en onderwijsaanpak. Het voorkomen van lesuitval is onze hoogste prioriteit. Indien er geen directe vervanger beschikbaar is, schakelen we een interne leerkracht in die momenteel geen groep begeleidt. In uitzonderlijke gevallen kan een groep tijdelijk worden verdeeld. Leswerk zoekt actief naar gemotiveerde vervangers die bereid zijn invalwerk te verrichten. Via een efficiënt en gebruiksvriendelijk platform kunnen deze professionals zelf aangeven op welke dagen, bij welke besturen, scholen en groepen zij flexibel inzetbaar zijn. Dit systeem bevordert een snelle en passende match. Voor meer gedetailleerde informatie over onze vervangingsregeling en het platform van Leswerk, verwijzen we u graag naar www.leswerk.net.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Het onderwijs is op onze school gebaseerd op de visie van Maria Montessori. Door de grote mate van individuele begeleiding, door observatie, door persoonlijk contact bij het aanbieden van het materiaal, door stimulering van de zelfwerkzaamheid en door attent te zijn op bijzonderheden die extra aandacht vragen, krijgt ieder kind de kans zich optimaal te ontwikkelen. Onze groepen zijn zo samengesteld, dat de kinderen uit twee leerjaren steeds één groep vormen. Juist doordat er kinderen van verschillende leeftijden bij elkaar zitten, kunnen de ouderen de jongeren helpen en leren de jongeren hulp vragen aan de ouderen. Hoewel kinderen vrij zijn om alleen te werken, zullen ze door de sfeer, het materiaal en de leeftijdsopbouw in de groep ervaren dat het plezierig is om samen te werken en je sociaal te gedragen. Onze groepen zijn als volgt vormgegeven: 3 kleuterbouwgroepen (groep 1/2) 3 onderbouwgroepen (groep 3/4) 3 middenbouwgroepen (groep 5/6) 3 bovenbouwgroepen (groep 7/8)

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Team van Specialisten: Extra Ondersteuning op Maat bij Montessori Kindcentrum ZieZo

8

Taal, Rekenen en Ontwikkeling: Specialisten voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Rekenspecialist
Hoogbegaafdheidsspecialist
Taalspecialist
Logopedist
Montessoricoördinator
Rekencoördinator/Taalcoördinator
Kwaliteitscoördinator

Toelichting van de school:

Bij Montessori Kindcentrum ZieZo zetten we ons in voor de brede ontwikkeling van elk kind. Onze leerkrachten vormen de kern van ons onderwijs. Zij dragen kennis over, stimuleren essentiële vaardigheden en creëren een veilige, inspirerende leeromgeving. De onderwijsassistent ondersteunt de leerkracht bij diverse onderwijstaken, wat zorgt voor extra aandacht voor uw kind. De leerkrachtondersteuner biedt gerichte hulp aan individuele leerlingen of kleine groepen. Dit kan variëren van begeleiding bij taal- en rekentaken tot het ontwikkelen van zelfstandig werken. Observaties en toetsafnames vallen onder hun expertise, altijd in nauwe samenwerking met de leerkracht. Onze gespecialiseerde leerkrachten, zoals de dyslexie- en rekenspecialist, bieden expertise op specifieke gebieden. Zij begeleiden kinderen met leeruitdagingen en adviseren collega's. De hoogbegaafdheidsspecialist stimuleert de talenten van onze meest begaafde leerlingen, terwijl de taalspecialist zich richt op taalontwikkeling, woordenschat en leesvaardigheid. De gedragsspecialist ondersteunt leerlingen met sociaal-emotionele vraagstukken en bevordert een positief pedagogisch klimaat. De kwaliteitscoördinator waarborgt de onderwijskwaliteit en ondersteunt zowel leerkrachten als leerlingen bij hun ontwikkeling. De rekenspecialist en taal-/leesspecialist versterken het reken- en taalonderwijs door middel van professionalisering en materiaalontwikkeling. Externe professionals zoals de logopedist en jeugdprofessional bieden aanvullende zorg. De logopedist behandelt spraak-, taal- en communicatieproblemen, terwijl de jeugdprofessional zorg draagt voor het welzijn en de ontwikkeling van onze leerlingen. De digicoach ondersteunt collega's bij het integreren van digitale middelen in het onderwijs.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Positieve Schoolervaring

Beschikbare specialisten:

KiVa Coördinator
Schoolhond Catootje

Toelichting van de school:

Bij Montessori Kindcentrum ZieZo hechten we veel waarde aan een positieve sociaal-emotionele ontwikkeling en een veilige leeromgeving. Als KiVa-school implementeren we het succesvolle KiVa-programma, gericht op het versterken van sociale vaardigheden en het voorkomen van pestgedrag. Dit programma bevordert positieve groepsvorming, zodat elk kind zich welkom en gewaardeerd voelt. De KiVa-coördinator begeleidt dit programma en monitort de sociale veiligheid en het welzijn van de leerlingen middels de KiVa-monitor. Deze digitale vragenlijst geeft waardevolle inzichten om het schoolklimaat continu te verbeteren en voldoet aan de wettelijke eisen voor sociale veiligheid. Onze schoolhond, Catootje, draagt op unieke wijze bij aan het welzijn van de kinderen. Onderzoek toont aan dat de aanwezigheid van een hond stress reduceert, verantwoordelijkheidsgevoel stimuleert en onvoorwaardelijke acceptatie biedt. Catootje helpt kinderen bij het ontwikkelen van zelfvertrouwen, vooral tijdens leesactiviteiten, en leert hen duidelijke communicatie. De interactie met Catootje sluit naadloos aan bij de Montessori-pedagogiek, die kinderen aanmoedigt om op hun eigen tempo te leren en de wereld te ontdekken. De aanwezigheid van onze trouwe schoolhond zorgt voor een extra dimensie van plezier, humor en geborgenheid in de klas.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Praktische Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Kwaliteitscoördinator

Toelichting van de school:

Onze Kwaliteitscoördinator biedt ondersteuning bij vragen rondom gedrag, werkhouding en taakaanpak. Samen met de leerkracht wordt gekeken naar de specifieke behoeften van het kind en indien nodig worden externe partners ingeschakeld voor de best mogelijke zorg.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Fysieke Vaardigheden voor Leren

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut

Toelichting van de school:

Montessori Kindcentrum ZieZo besteedt aandacht aan de motorische ontwikkeling van leerlingen. Kinderfysiotherapie op school kan helpen bij schrijfproblemen, die vaak ontstaan door verminderd aanbod van fijne motoriek. Een goede fijne motoriek is essentieel voor het leren schrijven, spellen en het produceren van teksten. Deze vaardigheid beïnvloedt ook andere dagelijkse activiteiten, zoals knutselen, aankleden en eten. Onze kinderfysiotherapeut ondersteunt kinderen spelenderwijs bij het ontwikkelen van zowel grove als fijne motoriek. Dit kan op school plaatsvinden, waardoor de drempel voor hulp laag blijft. Indien uw kind moeite heeft met werkjes, onleesbaar schrijft of onhandig beweegt, kan kinderfysiotherapie uitkomst bieden. Voor meer informatie over onze aanpak en de mogelijkheden voor kinderfysiotherapie, verwijzen wij u graag naar de website: www.fytaal-roosendaal.nl.

2

Medische Paraatheid en Verzorging: Veiligheid Voorop

Beschikbare specialisten:

BHV'ers
EHBO-er

Toelichting van de school:

De veiligheid van onze leerlingen staat voorop bij Montessori Kindcentrum ZieZo. We beschikken over een team van getrainde BHV'ers (Bedrijfshulpverleners) die adequaat kunnen handelen in noodsituaties. Daarnaast is een van onze collega's gediplomeerd EHBO-er, wat aanvullende medische expertise garandeert. Beide disciplines volgen jaarlijks een herhalingscursus om hun kennis en vaardigheden up-to-date te houden, zodat wij uiterste paraatheid kunnen bieden.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
14
Totaal specialisten
14
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Leer-werkplein
Kinderdagopvang
Peutergroep
BSO
Schooltuin

Ontdek de Ondersteuning voor Uw Kind bij Montessori ZieZo

Gedetailleerde Uitleg van Ons Educatieve Aanbod

Bij Montessori Kindcentrum ZieZo bieden we een breed scala aan ondersteuning om uw kind optimaal te laten groeien. Al onze diensten en methoden zijn uitgebreid beschreven op onze website. U kunt ook direct doorklikken voor meer informatie over ons toekomstige ondersteuningsaanbod. Onze kernvisie is gebaseerd op de principes van Maria Montessori. Dit betekent dat we kinderen stimuleren om wendbaar, weerbaar en zelfstandig te worden. We richten ons op het aanwakkeren van hun natuurlijke nieuwsgierigheid en interessegebieden. Ons doel is om elk kind te helpen excelleren in zowel specifieke interesses als in de essentiële basisvaardigheden. Wij zorgen ervoor dat ze een goed overzicht houden over hun eigen leerproces en algemene ontwikkeling. Zo creëren we een solide basis voor hun toekomst. Meer weten? Bezoek onze website voor de volledige details over hoe wij uw kind ondersteunen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Toekomstgericht Schoolplan bij Montessori Kindcentrum ZieZo

Welke Ambities en Doelen Staan in Ons Schoolplan?

Ons schoolplan beschrijft de concrete ambities en doelen die we nastreven. We lichten hierin de verschillende facetten van ons onderwijs, de bevordering van beweging en onze organisatieontwikkeling toe. Voor het schooljaar 2025-2026 ligt de focus extra op het versterken van de basisvaardigheden zoals rekenen, taal, lezen, burgerschap en digitale geletterdheid. Deze kerndoelen zijn zorgvuldig opgenomen in ons schoolplan. We waarborgen altijd een: - Gedifferentieerd en passend onderwijsaanbod voor elke leerling. - Stimulans voor de autonomie en het eigenaarschap van onze leerlingen. - Verdieping en versterking van de Montessorivisie. Burgerschapsonderwijs draait om de fundamentele normen en waarden van onze maatschappij. De basisschool is de ideale omgeving om hiermee te oefenen. Elke school heeft echter ook eigen normen en waarden. Wij geven vorm aan burgerschapsonderwijs vanuit onze unieke visie en specifieke context. Digitale geletterdheid krijgt extra aandacht. Onze toegewijde digicoach begeleidt het team bij deze belangrijke ontwikkeling.

Hoe Realiseren Wij Onze Onderwijsdoelen?

Wij hanteren een gestructureerde aanpak om onze ambitieuze onderwijsdoelen te bereiken. Op het niveau van de leerling maken we gebruik van het IEP Leerlingvolgsysteem (LVS) en registreren we de voortgang in ParnasSys. Dit biedt ons gedetailleerd inzicht in de individuele ontwikkeling. Op schoolniveau zetten we IEP, ParnasSys, Mijn Schoolplan en WMK in voor monitoring en sturing. Voor het komende schooljaar verkennen we actief Focus PO om onze methoden verder te optimaliseren. Op bestuursniveau vinden er drie cruciale gesprekken per jaar plaats: een startgesprek, een voortgangsgesprek en een evaluatiegesprek. Naar aanleiding van een succesvolle kijk- en luisterdag in september 2024, waarop alle aspecten van het waarderingskader zijn beoordeeld, staat er voor schooljaar 2025-2026 een interne audit gepland. Deze audit bouwt voort op de geïdentificeerde actiepunten om onze kwaliteit continu te verbeteren.

Ontwikkeling Jonge Kind: Montessori Kindcentrum ZieZo

Toelichting van de school

Ontdek het unieke aanbod voor jonge kinderen bij Montessori Kindcentrum ZieZo in Roosendaal. Wij vormen een hechte samenwerking met Kober Kinderopvang, waardoor we een compleet kindcentrum bieden met uitgebreide opvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). VVE is cruciaal voor het stimuleren van de ontwikkeling van jonge kinderen en het voorkomen van onderwijsachterstanden. Door samenwerking tussen schoolbesturen en gemeenten, bieden we specifieke programma's die jonge kinderen een vliegende start op de basisschool garanderen. Onze VVE-gecertificeerde peutergroep van Kober ZieZo, die de 'Uk en Puk' methode hanteert, verwelkomt peuters vanaf 2 jaar. De ontwikkeling van elke peuter wordt nauwkeurig gevolgd met het observatie- en registratiemiddel 'Kijk'. Voor een soepele overgang naar de kleuterklas zorgen we voor een warme en persoonlijke overdracht. De leerlijnen en thema's voor peuters en kleuters sluiten naadloos op elkaar aan, met gezamenlijke activiteiten en vieringen die de betrokkenheid vergroten. Geïnteresseerd in onze peutergroep? Aanmelden kan eenvoudig via de website van Kinderopvang Kober. Heeft u hierbij ondersteuning nodig? Neem gerust contact op met vestigingsmanager Marian Oostvogels voor een persoonlijke afspraak.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft Montessori Kindcentrum ZieZo voor jonge kinderen?

Montessori Kindcentrum ZieZo biedt gespecialiseerde programma's voor de ontwikkeling van jonge kinderen, waaronder Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) met de 'Uk en Puk' methode. Dit alles in samenwerking met Kober Kinderopvang.

Montessori Kindcentrum ZieZo biedt gespecialiseerde programma's voor de ontwikkeling van jonge kinderen, waaronder Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) met de 'Uk en Puk' methode. Dit alles in samenwerking met Kober Kinderopvang.

Kindcentrum ZieZo

Met welke kinderopvangorganisatie werkt ons kindcentrum samen voor het jonge kind aanbod?

Ons kindcentrum werkt nauw samen met Kinderopvang Kober, een gecertificeerde partner die gespecialiseerd is in Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) voor peuters.

Ons kindcentrum werkt nauw samen met Kinderopvang Kober, een gecertificeerde partner die gespecialiseerd is in Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) voor peuters.

Team | Montessori Kindcentrum ZieZo in Roosendaal | [2025] Schoolregister